Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران در خصوص تخریب قبور ائمه بقیع گفت: آل سعود کاخ سفید را به خاطر رسیدن به اهداف کثیف خود پرستش می‌کنند، ولی با قبور ائمه بقیع مشکل داشته اند و تخریب کردند که این منش نشان دهنده تفکر عصر جاهلیت آنها می‌باشد.

به گزارش ایسنا؛ آیت الله کاظم صدیقی عصر پنج شنبه ۳۰ اردیبشهت ماه در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در هشتم شوال توسط آل سعود و در مراسمی که برای محکومیت این جنایت در مسجد صاحب الزمان (عج) ورامین برگزار شد اظهار کرد: عوامل بیگانه که یک مشت افراد بیابان گرد بودند، پیشوایان معین شده از طرف خدا برای بشریت، الگوها و پیشواهای بی نظیر بشریت را هتک حرمت کردند و این روز را باید به محضر ائمه معصومین علیهم السلام تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله صدیقی در خصوص وضعیت آل سعود در حکومت داری و زمام داری حرمین شریفین نیز بیان کرد: اینها به خودشان هم رحم نمی‌کنند و این دودمان، همیشه مانند قانون جنگل برای قدرت طلبی به جان هم افتاده اند و پرونده آدم کشی، غارت گری، فحشاء و فسادشان بسیار سنگین است.

امام جمعه موقت تهران به تخریب قبور ائمه بقیع توسط این خاندان اشاره کرد و گفت: آل سعود کاخ سفید را به خاطر رسیدن به اهداف کثیف خود پرستش می‌کنند، ولی با قبور ائمه بقیع مشکل داشته اند و تخریب کردند که این تخریب نشان دهنده تفکر عصر جاهلیت آنها می‌باشد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: برخی از اهل تسنن زیارت اهل قبور را حرام می‌دانند اما اولین کاری که خداوند متعال برای قبور مطهر معصومین معین کرد، طواف حجر اسماعیل است و این اولین مستند قرآنی ما مستدل است که تمام ادیان الهی به آن پایبند هستند و حتی علمای وهابیت هم در اجرای این عمل شک ندارند.

صدیقی عنوان کرد: در روایات اهل سنت موجود است که بزرگان اهل سنت مورد احترام پیروانشان بودند و این اجماع در کتب اهل سنت موج می‌زند و علمای خودشان اینها را رواج دادند و قبول دارند اما با قبور ائمه مطهر مشکل داشته اند زیرا منفعتی در آن نمی‌بینند.

امام جمعه موقت تهران در مورد پشت پرده این جنایت اظهار کرد: اینها برنامه انگلیس بوده است و بدلیل عدم اتحاد جامعه اسلامی این سنگ بنا گذاشته شد کما این که مشغولیت مسلمین به هم در این جریان، سیاست انگلیسی‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در شام، مصر و بغداد که شیعه زیاد وجود ندارد قبور ائمه شیعه مورد احترام است و حتی اهل تسنن هم این قبور را زیارت می‌کنند، روایات زیادی در کتب اهل تسنن برای زیارت قبر عمر و عایشه توسط پیروان اهل تسنن وجود دارد و حضرت علی (ع) در این خصوص می‌فرمایند که سه روز پس از رحلت پیامبر (ص) مزار مطهر پیامبر را به عنوان تبرک لمس می‌کردند و از او طلب استغفار می‌کرد.

وی توسل به ائمه را یک قانون، دستور و نسخه نجات بخش دانست و بیان کرد: هر کس که شکست می‌خورد به ائمه اطهار متوسل می‌شود، هم سیره و هم دستور قطعی خداوند است که زیارت قبور شریف ائمه معصومین علیهم السلام نه‌تنها منع نشده بلکه مستحب و یا واجب بودن آن قطعی عنوان شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003IGO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران تخریب قبور ائمه بقیع اهل تسنن آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به هفته کار و کارگر و همچنین شعار سال، گفت: تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است، زیرا نقش اصلی تولید بر عهده کارگران است.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های  نماز جمعه اصفهان با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: جهش تولید باعث استقلال اقتصادی می‌شود و استقلال اقتصادی نیز زمینه‌ساز استقلال سیاسی و فرهنگی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار بی‌رحمانه مردم غزه، تصریح کرد: عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق باعث شد موج اعتراض‌های مردمی در قبال جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی به درون کشورهای اروپایی و حتی خود آمریکا راه پیدا کند، به‌طوری که دانشگاه‌های این کشورها محل اعتراض دانشجویان نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است