Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@13:32:48 GMT

بهترین مواد غذایی برای از بین بردن چربی شکم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۴۱۲۹

بهترین مواد غذایی برای از بین بردن چربی شکم

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از اکسپرس، چاقی یکی از معضلات بزرگ جوامع صنعتی است. چاقی شکمی یکی از رایج‌ترین موارد چاقی است که علاوه بر ایجاد مشکلات سلامتی مانند مقاومت در برابر انسولین و بروز بیماری دیابت نوع ۲، می‌تواند تناسب اندام و ظاهر فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، روش‌های ساده و موثری برای کاهش سطح چربی‌های شکم وجود دارد. یکی از این راهکار‌ها استفاده از سبزیجات است.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد تجمع چربی در شکم ارتباط مستقیمی با میزان کلسیم بدن دارد. به هر میزان که سطح کلسیم در دسترس بدن بالا باشد، خطر تجمع چربی در شکم کاهش می‌یابد. از این رو، استفاده از سبزیجات دارای برگ‌های سبز مانند اسفناج و کلم سبز می‌تواند باعث کاهش چربی شکم شود.

اسفناج یکی از منابع غنی از کلسیم است به طوری که در هر یک فنجان از آن معادل ۲۵۰ میلی گرم کلسیم وجود دارد. فراتر از این موضوع، اسفناج دارای آنتی اکسیدانی به نام آلفا- لیپوک اسید است که می‌تواند اثرگذاری انسولین در افراد مبتلا به دیابت را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است مصرف سبزیجات باعث کاهش سطح گلوکز خون می‌شود. هر یک فنجان کلم سبز نیز دارای ۲۶۸ میلی گرم کلسیم است.

دانشمندان آمریکایی در یک پژوهش اقدام به سنجش میزان مصرف کلسیم و کاهش چاقی شکمی کردند. در این تحقیقات به افراد چاق و کسانی که از اضافه وزن رنج می‌بردند و در محدوده ۴۰ سالگی قرار داشتند آب پرتقال غنی از کلسیم داده شد.

در سوی دیگر، به یک گروه با همین شرایط آب پرتقال بدون کلسیم تجویز شد. محققان پس از ۱۶ هفته مشاهده کردند افرادی که از آب پرتقال غنی از کلسیم استفاده کرده بودند به طور قابل ملاحظه‌ای از حجم چربی‌های شکمی شان نسبت به گروه دوم کاسته شده بود.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که کلسیم و ویتامین D به طور مستقیم روی یکدیگر تاثیرگذارند. ویتامین D و کلسیم با یکدیگر جذب می‌شوند و چاقی شکمی در واقع ناشی از کمبود هر دو این موارد است. قارچ‌ یکی از منابع غنی ویتامین D محسوب می‌شود که می‌توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دانشمندان دانشگاه هاروارد تاکید دارند برای داشتن تناسب اندام و سلامتی بدن داشتن یک رژیم غذایی متعادل ضروری است. برای کاهش چربی‌های شکمی در کنار باید‌های غذایی، افراد برخی مواد غذایی را نیز نباید مصرف کنند. برای مثال، نوشیدنی‌های شیرین حاوی قند فروکتوز به راحتی باعث چاقی شکمی می‌شوند.

از دیگر عواملی که می‌تواند باعث کاهش سطح چربی شکمی شود می‌توان به عدم استعمال دخانیات و داشتن یک خواب مناسب و آرام در طول شب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

چند نکته کلیدی برای سلامتی بدن در فصل بهار ۲۹ نکته اساسی برای کاهش وزن اصولی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاقی شکمی کاهش وزن چاقی شکمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این مواد غذایی درد را فراموش کنید

آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما هم در میان بزرگسالانی هستید که دارای دردهای مزمن مانند روماتیسم مفصلی ،میگرن یا کمردرد هستند، ممکن است غذا خوردن برایتان بیشتر شبیه به یک کار طاقت فرسا باشد تا لذت‌بخش و همیشه نگران باشید که برخی غذاها به طور ناخودآگاه ناراحتی شما را تشدید کنند.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: تحقیقات نشان می دهد که کاهش نشانگرهای التهابی می تواند شدت درد مزمن را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای کاهش التهاب

برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید

این ترکیبات در میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات و مکمل هایی مانند کورکومین یافت می شوند. آنها به خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول کمک می کنند.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳

این مواد در ماهی های چرب، گردو و کتان یافت می‌شوند.

کاهش کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها و چربی های اشباع شده

اینها می توانند قند خون را بالا برده و التهاب را افزایش دهند.

مصرف محدود گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز

اینها حاوی چربی های اشباع التهابی هستند.

هیدراته بمانید

روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کنید.

الکل نخورید

الکل می تواند پاسخ های التهابی را تحریک و تشدید کند.

مصرف میوه و سبزیجات

انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید.

همچنین کمبود برخی مواد مغذی می تواند درد شما را افزایش دهد.

کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند باعث شود که التهاب شما کنترل نشود.
- ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و عضلات شما ضروری است. سطوح پایین ویتامین D با درد اسکلتی عضلانی مرتبط است.
- منیزیم: منیزیم برای ساخت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم مورد نیاز است. کمبود منیزیم با میگرن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا مرتبط است.
- ویتامین های گروه B: اینها به سلامت و عملکرد اعصاب شما کمک می کنند. کمبود این ویتامین ها با درد عصبی و نوروپاتی مرتبط است.
- ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی با رادیکال های آزاد مبارزه می  کند.

دیگر خبرها

  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید