Web Analytics Made Easy - Statcounter

گالری های تهران در آخرین روز از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، میزبان افتتاح ۲۵ نمایشگاه هنرهای تجسمی هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، عصر امروز و در آخرین روز از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، گالری های تهران میزبان افتتاح ۲۵ نمایشگاه انفرادی و گروهی هنرهای تجسمی عکس، چیدمان، نقاشی، خوشنویسی و ... هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه هایی که طی هفته گذشته افتتاح شدند و در حال برگزاری هستند می توانند اینجا مراجعه کنند.

گالری شیرین: نمایشگاه عکس «شب پیداست» با آثاری از طاها قوچ کانلو ۳۱ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد در گالری شیرین به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ شماره ۵ برپاست.  

طاها قوچ­کانلو در بیانیه این نمایشگاه آورده؛ «امروزه بسیاری از مردم با زندگی در شهرهای بزرگ، زیر گنبدی بزرگ به اسم آلودگی نوری، ارتباطشان با آسمان گسسته شده­ است و ممکن است بسیاری از آنها هیچگاه تا آخر عمر، تجربه دیدن آسمان پرستاره شب را نداشته باشند. از یاد بردن آسمان تراژدی بزرگیست زیرا آسمان همانیست که تمامی تحولات زمین ما را در خاطره دارد و تمامی نشانه‌هایش در زندگی تمامی ملت‌ها از دیرباز نقش بازی‌ کرده است ... بر همین اساس از سال­ها پیش تصمیم گرفتم تا با سفر به نقاط منحصر به فرد در ایران و جهان و عکاسی از مناظری بدیع زیر آسمان شب، این تجربه را با مردم شهری به اشتراک بگذارم تا این تصاویر پلی باشد برای پیوند دوباره انسان و آسمان ... »

 گالری پروژه‌های آران: نمایشگاه آثار نغمه قاسملو با عنوان «سایه کتمان نور نیست» ۳۱ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد در گالری پروژه‌های آران برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، ورودی حیاط مراجعه کنند. نغمه قاسملو در مجموعه عکس های اخیر خود پیشنهاد جدیدی برای بودن و دیدن دارد.

ناهید رضایی در بیانیه این نمایشگاه آورده؛ «عکاس این بار نه از بیرون که درون سوژه خود می ایستد. در قاب های نغمه قاسملو تلاش هنرمندی را می بینیم که با سفر به گذشته حضور امروز خودش را می سازد. حضوری که پذیرای سایه ها و خشکی ها و فراموشی ها است. همه چیز از وجود خودش سرچشمه می گیرد.نور و سایه و ابهام .سرخوشی و سرسختی و آشفتگی همه از آن خودش است. در جهانی که برایمان گسترده هیچ چیز با او بیگانه نیست. در هر تکه ای از دیروز و امروز جایی برای ایستادن وجود دارد. جایی برای رسیدن به اکنون».

گالری زیرزمین دستان: نمایشگاه آثار امیر کمند با عنوان «ایلین‌ها برعلیه گوریل‌ها» ۳۱ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد در زیرزمین دستان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۶ مراجعه کنند.

گالری آ:  نمایشگاه گروهی «سکو ۱۴۰۰» ۳۱ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد در گالری آ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره ۷ برقرار است.

مجموعه افراد فعال در موسسه سکو به این دریافت خود را نزدیک کرده‌اند که با نبود یک نظریه آموزشی نمی‌توان به اثرات ماندگار و مهمی در مفهوم آموزش و کار فرهنگی دست‌ یافت. می‌توان گفت در این مسیر این مجموعه خود را در ابتدای راه می‌بیند و تلاش می‌کند با اجرایی‌ کردن اهداف خود در زمینه‌های آموزش، ارائه آثار و پیدا کردن راه‌های مشارکت جمعی به تدریج خود را به اهداف مورد نظر نزدیک کند. ارائه ادواری آثار تولید شده از سوی اساتید و هنرمندان در یک مجموعه و به مشارکت گذاردن آن‌ها در فضای عمومی یکی از راه‌کارهای موجود است که می‌تواند به احساس نزدیک وهمگرایی در این مجموعه کمک کند و شرایط ارائه، بازتاب و نقد این‌گونه فعالیت‌ها را فراهم‌ سازد.

گالری دلگشا: نمایشگاه آثار سیروس نمازی با عنوان «سیروس جوک می گوید» و نمایشگاه «دسته گل شماره ۹» با آثاری از  ویلم دروی ۳۱ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد در گالری دلگشا واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰ میزبان هنردوستان است.

گالری ثالث: نمایشگاه گروهی «هشتاد و دو میلیون» با آثاری از طراحان طنز و کاریکاتور ۳۱ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد در گالری ثالث واقع در کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ١٤٨ میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری والی: نمایشگاه چیدمان فرزانه حسینی از مجموعه نمایشگاه گروهی «پیش درآمد» ۳۱ اردیبهشت تا ۶ خرداد  در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برگزار می‌شود.

گالری باوان: نمایشگاه آثار ترلان تبار با عنوان «اختلال خاطره» ۳۱ اردیبهشت تا ۲۸ خرداد در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ برپاست. ترلان تبار با استفاده از پیکسل‌های درخشانِ رنگی آثارش را خلق کرده و ابزار ماژیک امکان بازسازی بی‌واسطه‌ی تصاویر را به او می‌بخشد. نمایشگاه «اختلال خاطره» در ادامه‌ی نمایشگاه پیشین هنرمند با عنوان «یادزدودگی» است. تبار در گذشته بیشتر از عکس‌های خانوادگی خود و دوستانش استفاده و با کلاژ کردن آنها ترکیب‌بندی‌ آثارش را خلق می‌کرد؛ اما در مجموعه‌ی «اختلال خاطره» منابع تصویری گسترش‌یافته‌، پرتره‌ها اضافه شده و از عکس‌هایی که در فضای مجازی با آنها برخورد داشته نیز استفاده کرده است.

گالری سو: نمایشگاه آثار تکتم صابری اشرفی با عنوان «خیال مرتفع» و نمایشگاه گروهی «بک هند» ۳۱ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست.

گالری شکوه: نمایشگاه گروهی «گاو» ۳۱ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپاست.

گالری شریف: نمایشگاه آثار پریا فرخی با عنوان «دشت امکان» ۳۱ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست.

در بیانه این نمایشگاه آمده؛ «به دنبال درک چگونگی «فرآیند دیدن» و جستجوی فرمی در نقاشی ایرانی، راه به جایی بردم که مجموعه پیش رو بخشی از آن است. بستر منظره‌پردازی، زمینه‌ای فراهم ساخت تا آگاهانه و خودخواسته، با ترکیب عناصر ساختارمند و سیال، سطوح متعددی به وجود آیند که با کنترل جهت‌های دید، نگاه مخاطب را به تکاپو وا دارند. در این مجموعه، بعدنمایی، با ایجاد توهمی از عمق و نحوه قرارگیری عناصر در قاب تصویر شکل می‌گیرد؛ اینجاست که سطوح اهمیتی چند برابر پیدا می‌کنند و عناصر کوچک و بزرگ برای تعریف وسعت فضا به کار برده می‌شوند...»

گالری نیان: نمایشگاه آثار سالومه سوزنچی با عنوان «غیاب» ۳۱ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد در گالری نیان به نشانی بلوار اندرزگو، بلوار صبا، خیابان شب نما، نبش گوهر، شماره ۲ برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده؛ «سوژه میراست و ابژه ابدی. ما در «دیگری» خود را بازمی‌یابیم. هم سوژه‌ایم و هم ابژه. غیاب دیگری غیاب ماست. با مرگ اما سوژه‌بودگی‌مان از بین می‌رود و به‌تمامی به «دیگری» بدل می‌شویم. ابژه‌ای حی و حاضر»

گالری آیریک: نمایشگاه گروهی نقاشی «اردیبعشق» ۳۱ اردیبهشت تا ۵ خرداد در گالری آیریک برگزار می‌شود. این گالری در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع آیریک سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ قرار دارد.

گالری آتشزاد: نمایشگاه گروهی «گذر اردیبهشت» ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در نگارخانه آتشزاد به نشانی خیابان عباسپورشمالی (توانیر)، بعد از پل همت، نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، شماره ۲۳، طبقه دوم، واحد ۸ برپاست.

گالری گل های داودی: نمایشگاه نقاشی لاله صدیق نژاد با عنوان «محفل جان» ۳۱ اردیبهشت تا ۵ خرداد در گالری گلهای داودی به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست.

گالری راوی: نمایشگاه آثار نسرین حمزه پور با عنوان «پرسه در دیروز» ۳۱ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد در گالر یراوی به نشانی اقدسیه، خیابان موحد دانش، خیابان عزت‌الله انتظامی، کوچه دستان، پلاک ۹ برپاست.

گالری عصر: نمایشگاه گروهی «دوئت» ۳۱ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد در گالری عصر به نشانی ‎خیابان میرزای شیرازی‌شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برگزار می‌شود. در بیانیه این نمایشگاه آمده است؛ «تاریخ هنر و تاریخ تمدن سرشار از پدیده هائی‌ است که همزمان در نقاط مختلف جهان رخ داده اند. به طور معمول این تشابهات را به ناخودآگاه جمعی پیوند می دهند. اینکه دو هنرمند در دو گوشه‌ی این شهر بی هیچ شناختی از هم و بدون آشنائی با دغدغه های یکدیگر آثاری به ظاهر مشابه خلق کرده‌اند، دلیلی شد برای این رویداد. این نمایشگاه یک دوئت است؛ همزمان که از فقدان انسان میگوید به طبیعت بیجان و حضور نامحسوس انسان اشاره می کند». یادآوری می شود این نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار می شود.

خانه هنرمندان: نمایشگاه «روشنای بزرگان» با آثاری از محمد هژبر ابراهیمی و نمایشگاه آثار حسن مرادی ۳۱ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، خانه‌ هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری کلاهدوزان: نمایشگاه نقاشی روی پارچه سحر سینایی نژاد ۳۱ اردیبهشت تا ۶ خرداد در گالری کلاه دوزان به نشانی یوسف آباد، بالاتر از پمپ بنزین، پلاک ۴۴۹، طبقه ۶، واحد ۶۰۲ برپاست.

گالری انتظامی: نمایشگاه خوشنویسی وحید تک با عنوان «زرنگار» ۳۱ اردیبهشت تا ۵ خرداد در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست.

گالری بهارک: نمایشگاه نقاشی پایا ودادی ۳۱ اردیبهشت تا ۵ خرداد در نگارخانه بهارک واقع در ده‌ونک، خیابان شهید صابری، کوچه یکم، پلاک یک برپاست.

فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه خوشنویسی کوفی شهاب الدین ارفعی ۳۱ اردیبهشت تا ۷ خرداد در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گالری گردی در تهران فرصت های گالری گردی نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران ۳۱ اردیبهشت تا ۵ خرداد نشانی خیابان نمایشگاه گروهی نمایشگاه آثار برگزار می شود مراجعه کنند علاقه مندان کریم خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید

مدیرعامل توانیر جزئیات اهدای جوایز به مشترکان صنعت برق را تشریح کرد و گفت: ۸۰ میلیون جایزه برای مشترکان صنعت برق در نظر گرفته شده که به صورت قرعه‌کشی به آنها اهدا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی در حاشیه مراسم رونمایی از پویش با انرژی که با حضور مسئولین صنعت برق و جمعی از هنرمندان برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا درخصوص نحوه ارائه پاداش صنعت برق به مشترکان، اظهار کرد: بیش از ۴۲ مشترک صنعت برق داریم که از این تعداد حدود ۳۲ میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند اگر این تعداد مشترک کاهش مصرف برق داشته باشند طی ۲۱ هفته در نظر گرفته شده به صورت امتیازی از جوایزی که پیش بینی شده بهره مند شوند.

وی افزود: ممکن است مشترکین بیش از دو یا چند بار از این جوایز بهره مند شوند و محدودیتی در این جوایز وجود ندارد.

مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه مشترکان خانگی و تجاری که ۱۵ درصد مصرف را کاهش دهند به صورت قرعه کشی از جوایزی مثل خودرو برخوردار خواهند شد، اظهار کرد: بر اساس میزان کاهش مصرف پاداش صرفه جویی پیش بینی شده، سال گذشته ۴۰ درصد از مشترکان خانگی در این طرح مشارکت داشتند امیدواریم امسال با افزایش تعداد مشترکان صرفه جویی کننده انرژی بیشتری را به بخش مولد تحویل دهیم.

مشکلی در تامین منابع پویش با انرژی نداریم

رجبی‌مشهدی افزود: قطعا منابع مورد نیاز از طریق صنایع انرژی بر کشور تامین خواهد شد و مشکلی در تامین اعتبار وجود ندارد.  

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص زمان اجرای این پویش گفت: پویش با انرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ادامه دارد، بیش از ۸۰ میلیون جایزه به کسانی که کاهش مصرف برق داشته باشند و مستمرا این کار را تکرار کنند، داده خواهد شد، این مشترکان با این اقدام هم برق پایدار دریافت می کنند و هم بخش مولد کشور از انرژی بیشتری برخوردار خواهند بود و ما می‌توانم به نقاط بسیار گرم و همچنین مراکز بیمارستانی، خدماتی و آموزشی برق مورد نیاز را ارسال کنیم.

به گفته مدیر عامل توانیر گفت: هدف از این پویش این است که مشترکان تجاری و خانگی که ۸۰ درصد تعداد مشترکان و ۵۰ درصد مصرف دوران اوج مصرف کشور را تشکیل می دهند را به کاهش مصرف تشویق کنیم به همین جهت جایزه و هم پاداش صرفه جویی در دستور کار قرار گرفته است.

با مشارکت مردم نیاز به خاموشی نیست

رجلی‌مشهدی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، در خصوص احتمال خاموشی در کشور، گفت: قطعا با مشارکت مردم نیاز به خاموشی نیست.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص های مصرف برق؛ شدت مصرف انرژی در کشور است که این شاخص در کشور ما دو برابر متوسط جهانی است، افزود: همیشه نیازمند این هستیم که مصرف بهینه داشته باشیم تا بتوانیم نیاز تقاضاهای جدید و بخش مولد کشور را تامین کنیم.

جریمه سنگین برای رمزارزهای غیرمجاز

مدیرعامل توانیر درباره تامین برق رمزارزها گفت: برای کسانی که به صورت مجاز استخراج رمزارز داشته باشند، پیش بینی شده از ساعت ۲ بامداد تا ۹ صبح که ساعت بار حداقل است بتوانند از برق استفاده کنند اما برای کسانی که بصورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده می کنند جرایم سنگینی پیش بینی شده است اگر دستگاههای آنها شناسایی شود ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و بر اساس قوانین جدید امحا خواهد شد و قطعا جرایم سنگین از زمانی که تشخیص داده شود اعمال خواهد شد و این جریمه ۱۰۰ برابر قیمت انرژی است

رجبی‌مشهدی با بیان اینکه از هموطنان می خواهیم از طریق سامانه برق من گزارش رمزارزهای غیرمجاز را اعلام کنند این گزارش علاوه بر اینکه محرمانه خواهد ماند، می توانند از پاداش بهره مند شوند و متناسب با ماینرهایی که کشف می شود، عدد پاداش بیشتر می شود و به تامین برق پایدار کمک می کند.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می رسد

وی درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

حداکثر واردات را خواهیم داشت

مدیر عامل توانیر در خصوص صادرات برق به عراق در تابستان سال جاری اظهار کرد: برنامه ما این است در دوره گرم سال حداکثر واردات را داشته باشیم و صادرات را در حداقل ممکن باشد قطعا متناسب با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

رجبی‌مشهدی با بیان اینکه مشکلی برای سرمایه‌گذاری در ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی وجود ندارد و از طریق درخواستی که به شرکت‌های توزیع داده می شود، تامین برق صورت خواهد گرفت، نرخ برق ایستگاه‌های شارژ نرخ تجاری یعنی ۵۴۷ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود