Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:15:48 GMT

پیگیری برای رفع مشکل آب شرب ۴ روستای دماوند در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۲۲۰۹

پیگیری برای رفع مشکل آب شرب ۴ روستای دماوند در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری در حاشیه بهره برداری از پروژه آبرسانی مجتمع ۵ روستا در بخش مرکزی دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین آب شرب ۵ روستای بخش مرکزی دماوند از مطالبات اصلی اهالی آنها بود، این پروژه در دوره‌ای به سرانجام رسید که دولت در شرایط سخت تأمین منابع مالی بود.

حیدری افزود: روستاهای مشمول این طرح و به ویژه «هاشمک» و «وادان» روزهای سختی را گذراندند و ما شاهد آن روزها بودیم و باید مطالبه به حق اهالی را پاسخ می‌دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در آغاز اجرای طرح آب‌رسانی به این روستاها، کار مطالعات و پیش‌بینی‌ها توسط آبفای روستایی انجام و چاهی حفر شد که نیاز مردم را پاسخ نداد و در این راستا، آبفای روستایی سپس به سمت اجرای احداث مجتمع آب‌رسانی گام برداشت که با ادغام آبفای روستایی و شهری و مسائلی که برای حفاری در حوزه راهداری وجود داشت، مشکلاتی پیش روی طرح به وجود آورد که با هماهنگی و تعامل درون شهرستانی حل و فصل شد.

فرماندار دماوند عنوان داشت: افرادی که ساکن روستاها یا در مسیر شبکه آب‌رسانی هستند، باید قدر این نعمت را بدانند و طوری استفاده نداشته باشند که باز هم دچار مشکلاتی شویم‌.

حیدری با بیان اینکه دولت زمانی موفق است که مردم کنار آن باشد و امروز همکاری مردم در این روستاها را نیاز داریم که در مصرف آب صرفه‌جویی شود گفت: در این راستا، مدیران اجرایی و قضائی هر کجایی که تخلفاتی صورت گرفت، بدون اغماض و با جدیت برخورد کنند و باید با تمام توان از پروژه آب‌رسانی محافظت شود تا با تعامل مردم و مسئولان این پروژه ماندگار باشد.

فرماندار دماوند اظهار داشت: علاوه بر پروژه‌هایی که آبفا انجام می‌دهد در بخش‌هایی رفع مشکلات آب شرب مردم در شهرستان را در حال پیگیری هستیم و در این زمینه، احداث مخزن آب شرب سادات‌محله رودهن از طریق ردیف‌های ارزش افزوده‌ای که در اختیار فرمانداری قرار دارد، با بیش از یک میلیارد تومان انجام شده و آماده بهره‌برداری است‌.

وی گفت: طرح مطالعات رفع مشکلات کیفی کمی آب شرب روستاهای «مغانک» و «گرمابسرد» آغاز شده که با کمک دولت و خیران مشکلات آب شرب این دو روستا را برطرف خواهیم کرد، همچنین با توجه به اینکه مخزن آب شرب روستای «مومج» دچار مشکل شده، در روزهای آینده مقدمات آماده سازی و نصب مخزن این روستا آغاز خواهد شد و امیدواریم با طرح‌هایی که در حوزه برق‌رسانی، آب‌رسانی و گازرسانی شهرستان دماوند در حال انجام است، شاهد کاهش مشکلات مردم در این شهرستان باشیم.

کد خبر 5216755

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری دماوند مهدی حیدری آبرسانی انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا فلسطین بوشهر جنبش ازما گرگان آمار کرونا انتخابات شورای شهر و روستا اردبیل زلزله کرمانشاه واکسن کرونا عکس استانها آب رسانی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن زحمتکش، صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از انسداد ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوندخبر داد. وی اظهار کرد: این اقدام با همکاری واحد حقوقی و گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی انجام شده است.

مدیر امور منابع آب دماوند گفت: ۱۶ حلقه چاه غیر مجاز در روستاهای «گلاهک» به عمق ۷۶۵ متر و آبدهی ۶.۵ لیتر در ثانیه پر و مسدود شده اند.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده اند، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۲۵ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

زحمتکش در پایان از همکاری پرسنل محترم کلانتری رودهن که در این امر همراه و یاری رسان بودند تشکر و قدرانی کرد.

کد خبر 6093047

دیگر خبرها

  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است