Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@09:19:28 GMT

میراث فرهنگی بزرگترین سرمایه هر کشور است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۲۲۱۳

میراث فرهنگی بزرگترین سرمایه هر کشور است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  سیدعباس صالحی با صدور پیامی به جشنواره ملی فیلم‌های مستند میراث فرهنگی یادگار در قزوین، گفت: میراث فرهنگی، گذشته باشکوه سرزمین‌ها را بیان می‌کند و چراغی فراراه آینده و مسیر پیشرفت و توسعه می‌افروزد؛ از این رو حفظ، پاسداشت و معرفی آن به همگان به ویژه نسل جوان امری ضروری و ارزشمند است که می‌تواند در استحکام بخشی به هویت فرهنگی جامعه کارگشا و اثربخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: استفاده از ابزار‌های هنری و سینمایی بهترین و اثرگذارترین روش‌ها برای شناساندن میراث فرهنگی است و فیلم‌های مستند در این راستا دارای ارزش افزونتری هستند.

وزیر ارشاد اضافه کرد: جای بسی خرسندی است که جشنواره فیلم یادگار که رویدادی خوش سابقه نزد اهالی فرهیخته سینما است، پس از سال‌ها دوباره قد برافراشته تا یکبار دیگر میراث فرهنگی را از دریچه دوربین مستندسازان کشور به شایستگی نمایان سازد.

صالحی تصریح کرد: سرزمین فرهنگ مدار و هنرخیز قزوین این روز‌ها میزبان جشنواره‌ای است که میراث بلندمرتبه و فاخر ایران اسلامی را از قاب جادوییِ فیلم مستند به تصویر می‌کشد تا به جهانیان اعلام کند، سرزمینی که حافظ گنجینه‌های ارزنده بشری است تا همیشه بر بلندای تاریخ می‌درخشد.

وی با تشکر از عوامل و دست اندرکاران جشنواره فیلم یادگار تاکید کرد: امیدوارم این رویداد دریچه‌ای نو و مسیری تازه را در پهنه گسترده فرهنگی کشور بگشاید.


میراث فرهنگی بیانگر هویت، عظمت و شکوه کشور‌ها است

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین هم با صدور پیامی به مناسبت اختتامیه جشنواره ملی فیلم‌های مستند میراث فرهنگی یادگار، گفت: علم، اندیشه، هنر و تمدن گذشتگان، چراغ راه مردمی است که با تکیه بر اصالت خویش، فرهنگ تاریخی را حفظ و به تاریخ سازی و تمدن پروری ادامه می‌دهند.

وی اظهار داشت: انسان با تفکر و تعقل در راه و روش گذشتگان و میراث برجای مانده از آنان می‌تواند راه‌های بهتری را برای مسیر زندگی انتخاب کند و از تکرار بسیاری از تجربه‌ها بی نیاز گردد.

جمالی پور تصریح کرد: میراث فرهنگی، یکی از پیشران‌های توسعه محسوب می‌شود و استان قزوین با بیشترین آثار تاریخی ثبت شده در کشور جایگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد و امروز خرسندیم که میزبانیی جشنواره فیلم یادگار را بر عهده داریم تا بتوانیم از دریچه این رویداد ملی، میراث فرهنگیِ کشور عزیزمان را به رخ بکشیم.

استاندار قزوین گفت: برای معرفی میراث ملموس و ناملموس سرزمین اجدادی مان به نسل‌های آینده همت گماشته ایم تا با استفاده از جادوی هنر هفتم در این مسیر گام‌های بلندی برداریم.

وی ضمن تشکر از همه متولیان و عوامل و شرکت کنندگان این جشنواره به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: امیدواریم با حمایت‌های بی‌دریغ مسوولان ذیربط و استمرار جشنواره یادگار، شاهد ارتقای کمی و کیفی آن در سال‌های آتی باشیم.

نام ایران با هنر، اصالت و معنویت پیوند خورده است
رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری هم با صدور پیامی گفت: نام ایران عزیز با تاریخ، هنر، اصالت و معنویت پیوند خورده و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و تاریخی میراثی باارزش و گرانقدر از نیاکان برای ما به یادگار مانده است.

حسین انتظامی افزود: ما، امانت‌دارانی هستیم که خود را موظف می‌دانیم در کنار مراقبت از این یادگاران زرین، زمینه معرفی، ثبت و دیده شدن آن‌ها را فراهم کنیم.

انتظامی اضافه کرد: سینمای مستند، قابلیت‌های بسیاری برای نمایش جذابیت، زیبایی و شکوه تاریخ و فرهنگ این سرزمین دارد و خوشحالم که چهارمین جشنواره فیلم‌های مستند میراث فرهنگی یادگار پس از وقفه‌ای طولانی دوباره برگزار می‌شود و آرزو می‌کنم این رویداد، در روز‌هایی که شیوع ویروس کرونا، برگزاری بخشی از آئین‌ها و سنت‌های اصیل و زیبای ملی و مذهبی ما را محدود کرده، ادای دینی شایسته به سرزمین، تاریخ و فرهنگ ریشه‌دار و کهن این مردمان باشد.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم یادگار امروز در سرای سعد السلطنه شهر قزوین با معرفی فیلم‌های برتر برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی فیلم مستند جشنواره ملی جشنواره فیلم یادگار فیلم های مستند میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر شامگاه پنجشنبه در جلسه هماهنگی و پشتیبانی برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان اظهار کرد: یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی استان است که در هشت روز مجموعه‌ای از برنامه‌های متنوع فرهنگی و ارزشی را شامل می‌شود.

وی افزود: از مجموعه مردمی برگزار کننده این یادواره می‌خواهیم با کار سپاری، دولت را نیز در این کار ارزش مند و مهم سهیم کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه دولت همواره پشتیبان و حامی گروه‌ها و تشکل‌های مردمی بوده است، گفت: در خصوص یادواره‌های مردمی شهدا نیز همه مدیران مشتاقانه با تمام ظرفیت، تجهیزات و امکانات خود پای کار خواهند بود.

وی یادآور شد: این فرمایش مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اکنون که با هجمه‌های بی‌سابقه و همه جانبه تبلیغات سو رسانه‌ای و فرهنگی مواجه هستیم، بیش از همیشه ملموس است.

مهاجر اظهار کرد: عملیات وعده صادق پاسخ دندان شکن به تعرض رژیم صهیونیستی به خاک ایران اسلامی بود. افکار، اذهان، باورها و اعتقادات جوانان و نوجوان نیز مورد هجوم و تعرض دشمنان قرار دارد که باید برای آن پاسخ مناسب داشته باشیم.

وی افزود: یادواره شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند مقابله‌ای با جنگ نرم دشمنان و پاسخی به تعرض به اذهان افکار و اعتقادات جامعه و جوانان ایران اسلامی باشد.

کد خبر 6088786

دیگر خبرها

  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت