Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:56:14 GMT

شکار هوبره در حاشیه پترگان به صورت شغل کاذب درآمده است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۹۵۵۷

شکار هوبره در حاشیه پترگان به صورت شغل کاذب درآمده است

علی صادقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: متأسفانه چند روز گذشته کلیپی از حیوان آزاری و آزار یک بچه شتر در زیرکوه در فضای مجازی منتشر شد که خوشبختانه با همکاری پلیس و نیروی انتظامی به سرعت افراد حیوان آزار دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زیرکوه بیان‌کرد: خوشبختانه در این موضوع دادستان به عنوان مدعی العموم ورود جدی پیدا کرد و از طرف دیگر خود صاحب شتر به عنوان شاکی خصوصی نیز در این موضوع پیگیری لازم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی ادامه‌داد: در قبل نیز دو مورد حیوان آزاری را داشتیم که در یک مورد فرد حیوان آزار دستگیر نشد و در مورد دیگر نیز فرد به واسطه مشکل ذهنی اقدام به حیوان آزاری کرده بود اما در این قضیه اخیر پلیس و دادستان ورود بسیار خوبی داشتند و به نظر برخورد با این افراد بازدارنده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حیوان آزاری در زیرکوه بسیار نادر است، گفت: متأسفانه عده محدودی از سر جهالت حیوان آزاری را نوعی شجاعت می‌پندارند که در این زمینه همه باید اقدام به فرهنگ سازی داشته باشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زیرکوه با اشاره به موضوع شکار هوبره نیز اظهارکرد: متأسفانه شکار هوبره در حاشیه منطقه حفاظت شده پترگان زیرکوه شکار هوبره به صورت یک شغل کاذب در آمد که در این زمینه نیز فرهنگ سازی‌ها و رایزنی‌هایی با صاحب نفوذان منطقه داشتیم.

صادقی یادآورشد: خوشبختانه به واسطه این رایزنی‌ها میزان شکار هوبره در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ کاهش پیدا کرد.

کد خبر 5216554

منبع: مهر

کلیدواژه: هوبره حیوان آزاری زیرکوه بیرجند انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا گرگان اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا واکسن کرونا زلزله کرمانشاه شیوع کرونا حیوان آزاری شکار هوبره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال

خادمیان  گفت: در یک سال گذشته ۵۲۸ مورد آتش‌سوزی و یک‌هزار و ۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان رخ داده است. 

وی از ۲۷ هزار و ۴۷۳ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در مجموع این تماس‌ها، طی این یک سال به ۷۱۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه عملیات اطفاء و امداد و نجات انجامیده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان تصریح کرد: میانگین رسیدن به محل حادثه طی این عملیات‌ها ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه بوده است.  

وی با اشاره به مهمترین دلایل تماس‌ها با آتش‌نشانی سمنان عنوان کرد: آتش نشانان سمنان در مجموع طی این یک سال ۵۲۸ مورد حادثه آتش‌سوزی را پوشش دادند که علل حریق‌های به ترتیب شامل‌ بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و ... بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل زده
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه
  • برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی