Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@07:27:50 GMT

حمایت بنیاد مسکن از احداث مسکن معیشت محور در گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۸۸۸۶

حمایت بنیاد مسکن از احداث مسکن معیشت محور در گلستان

حسینی از حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از احداث مسکن معیشت محور با هدف سرمایه گذاری و تقویت اقتصاد روستایی و جهش تولید خبر داد.

«سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بیش از یک هزار روستا با 228 هزار واحد مسکونی در گلستان وجود دارد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از احداث مسکن معیشت محور در روستاها با هدف سرمایه گذاری و جهش در تولیدات محصولات روستایی خبر داد و افزود: با توجه به جمعیت 47 درصدی روستایی استان گلستان که دومین استان پر جمعیت روستایی است و نقشی که کیفیت زندگی روستایی در تولید محصولات، اشتغالزایی، ماندگاری روستاییان در روستاها و از طرف دیگر رویکرد عدالت محوری و محرومیت زدایی، زمینه سازی برای مهاجرت معکوس، ایمن سازی محیط زندگی روستاییان دارد، بنیاد مسکن استان نیز حمایت از مسکن معیشت محور را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: از ابتدای سال جدید این امر مهم در جلسات کارشناسی و تصویب طرح های هادی که وظیفه تعیین محدوده و کاربری اراضی واقع در بافت روستاها را دارد لحاظ می شود و انتظار است سایر دستگاه های اجرایی استان نیز بسته به نوع تولید و اشتغالزایی روستاییان از آنان حمایت کنند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به ایجاد جاذبه در روستاها با اجرای طرح هادی، گفت: به موازات توجه به مسکن روستاییان، عمران و آبادانی روستاها نیز با اجرای طرح های هادی روستایی با هدف ایجاد جاذبه در روستاها و حفظ و احیاء بافت های روستایی با اولویت استفاده از مصالح بومی در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن استان تاکنون حدود 9 هزار قطعه زمین با کاربری مسکونی به زوج های جوان و افراد فاقد زمین در روستاها واگذار کرده است، افزود: طرح هایی برای تملک زمین با هدف واگذاری به افراد فاقد زمین روستایی، مستأجران و جوانان در بنیاد مسکن استان در حال پیگیری است.

 

حسینی اظهارامیدواری کرد: با حمایت دستگاه های اجرایی مرتبط شاهد تحقق این هدف و به تبع آن کنترل قیمت زمین در روستاها، تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن معیشت محور روستاییان و مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

 

 

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان سیدمحمد حسینی مسکن معیشت محور بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی حادثه آتش سوزی در روستای امامزاده ابراهیم (ع) ناوگان امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی جهت آوار برداری واحدهای آسیب دیده مستقر شدند.

دائمی افزود: آواربرداری بلافاصله پس از مشخص شدن حدود پلاک‌های مالکین و همچنین تعیین تکلیف شرکت‌های بیمه جهت پرداخت خسارت واحدهای آسیب دیده دارای بیمه آغاز می‌شود.

کد خبر 6095352

دیگر خبرها

  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم