Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:24:38 GMT

تخریب قبور ائمه بقیع نشان دهنده تفکر عصر جاهلیت آل سعود است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۱۴۹۵

تخریب قبور ائمه بقیع نشان دهنده تفکر عصر جاهلیت آل سعود است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله کاظم صدیقی ظهر پنج شنبه در مراسمی که به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در هشتم شوال توسط آل سعود مراسم محکومیت این جنایت در مسجد صاحب الزمان (عج) ورامین برگزار شد اظهار داشت: عوامل بیگانه که یک مشت افراد بیابان گرد بودند، پیشوایان معین شده از طرف خدا برای بشریت، الگوها و پیشوا های بی نظیر بشریت را هتک حرمت کردند و این روز را باید به محضر ائمه معصومین علیهم السلام تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقی در خصوص وضعیت آل سعود در حکومت داری و زمام داری حرمین شریفین نیز بیان داشت: اینها به خودشان هم رحم نمی‌کنند و این دودمان، همیشه مانند قانون جنگل برای قدرت طلبی به جان هم افتاده اند و پرونده آدم کشی غارت گری فحشاء و فسادشان بسیار سنگین است.

امام جمعه موقت تهران به تخریب قبور ائمه بقیع توسط این خاندان اشاره کرد و گفت: آل سعود کاخ سفید را به خاطر رسیدن به اهداف کثیف خود پرستش می‌کنند، ولی با قبور ائمه بقیع مشکل داشته اند و تخریب کردند که این قبور نشان دهنده تفکر عصر جاهلیت آنها می‌باشد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: برخی از اهل تسنن زیارت اهل قبور را حرام می‌دانند اما اولین کاری که خداوند متعال برای قبور مطهر معصومین معین کرد، طواف حجر اسماعیل است و این اولین مستند قرآنی ما مستدل است که تمام ادیان الهی به آن پایبند هستند و حتی علمای وهابیت هم در اجرای این عمل شک ندارند.

صدیقی عنوان داشت: در روایات اهل سنت موجود است که بزرگان اهل سنت مورد احترام پیروانشان بودند و این اجماع در کتب اهل سنت موج می‌زند و علمای خودشان اینها را رواج دادند قبول دارند اما با قبور ائمه مطهر مشکل داشته اند زیرا منفعتی در آن نمی‌بینند.

امام جمعه موقت تهران در مورد پشت پرده این جنایت اظهار داشت: اینها برنامه انگلیس بوده است و بدلیل عدم اتحاد جامعه اسلامی این سنگ بنا گذاشته شد و مشغولیت مسلمین به هم در این جریان، سیاست انگلیسی‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در شام، مصر و بغداد که شیعه زیاد وجود ندارد قبور ائمه شیعه مورد احترام است و حتی اهل تسنن هم این قبور زیارت می‌کنند، روایات زیادی در کتب اهل تسنن برای زیارت قبر عمر و عایشه توسط پیروان اهل تسنن وجود دارد و حضرت علی (ع) در این خصوص می‌فرمایند که سه روز پس از رحلت پیامبر (ص) مزار مطهر پیامبر را به عنوان تبرک لمس می‌کردند و از او طلب استغفار می‌کرد.

وی توسل به ائمه را یک قانون، دستور و نسخه نجات بخش دانست و بیان کرد: هر کس که شکست می‌خورد به ائمه اطهار متوسل می‌شود، هم سیره و هم دستور قطعی خداوند که زیارت قبور شریف ائمه معصومین علیهم السلام نه‌تنها معنی نشده بلکه مستحب و یا واجب بودن آن قطعی عنوان شده است.

کد خبر 5216706

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران کاظم صدیقی آل سعود انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا گرگان انتخابات شورای شهر و روستا اردبیل زلزله کرمانشاه واکسن کرونا عکس استانها قبور ائمه بقیع اهل تسنن آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست

عضو هیات رئیسه مجلس گفت که اعتراضات دانشجویی نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است. همچنین تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکایی تاثیری روی مردم به خصوص آزادیخواهان ندارد.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اعتراضات دانشجویی در آمریکا چند مساله را نشان داد؛ یکی اینکه در آمریکا برخلاف ادعاهای دروغینش که مهد دموکراسی است، چنین چیزی وجود ندارد بلکه آنها دموکراسی خودخواسته را قبول دارند؛ بدان معنا که آنچه خودشان تعیین می‌کنند قابل اعتراض و مخالفت است نه اینکه عده‌ای بخواهند در دفاع از مظلوم اعتراض کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کردند اما با آنها شدیداً برخورد شد این یعنی دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است و اینکه چهره واقعی دولتمردان آمریکا به دنیا نشان داده شد.

رشیدی با بیان اینکه جوانان داخل آمریکا همراه با دانشجویان شده‌اند، گفت: این نشان می‌دهد که تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکا روی ملت‌ها اثر ندارد و آزادی‌خواهی در تمام ملت‌های جهان به عنوان یک حرکت شکل گرفته است. می‌توان منشأ آن را ایران دانست چون تا پیش از انقلاب اسلامی چنین موضوعی سابقه نداشته است.

منتخب مجلس دوازدهم یادآور شد: انقلاب اسلامی شعار دفاع از مردم فلسطین را سر داد و این جزء آرمان‌های اولیه‌اش بود که با گذشت 50 سال همچنان در این راه حرکت می‌کند. اکنون مردم دنیا ظلم را نمی‌پذیرند و در حمایت از مردم مظلوم فریاد می‌زنند که بارزترین آن خیزش دانشجویان آمریکایی علیه دولتمردان آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان گفت: حرکت دانشجویان آمریکایی در نوع خود بی‌نظیر بود و انگیزه بیشتری را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین فراهم می‌کند تا در دنیا شاهد خیزش جهانی باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)