Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتحی بیرانوند، گفت:با توجه به توقف دفترچه های کاغذی صندوق روستاییان از خرداد ماه، مراکز بهداشت روستایی استان آماده اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک هستند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «شاهدخت فتحی بیرانوند» امروز در بازدید از مراکز بهداشت روستایی تشکن از توابع شهرستان دوره، اظهار داشت: با توجه به توقف دفترچه کاغذی صندوق روستاییان از خرداد ماه،مراکز بهداشت روستایی آماده اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان افزود:  بررسی روند برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان به خوبی پیش رفته و با توجه به اینکه از خردادماه چاپ دفاتر روستایی متوقف خواهد شد، بازرسان اداره کل بیمه سلامت  استان از مراکز روستایی بازدید و در صورت مشکل آن را اطلاع و در سریعترین زمان ممکن رفع خواهد شد.

وی  با اشاره به لزوم استفاده از سربرگ در مراکز خدمات بهداشتی روستایی،بیان کرد:  با توجه به کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت و متوقف شدن چاپ دفترچه های کاغذی،پزشکان روستایی می‌توانند در صورت قطعی اینترنت و عدم دسترسی به سامانه نسخه نویسی،  دارو  خود را در سربرگ مراکز تجویز کنند.

فتحی بیرانوند اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه ای که با دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته در راستای اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک مقرر شد که پزشکان روستایی می‌توانند نسخه خود را در صورت قطعی اینترنت و یا عدم دسترسی به سامانه نسخه نویسی، نسخ  خود را در سربرگ تجویز کنند.

وی ادامه داد: داروخانه های مستقر در مراکز بهداشتی روستایی موظف هستند که در صورت ثبت دارو در سربرگ پزشک،هزینه های آنها را به صورت بیمه‌ای با بیمار محاسبه و اگر داروخانه ای هزینه ها را به صورت آزاد محاسبه کند،بیمه شدگان می توانند با سامانه ۱۶۶۶ مرکز ارتباط مردمی بیمه سلامت اطلاع دهند تا برخورد قانونی صورت بگیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان اظهار کرد: امیدواریم که با هماهنگی های دستگاه‌های مرتبط زیرساخت‌های اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک  بویژه اینترنت تقویت گردد، تا انشاالله هر چه سریعتر و به موقع برنامه نظام پزشک خانواده و ارجاع اجرا شود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراکز بهداشتی بیمه سلامت روستایی مراکز بهداشت روستایی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟

احمد محمود زاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که الگو شهریه مدارس بر اساس قانون  باید در شورای نظارت مرکزی تعیین می‌شد؛ گفت: الگوی شهریه مدارس غیردولتی تعیین و به استان‌ها ارسال شده است.

وی  با بیان این که تعیین شهریه مدارس غیردولتی در مقایسه با سال گذشته تغییر کرده، افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می‌یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

او ادامه داد: اواخر اردیبهشت نرخ شهریه مدارس غیردولتی استانی ابلاغ می‌شود و در صورت اعتراض مدارس ما پاسخگو خواهیم بود.

وی افزود: براساس ماده ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی، دوره تحصیلی، کیفیت آموزشی و پرورشی، فضا، امکانات و تجهیزات آموزشی، فوق برنامه‌ها، تورم و آمایش منطقه به ازای هر مدرسه افراد عضو کارگروه شهریه هر منطقه که شامل رئیس منطقه، معاونین تخصصی، نمایندگان موسسان مراکز و مدارس، انجمن اولیا و مربیان مدیر مشارکت‌های منطقه و استان براساس الگو ارسال شده‌ مبلغی را به عنوان شهریه انتخاب کرده و به مراکز  ارسال می‌شود.

محمود زاده ادامه داد: پس از ارسال و تایید شهریه، مبلغ مورد نظر در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود. بر این اساس ممکن است برخی مدارس کاهش شهریه داشته باشند.

او با بیان این که به مدارسی که کف شهریه را دارند کمک می‌شود تا مشکلی نداشته باشند؛ تصریح کرد: شهریه برخی از مناطق مناسب نیست. بر این اساس، ما توازن و متناسب سازی شهریه میان سقف و کف را دنبال کرده و شهریه بالای مدارس را نیز دنبال می‌کنیم.

محمود زاده با بیان این که مدارس هیئت امنایی شهریه ندارند؛ اظهار کرد: این مدارس در صورت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه از والدین شهریه دریافت می‌کنند و برای دروس اصلی( کتب درسی) هیچ شهریه‌ای از اولیا گرفته نمی‌شود.

او ادامه داد: دانش‌آموزان در صورت علاقه و به صورت اختیاری می‌‌توانند در کلاس فوق برنامه درسی شرکت کنند. شهریه کلاس‌های فوق‌ برنامه مدارس هیئت امنایی براساس بخشنامه ثبت‌نام در کمیته‌ها تعیین ‌می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان