Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهدای نشان فداکاری به فرماندهان ایثارگر دوران دفاع مقدس،رونمایی از ۸ترجمه کتاب «در کمین گل سرخ»، برگزاری نمایشگاه از تجهیزات و دستاورد‌های ارتش و اجرای رزمایش مشترک جنگ‍های الکترونیک از جمله برنامه های ارتش برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، در سوم خرداد  سال ۶۱ خرمشهر که بعد از ۳۴ روز مقاومت به اشغال رژیم بعثی صدام  در آمده بود پس از ۵۷۶ روز از اشغال آزاد شد و ایران از غرور این آزادی سر از پا نمی شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اگرچه عملیات بیت المقدس منجر به آزاد سازی خرمشهر شد اما پیش از آن عملیات فتح المبین مقدمه ای بر این حادثه بزرگ تاریخی بود. از عملیات فتح المبین موضوع جنگ جدی شد. ایران عزمش را برای شکستن حصر آبادان و پس گرفتن خرمشهر و سایر مناطق اشغالی و سست کردن مواضع دشمن در خاک خودش جزم کرد.

 

بنابراین گزارش، برای گرامیداشت این روز و رشادتهای زنان و مردانی که برای آزادسازی خرمشهر از جان و مال خود گذشتند هر ساله بخش ها و نهادهای مختلف برنامه هایی را برگزار می کنند. امسال نیز به سنت هر ساله ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه هایی را برای بزرگداشت در دست اجرا دارد.

 

بر این اساس در آستانه سوم خرداد، سالروز عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش با پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس دیدار و نشان فداکاری اعطایی فرمانده معظم کل قوا را به ۶ نفر از فرماندهان ایثار گر دوران دفاع مقدس اهدا کرد. تجلیل از تعدادی خانواده معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس در نقاط مختلف کشور، رونمایی از چندین جلد کتاب مرجع سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و امضای تفاهم نامه این سازمان با بنیاد شهید انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های ارتش در این ایام است.

 

این گزارش می افزاید: رونمایی از ۸ ترجمه کتاب «در کمین گل سرخ» که مقام معظم رهبری بر آن تقریظ داشتند و به زبان‌های خارجی انگلیسی، اردو، روسی، فرانسوی، ایتالیایی، ترکی استانبولی، آذری و عربی، ترجمه شده جزو دیگر برنامه‌های ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر است. این ترجمه‌ها که فراز‌هایی از زندگی پربرکت شهید سپهبد صیاد شیرازی را به رشته تحریر در آورده به همت معاونت اطلاعات ارتش به ۸ زبان زنده یاد شده آماده و در روز سوم خرداد در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

 

همچنین با تعامل و همکاری اصحاب رسانه در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی، محتوا‌های متنوع و تأثیرگذاری در راستای تشریح عملیات غرورآفرین بیت المقدس و عملکرد ارتش و سپاه و نیرو‌های مردمی در آزاد سازی خرمشهر در قالب یادداشت، گزارش و گفت‌وگو تولید و منتشر می‌شود.

 

در کنار این برنامه ها نمایشگاه نمونه‌هایی از تجهیزات و دستاورد‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی زمینی ارتش رونمایی می شود و برگزاری نشست‌های وحدت و همدلی فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز از جمله برنامه‌های سوم خرداد است.

 

بنابراین گزارش، اجرای رزمایش مشترک جنگ‍های الکترونیک، رونمایی از سامانه های آموزشی معاونت تربیت و آموزش ارتش، رونمایی از نماهنگ "خاک ایران" که با همکاری دفتر موسیقی و سرود صدا و سیمای مرکز آبادان تولید شده، پخش قسمت دوم مستند "من علی صیاد شیرازی" هستم با تاکید بر نقش و جایگاه وحدت آفرین آن شهید و حضور تعیین کننده رزمندگان نیرو‌های مسلح و همچنین مستند نبرد بیت المقدس از صدا و سیما از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

 

در ادامه برنامه های ارتش برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر؛ مزار شهدای گمنام در ایام آزادسازی خرمشهر غبارروبی می شود. همچنین نشست تخصصی تحلیل عملیات بیت المقدس با تجلیل از حماسه‌سازان، خلبانان و خانواده‌های گرانقدر این عملیات غرورآفرین در ستاد نیروی هوایی ارتش و رونمایی از یادمان خلبانان شهید این نیرو در بزرگراه بسیج تهران از دیگر برنامه‌های این ایام است. ساخت یادمان خلبانان شهید پایگاه نوژه در شهرستان کبودراهنگ نیز همزمان با سوم خرداد آغاز خواهد شد.

 

یادآور می شود: به دلیل رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن رعایت دقیق دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و اجرای اغلب برنامه‌ها در فضا‌های باز، بسیاری از برنامه‌های بزرگداشت و تبیین نقش و جایگاه این عملیات بزرگ و موثر در جنگ تحمیلی و همچنین خاطرات ایثارگران و شهدا با استفاده از ظرفیت‍های فضای مجازی و به صورت دورسخنی انجام خواهد شد.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ارتش سالروز آزادسازی خرمشهر عملیات بیت المقدس دیگر برنامه برنامه های ارتش برای گرامیداشت جمهوری اسلامی اسلامی ایران سوم خرداد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آیین اختتامیه مسابقات قهرمانی والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی به ابتکار عباس شیخان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک یکی از قهرمانان ورزشی استان مرکزی و آزادگان سرافراز دفاع مقدس در جمع ورزشکاران قهرمان تیم‌های اول تا چهارم از خاطراتش گفت:

ابراهیم نصیری گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «همه ما از جنگ فارغ شدیم، اما این جانباز است که تا آخر عمر درگیر جنگ است و آزادگان ذخائر بزرگ انقلاب هستند.»

آزاده هشت سال دفاع مقدس گفت: اینجانب ابراهیم نصیری آزاده و جانباز که مدت ۱۰۱ ماه در اسارت نیرو‌های بعثی بوده و دارای ۵۰ درصد جانبازی از ناحیه اعصاب و روان و اصابت تیر و ترکش در بدن هستم و سال ۱۳۴۰ در شهر آستانه از توابع استان مرکزی در یک خانواده مذهبی به دنیا آمدم و تحصیلات ابتدایی تا دیپلم را در آستانه سپری کردم.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ به صورت داوطلب به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم و پس از دوران کوتاه آموزشی بلافاصله به جبهه مقدم آبادان اعزام شدم که در آن موقع آبادان و خرمشهر در محاصره دشمن بود.

نصیری ادامه داد: ۵ مهر سال ۱۳۶۰ در عملیات ثامن الائمه برای شکستن حصر آبادان شرکت کردم. در این عملیات من خدمه توپ ۱۰۶ بودم و از ناحیه سر و دست تیر و ترکش خوردم و به بیمارستان انتقالم دادند و پس از شکسته شدن حصر آبادان و آزادسازی بخش عظیمی از منطقه جنگی آبادان بلافاصله ما را به جبهه شوش اعزام کردند.

وی، خطاب به والیبالیست‌ها تشریح کرد: من در جریان اسارت با تنها توپ موجود در اردوگاه مسابقه‌ای را بین اسرای ایرانی و فرماندهان عراقی اردوگاه تدارک دیدم مسابقه را از عراقی‌ها بردیم شروع به اذیت و به قولی جرزنی کردند تا نتیجه را از ما بگیرند و در یکی از امتیازات پایانی که با قاطعیت پیروز بودیم چنان در ضربه اسبک به توپ ضربه زدم که توپ ترکید و بازی تمام شد.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس تشریح کرد: بعد از این مسابقه از شدت خشم باخت به ایرانی‌ها فرماندهان عراقی ما را زیر تازیانه گرفتند و تا ساعاتی با مشت و لگد از ما پذیرایی کردند.

این آزاده سرافراز دفاع مقدس خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: دانشجویان برای ماندن این پرچم و عزت این مملکت خون‌های زیادی به روی زمین ریخته و رزمندگان زیادی جانثاری کردند و آزادگانی محکم برپای اعتقاد خود ایستادند، بنابراین شما هم در دفاع از کشور و ولایت محکم باشید و مردانه در مقابل دشمنان ایستادگی کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دختران دانش آموز
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها