Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:24:47 GMT

توسعه ی مخابرات نیازمند توجه همه ی مسئولان است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۸۸۸۲

توسعه ی مخابرات نیازمند توجه همه ی مسئولان است

زارع گفت: بدون حمایت و پشتیبانی مسئولان کشور روند توسعه و افزایش زیرساخت های مخابراتی مسیر نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، زارع در نشست خبری ضمن تبریک هفته ارتباطات و روز جهانی مخابرات، از شعار امسال اتحادیه بین المللی مخابرات سخن به میان آورد و گفت: طبق روال سالهای گذشته اتحادیه بین المللی مخابرات به مناسبت روز جهانی مخابرات شعار امسال را با عنوان سرعت بخشی به تحول دیجیتال در زمان تهدید نامگذاری کرده است که امیدواریم بتوانیم در جهت این شعار گامهای موثری برای مردم استان برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع در ادامه این نشست گزارش خود را در سه حوزه وضعیت شاخص های مخابراتی، عملکرد یکسال گذشته و برنامه های سال جاری مخابرات استان یزد بیان کرد و افزود: در شاخص ارتباطی تلفن ثابت در حال حاضر بالغ بر691 هزار شماره با ضریب نفوذ    43/9  درصد در استان مشغول به کار است که رتبه سوم این شاخص در سطح کشور هستیم.

مدیر مخابرات منطقه یزد یکی از شاخص های مهم  مخابرات را اینترنت خانگی و تجاری بیان کرد  و با توضیحاتی در خصوص شبکه دیتای استان افزود : در حال حاضر 218 سایت دیتا در سطح استان  با 186 هزار پورت تجهیزات منصوبه مشغول به ارائه سرویس می باشد .

این مقام مسئول اظهار داشت: در بحث تلفن همراه در حال حاضر بیش از یک میلیون و 776 هزار خط داریم که حدود یک میلیون و 412 هزار خط آن اعتباری و بیش از 363 هزار خط آن دائمی است.

زارع با اشاره به پروژه توسعه فاز هشت تلفن همراه در سطح استان افزود : در این پروژه که از سال گذشته آغاز شده است نصب و راه انداری 60 سایت در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 48 سایت آن نصب و راه اندازی شده است.

زارع با اشاره  به پروژه ارتقا تکنولوژی 20 سایت روستایی که از محل اعتبارات USO انجام می شود افزود : با ارتقا تکنولوژی سایت این روستا ها به نسل 3G ، امکان بهره مندی ساکنان این روستاها به اینترنت پرسرعت فراهم می شود.

مدیر مخابرات منطقه یزد ادامه داد: ما تمام تلاش خود را برای توسعه خدمات و زیرساخت های مخابراتی انجام می دهیم ولی با توجه به افزایش هزینه تجهیزات فنی و حقوق نیروی انسانی و ثابت ماندن درآمد مخابرات در سال های گذشته، از مسئولان عالی کشور خواهان نگاه ویژه به این مقوله و  افزایش تعرفه ها در جهت توسعه زیر ساخت ها برای ارائه خدمات مطلوبی تر به مردم هستیم.

زارع در ادامه این نشست که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه مجتمع مخابراتی امام حسین (ع) برگزار شد به پرسشهای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان پاسخ داد.  

گفتنی است در پایان این نشست نهال یادبودی برای چهلمین روز درگذشت پیشکسوت مطبوعات استان یزد ملک مسعود ملک در محوطه مجتمع مخابراتی با حضور مدیر مخابرات و جمعی از اصحاب رسانه کاشته شد.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی با تبریک این روز اظهار کرد: برای داشتن اقتصادی پویا داشتن حمل و نقلی سریع و ایمن یکی از موضوعات مورد توجه در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به داشتن حمل و نقل ایمن همه ساله بخش اعظمی از بودجه‌های دولت به امر ایمنی راه‌ها اختصاص داده شده که صرف اجرای طرح‌های مختلف سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، قدر مسلم نتیجه بخش شدن این طرح‌ها نیازمند ایجاد حس مسئولیت در بین آحاد مردم به عنوان عضو تأثیرگذار در ارتقا ایمنی ترددهای جاده‌ای و شهری است.

دست‌نشان تصریح کرد: نیاز است با انتقال دغدغه و حساسیت در حوزه ایمنی راه‌ها در جامعه و در بین متولیان امر و به ویژه عموم مردم به‌عنوان شهروند مقوله ایمنی و تصادفات رانندگی مورد توجه قرار گیرد.


کد خبر 748071

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است