Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شهروندان چابهاری در تماس‌هایی متعدد با دفتر سواحل مکران تسنیم از کمبود و فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی چابهار در این روزهای گرم و طاقت‌فرسا گلایه دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سواحل مکران، شهرهای ساحلی مکران درحال حاضر در اوج گرما و شرجی سالانه خود هستند؛ با گذر از زمستان و بهار و تا قبل از آغاز فصل مونسون که اواسط تا اواخر خرداد است، اردیبهشت ماه فصلی گرم، طاقت‌فرسا و شرجی برای شهروندان ساحلی سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گرمای طاقت‌فرسا وجود ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب، نونوار و کولردار نیازی جدی و ضروری است و این درحالی است که چابهار با جمعیت روزافزون ناوگان کم و فرسوده دارد.

سیستان و بلوچستان| "چابهار" شهری بدون حمل و نقل عمومیکرایه‌های سرسام‌آور تاکسی در بندر استراتژیک ایران / چرا چابهار حمل و نقل عمومی مناسب ندارد؟‌

در مجموع 3 اتوبوس به کل شهر چابهار که بیش‌از 120 هزار نفر جمعیت دارد خدمات‌رسانی می‌کنند که فاقد امکانات مناسب رفاهی و سرمایشی هستند. مردم چابهار در تماس‌هایی متعدد با دفتر خبرگزاری تسنیم در  سواحل مکران خواهان پیگیری این موضوع شدند.

9 میلیارد تومان صرفه توسعه و بازسازی حمل و نقل عمومی چابهار می‌شود

سرپرست مدیریت حمل و نقل شهرداری چابهار  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اظهار داشت: با الحاق شهر چابهار به منطقه آزاد، 9 میلیارد تومان برای بازسازی و توسعه حمل و نقل عمومی چابهار اختصاص یافته که صرف بازسازی اتوبوس‌های فعلی و خریداری با تسهیلات تاکسی و مینی بوس می‌شود.

داوود قریشی مقدم افزود: سه اتوبوس شهر چابهار به تازگی بعد از بازسازی به چرخه فعالیت برگشتند و دو اتوبوس دیگر نیز در حال بازسازی هستند؛ درحال حاضر هزینه خریداری اتوبوس بالاست و ممنوعیت وارد اتوبوس نیز وجود دارد بنابراین با منابع فعلی توانی برای خریداری اتوبوس جدید نداریم و همین اتوبوس‌هایی هم که برای بازسازی می‌روند 450 تا 500 میلیون تومان هزینه بازسازی برمیدارند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری چابهار با بیان اینکه ثبت‌ نام تاکسی‌های خطی انجام شده و  در مجموع 50 تاکسی خطی با تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد گفت: یکی از مشکلاتی که در سیستم حمل و نقل عمومی شهر چابهار با آن مواجه‌ایم، جا نیافتادن فرهنگ استفاده از تاکسی خطی است، مردم عمدتا در شهر با تاکسی دربست جا به جا می‌شوند، امیدواریم با وارد کردن تاکسی‌های خطی به چرخه حمل و نقل عمومی چابهار، هم فرهنگ تاکسی خطی را در شهر چابهار جا بیاندازیم و هم موجبات تعدیل قیمت‌ حمل و نقل را فراهم کنیم.

قریشی مقدم بابیان اینکه علاوه بر تاکسی‌های خطی، 10 مینی بوس جدید هم تا نیمه اول امسال به سیستم حمل و نقل عمومی شهر چابهار اضافه می‌شود، درباره همکاری مینی‌ بوس‌های خصوصی هم گفت: از تزریق هرچه بیشتر مینی‌بوس‌های خصوصی به خط‌های درون و برون شهری استقبال می‌کنیم و از متقاضیان دعوت به همکاری می‌کنیم؛ در حال حاضر مشکل سوخت مینی‌بوس‌های خصوصی هم حل شده و یارانه‌ هم به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

به گزارش تسنیم؛ شهروندان چابهاری بارها در تماس‌هایی با تسنیم از روند افزایش کرایه‌های شهری انتقاد کردند و خواستار نظارت و مدیریت آن شدند؛ برخی شهروندان از بالا رفتن کرایه روز به روز تاکسی‌های درون شهری خبر دادند و تقویت سیستم حمل و نقل عمومی شهر چابهار از طریق تقویت سیستم اتوبوس‌رانی را خواستار شدند.

انتهای پیام/395/ j

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق دریایی منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان مناطق دریایی منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان حمل و نقل عمومی چابهار شهر چابهار مینی بوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج

تین نیوز

فرماندار سنندج، کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با نیاز شهر را از مشکلات اصلی ایجاد ترافیک در سنندج بیان کرد و گفت: احداث پارکینگ های طبقاتی و ارتقای ناوگان عمومی نیازمند برنامه ریزی لازم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسن عسکری، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار که با حضور شهردار سنندج و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری سنندج در حوزه توسعه فضای سبز، پرداخت به موقع حقوق پرسنل، نهضت آسفالت و غیره، اظهار کرد: اقدامات خوبی طی ۲ سال اخیر در این حوزه ها انجام گرفته که امیدواریم امسال نیز این روند با قدرت استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه وظیفه هیئت تطبیق، تطبیق مصوبات با قانون است، افزود: هیئت تطبیق با اعضای شورای شهر نهایت همکاری را دارد این در شرایطی است که مسئولیت این مصوبات متوجه اعضای هیئت تطبیق است.

فرماندار سنندج، کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با نیاز شهر را از مشکلات اصلی ایجاد ترافیک در سنندج بیان کرد و ادامه داد: احداث پارکینگ های طبقاتی و ارتقای ناوگان عمومی نیازمند برنامه ریزی لازم است.

وی به اجرای طرح ساماندهی وانت های میوه فروش در ۱۵ اردیبهشت ماه جاری توسط شهرداری هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح توسط شهرداری و با همراهی دستگاه های مختلف شاهد رفع بخشی از مشکلات ترافیک در سطح شهر باشیم.

وی رفع مشکل اراضی قولنامه ای در سنندج را ضروری خواند و گفت: اختصاص سهمی برای تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری سنندج که طیف قابل توجهی را شامل می شود به عنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور دنبال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است