Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، خروج قریب‌الوقوع آمریکا از افغانستان ممکن است تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و سایر عوامل قرار بگیرد.

روز سه‌شنبه فرماندهی مرکزی آمریکا از خروج ۱۳ تا ۲۰ درصد از نیروهایش از افغانستان خبر داد. زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان هم تایید کرد که این خروج بدون هیچ حادثه خاصی صورت گرفته است، با این حال، واشنگن آمادگی دارد تا در صورت بروز تخاصم احتمالی واکنش نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان کربی در کنفرانس مطبوعاتی پنتاگون گفت: در حالی که خود این طرح خروج زمانبندی شده، مرحله‌ای و سنجیده شده است، نه تنها تحت تاثیر عوامل میدانی قرار دارد، بلکه شرایط آب و هوایی و دیگر مواردی که ما باید برای برنامه‌ریزی نظامی مدنظر داشته باشیم، در آن دخیل هستند. 

ایالات متحده در اول مه خروج نظامیانش از افغانستان را بعد از ۲۰ سال جنگ که به مرگ بیش از ۲۳۰۰ نظامی آمریکایی و صدها هزار غیرنظامی افغان منجر شد، آغاز کرد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به تکمیل خروج در بیستمین سالروز حملات یازده سپتامبر علیه آمریکا که به اصطلاح "جنگ علیه ترور" را به راه انداخت، وعده داده است.  

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اما ریگ‌ها و گرد و غبار بیابان، ماشین‌های جنگی پیشرفته آمریکایی را زمین گیر کرد و شکستی مفتضحانه را برای این کشور رقم زد.  

حمله ای که هدف از آن آزادی جاسوسان سفارت آمریکا بود و شب و روز برای اجرای آن نقشه کشیده‌ بودند.

 گروه ویژه ۱۳۲ نفره‌‌ی آمریکایی که به دلتا فورس معروف بودند در عملیاتی با اسم پنجه عقاب وارد صحرای طبس شدند.

البته در این میان خائنان داخلی هم برای نابودی اسناد خیانت و جاسوسی آمریکایی‌ها بیکار ننشستند.

واقعه طبس که از آن به عنوان امداد الهی یاد می‌شود، آن قدر مهم و سرنوشت‌ساز بود که  برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی در دولت جیمی کارتر آن را یکی از عوامل مهم شکست کارتر در انتخابات و موجب یاس و ناامیدی ملی عنوان کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم