Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@18:14:59 GMT

داور دربی سال ۷۴ و بازی خاطره انگیز ایران-استرالیا درگذشت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۳۰۶۸

داور دربی سال ۷۴ و بازی خاطره انگیز ایران-استرالیا درگذشت

خرداد:  ساندور پل، داور سرشناس مجارستانی که در دهه 90 بسیاری از فوتبال‌های مهم دنیا را سوت زد امروز در سن 65 سالگی درگذشت.

داور مجارستانی در سال 1374 دربی تهران را در ورزشگاه آزادی سوت زد. دیداری که با برتری 3 بر یک استقلال به پایان رسید. در این دیدار البته یک گل جنجالی استقلال پذیرفته شد و یک گل پرسپولیس توسط کمک داور بازی، علیرضا صادقی جو آفساید اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن بازی محمد فنایی نیز کمک‌داور ساندور پل بود.

او همچنین بازی خاطره انگیز بین تیم های ایران و استرالیا در ‌آذر سال 76 را قضاوت کرد که در نهایت این بازی باعث صعود ایران به جام جهانی بعد از سالیان سال شد.

اما  شاید مهمترین و خاطره انگیزترین دیداری که پل سوت زد مربوط به فینال جام جهانی 1994 بین تیم های برزیل و ایتالیا باشد که ضربات پنالتی، برزیلی ها را قهرمان دنیا کرد. در آن بازی روبرتو باجو پنالتی خود را مقابل تافارل به آسمان کوبید که یکی از دراماتیک ترین فینال های جام جهانی رقم خورد.

این داور بازی حساس و دراماتیک تیم ملی ایتالیا و اسپانیا را نیز در یک چهارم نهایی جام جهانی 1994 سوت زد. دیداری که با برتری ایتالیا و گل‌های دینو باجو و روبرتو باجو به پایان رسید.

ساندور پل دیدار فینال لیگ قهرمانان سال 1997 را نیز سوت زد. دیداری که اهمیت ویژه ای داشت و دورتموند توانست برای اولین بار قهرمان اروپا شود. دورتموند با هدایت اوتمار هیتسفلد مقابل یوونتوس مارچلو لیپی به برتری رسید تا یکی از خاطره انگیز ترین فینال ها رقم خورد.

تصاویری از ساندور پل را مشاهده کنید:

 

برچسب ها: ساندور پل

منبع: خرداد

کلیدواژه: ساندور پل ساندور پل جام جهانی سوت زد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی

والیبال ایران در رده های پایه در سطح جهانی یک قهرمانی دیگر به دست آورد. 

طرفداری | تیم ملی والیبال دانش آموزی ایران یک قهرمانی مهم را به دست آورد. 

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، در فینال هم 3 بر 0 آلمان را شکست داد و قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • موسوی: در جام حذفی هر بازی یک فینال است