Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@23:05:01 GMT

۷ نوع استراحت که هر کسی در طول روز به آن نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۲۳۹۸

۷ نوع استراحت که هر کسی در طول روز به آن نیاز دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پزشکان می‌گویند انسان امروزی با توجه به تمام حوادث جنجال برانگیزی که در اطراف او روی می‌دهد، برای کسب انرژی و رسیدن به آرامش به ۷ نوع استراحت نیاز دارد و تنها داشتن هشت ساعت خواب در شبانه‌روز کافی نیست.
به گفته افرادی همچون دکتر ساندرا دالتون‌-اسمیت، پزشک و پژوهشگر آمریکایی، خواب و استراحت دو چیز متفاوت هستند و به همین دلیل است که گاه حتی پس از یک خواب طولانی همچنان احساس خستگی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس هفت نوع استراحتی که برای شکوفایی انسان ضروری هستند، عبارتند از:   ۱- استراحت فیزیکی: اولین نوع استراحت است که می‌تواند منفعل یا فعال باشد. منظور از استراحت فیزیکی منفعل، خوابیدن و چرت زدن است. اما استراحت فیزیکی «فعال» به این معنی است که علاوه بر خوابیدن، با فعالیت‌هایی مانند تمرینات یوگا، حرکات کششی و ماساژ درمانی به بهبود گردش خون و انعطاف پذیری بدن کمک کنیم.   ۲- استراحت ذهنی: احتمالا همکارانی را می‌شناسید که روزشان را با یک فنجان بزرگ قهوه شروع می‌کنند. آن‌ها معمولا بدون نوشیدن قهوه به سختی می‌توانند بر کارشان تمرکز کنند یا فراموشکار می‌شوند. این افراد شب‌ها هنگام خوابیدن نیز نمی‌توانند ذهن خود را خاموش کنند و مرتبا به مکالمات آن روز یا کار‌هایی برای روز بعد فکر می‌کنند. خبر خوب این که برای رفع این مشکل لازم نیست شغلتان را ترک کنید یا به تعطیلات بروید. روز کاری‌تان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که مثلا هر دو ساعت یک استراحت کوتاه داشته باشید؛ این استراحت‌های کوتاه به شما کمک می‎‌کند سرعت تکاپوی خود را کاهش دهید و کمی آرامش داشته باشید.   ۳- استراحت حسی: چشمانتان را هر چند وقت یکبار در طول روز برای یک دقیقه ببندید یا اینکه در پایان روز وسایل الکترونیکی و ارتباطی را از خودتان دور کنید. استراحت‌های حسی می‌توانند بخشی از آسیب‌های روحی وارد شده به بدن از جمله مشکل تحریک بیش از حد حواس را جبران کنند.   ۴- استراحت خلاقانه: این نوع استراحت به ویژه برای کسانی مهم است که باید مشکلات را حل یا ایده‌های جدید طرح کنند. استراحت خلاقانه حس «حیرت و شگفتی» را در درون ما بیدار می‌کند.   ۵- استراحت عاطفی: وقت و مکانی را صرف بیان آزادانۀ احساسات خود کنید.   ۶- استراحت اجتماعی: برای استراحت اجتماعی، بهتر است با افراد مثبت و حمایت کننده همدم شوید حتی اگر این تعاملات به شکل مجازی باشد.   ۷- استراحت معنوی: برای این نوع استراحت، مراقبه و مشارکت اجتماعی را در برنامه روزانه خودتان بگذارید و به چیزی ارزشمندتر از امور روزانه نیز مشغول شوید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: استراحت آرامش انرژی نوع استراحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ثور ۱۴۰۳ مصادف با ۱۸ شوال ۱۴۴۵ و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴  است.  روز شنبه طبق روایات متعلق است به حضرت رسول اکرم (ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

مناسبت‌ها و احکام دینی و اسلامی

امروز برای همه امور خوب و شایسته است خصوصا برای امور زیر:
خواستگاری و عقد ازدواج. 
مسافرت.
امور زراعی و کشاورزی.
شراکت و امور مشارکتی.
داد و ستد و تجارت.
شروع به بنایی و عمارت.
خرید دکان و ملک.
انجام امور قضایی.
خرید کردن.
و دیدار‌های سیاسی خوب است.

زایمان

مناسب زایمان و نوزاد زندگی خوبی خواهد داشت.

مسافرت

مسافرت خوب است.

احکام نجوم

امروز قمر در برج قوس و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:
امور ازدواجی و آموزشی و بازرگانی.
جابجایی و نقل و انتقال.
رفتن به خانه نو.
و آغاز کسب و کار نیک است. 
مور کتابت ادعیه و حرز و نماز و بستن آن خوب است.

مباشرت امشب

 شب یکشنبه سندی مبنی بر استحباب و کراهت ندارد.

اصلاح سر و صورت

طبق روایات، اصلاح مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری، باعث غم و اندوه می‌شود.

حجامت خون دادن فصد زالو انداختن

 قصد زالو انداختن خون دادن یا حجامت در این روز از ماه قمری، باعث قوت بدن می‌شود.

ناخن گرفتن

شنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد.

دوخت و دوز

شنبه برای بریدن و دوختن، لباس نو روز مناسبی نیست آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست. (این حکم شامل خرید لباس و پوشیدن نمی‌شود)

وقت استخاره در روز شنبه

وقت استخاره در روز شنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر.

تعبیر خواب 

خواب و رویایی که امشب. (شبِ یکشنبه) دیده شود تعبیرش در ایه‌ی ۱۹ سوره مبارکه "مریم "علیهاالسلام است.
قال انما انا رسول ربک لاهب لک غلاما.. 
و از مفهوم و معنای آن استفاده می‌شود که فرستاده‌ای از جانب فرد بزرگی نزد خواب بیننده بیاید و خبر‌های دلپسند و خاطر خواه به او برسد. ان شاءالله؛ و چیزی همانند آن قیاس گردد...

ذکر روز شنبه

 ذکر روز شنبه، یارب العالمین ۱۰۰ مرتبه
 ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه یاغنی که موجب غنی و بی نیاز شدن میگردد.

 روز شنبه طبق روایات متعلق است به حضرت رسول اکرم (ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

 منبع: تقویم همسران نوشته‌ی حبیب الله تقیان

tags # تقویم نجومی ، تقویم همسران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند
  • آدینه با داستان/ چی از آسمان افتاد؟!
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • میوه َشادی بخش را بشناسیم
  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • آنچلوتی ستاره‌اش را لای پر قو گذاشت!