Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پیشین فولاد خوزستان گفت: ما باید باز هم فرصت می‌دادیم که بدهی‌های باشگاه‌ها به صفر برسد تا یک سال بدون بحران کمیته انضباطی فیفا را پشت سر بگذاریم. مسعود رضاییان در گفت‌وگو با ایسنا درباره رفع قانون منع ورود خارجی‌ها به فوتبال ایران از فصل آینده اظهار کرد: ابتدا سوالم این است که در این مدتی که ورود بازیکن خارجی ممنوع بود چه اتفاق بدی افتاد که اکنون این قانون برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مگر در گذشته خودمان چه دستاورد بزرگی داشتیم که دوباره داریم به همان سمت رو می‌آوریم. مگر در گذشته چند بازیکن خیلی خوب خارجی داشتیم؟ من این رفع قانون منع ورود خارجی‌ها را اتفاق خوبی نمی‌بینم و این یک نظر شخصی است. ممکن است ۲ تا ۳ باشگاه در لیگ باشند که به یک مربی خوب یا بازیکن خوب نیاز داشته باشند اما رفع این قانون هیچ تاثیری روی تمام تیم‌های لیگ یک یا ۲ و بیش‌تر تیم‌های لیگ برتری ندارد و هیچ فرقی برای‌شان نمی‌کند چون از همان اول هم پولش را نداشتند.

او ادامه داد: همان باشگاه‌های خوب‌مان هم که همیشه دست به دامان بازیکنان یا مربیان خارجی بوده‌اند، آیا توانسته‌اند حق و حقوق خارجی‌ها را به موقع پرداخت کنند؟ همه باشگاه‌ها در این مدت داشتند تاوان بدهکاری سال‌های قبل خودشان را به این بازیکنان می‌دادند و همچنان هم می‌دهند. در رابطه با این‌که گفته می‌شود یک صندوق برای تسویه حساب ۱۰ درصد قراردادها در فدراسیون درست می‌شود هم باید بگویم پس ۹۰ درصد باقی مانده چه می‌شود؟ باشگاه‌ها اتوماتیک ۳۰ تا۴۰ درصد قراردادها را می‌دادند و بابت باقی مانده قرارداده که به موقع پرداخت نمی‌شد چه باید کرد؟ به دلیل همین باقی مانده پول‌شان می‌رفتند و شکایت می‌کردند و کار به فیفا کشیده می‌شد.

مدیرعامل پیشین فولاد خوزستان اضافه کرد: ما که در خصوص نداشتن بازیکن خارجی در تنگنا و مضیقه نبودیم که به سرعت این این قانون را برداشتند. ما خوشبختانه داشتیم در فوتبال ادامه می‌دادیم و مربیان ایرانی هم خیلی خوب داشتند کار می‌کردند و با این روشی که دوباره پیش خواهیم گرفت جلوی دیده شدن استعدادها را دوباره می‌گیریم. برخی از بازیکنان خارجی را که می‌خریم کیفیت لازم را ندارند و جای یک جوان ایرانی که بهتر از این بازیکن هم است را پر می‌کنند. نکته بعدی هم این است که بازیکنان کیفی خیلی خوب که می‌تواند در لیگ ما بازی کنند، واقعا انگشت شمار و کم هستند. بازیکنان باکیفیت بالا حداقل ۱۰ میلیون یورو قیمت‌شان است و ما چگونه می‌توانیم این بازیکن را خریداری کنیم؟ از کجا قرار است این بودجه را تامین کنیم؟

او با بیان این‌که هر جوری نگاه می‌کنید نمی‌شود بازیکنان با کیفیت خارجی را به لیگ‌مان بیاوریم، گفت: اگر قیمت بازیکن پایین باشد، ممکن است کیفیتش هم پایین باشد. اگر هم بازیکن خوب بخواهیم بیاوریم قطعا هزینه هنگفتی باید بپردازیم که این کار را هم نمی‌توان انجام داد. ما باید باز هم فرصت می‌دادیم که بدهی‌ها به صفر برسد و یک سال بدون بحران کمیته اضباطی فیفا را پشت سر بگذاریم و باید قانون منع ورود خارجی‌ها یک فصل ادامه پیدا می‌کرد. البته آوردن مربی، مدرس و تمرین دهند شاید بد نباشد چون آن‌ها می‌توانند به رشد فوتبال کمک کنند اما یک بازیکنی که با قیمت بالا می‌آید و خیلی زود هم می‌رود، چه تاثیری روی فوتبال ما دارد؟ فقط باعث می‌شود دستمزد بازیکنان ایرانی هم در کنار آن‌ها بالا تر برود.

رضاییان درباره عملکرد فدراسیون فوتبال جدید بیان کرد: در دو سه ماه نمی‌شود فدراسیون فوتبال را ارزیابی و قضاوت کرد. به هر حال شرایط تیم ملی و باشگاه‌های ما محصول عملکرد و تصمیمات گذشته است و نمی‌شود با فدراسیون جدید آن را مقایسه کرد و به جز چند انتصاب جدید هیچ کاری را از نو شروع نکردند. بعدا باید ببینیم این انتخاب‌ها خوب از آب در می‌آید یا خیر. در مجموع هنوز زود است در رابطه با عملکرد فدراسیون فوتبال صحبت کرد. تنها نکته این است که بدنه همان بدنه است و فقط آدم‌ها عوض شده‌اند و همان هیاهوها، دعواها و درگیری‌ها هنوز وجود دارد.

او در رابطه با حضور سرپرست‌ها در برخی سمت‌های فدراسیون و نبود یک جایگاه ثابت خاطرنشان کرد: وقتی یک هرم از بالا تا پایین لرزان و بی‌ثبات باشد، ممکن است در عملکرد فدراسیون تاثیر منفی بگذارد. خیلی‌ها اصولی برنامه‌ریزی ئمی‌کنند و همه چیز موقت برنامه‌ریزی می‌شود. من به جای سرپرست می‌گویم مسوول موقت که این مسوول رفتار و برنامه‌هایش هم موقت است. البته تقصیر این مسوول هم نیست چون نمی‌داند بعدش چه می‌شود. البته به طور کلی محصول این جا به جایی‌های دولت را هم ما در ابعاد جامعه‌مان می‌بینیم. بعضی‌ها مورد تایید دولت قبل بودند و در دولت بعد ممکن است مورد تایید نباشد و این مساله روی عملکردشان تاثیر بد می‌گذارد.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مسعود رضاییان قانون منع ورود خارجی ها فدراسيون فوتبال قانون منع ورود خارجی ها مسعود رضاییان منع ورود خارجی ها باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب فروش امتیاز باشگاه هوادار از سوی مدیرعامل

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد رحیمی پس از پایان نشست هیئت مدیره و مالک باشگاه هوادار، شایعه فروش امتیاز مجموعه را صراحتا و به طور کامل کذب و پوچ برشمرد، که به اذعان وی تا به کنون ارزش تکذیب کردن نیز نداشته است!

مدیرعامل باشگاه هوادار همچنین از ادامه برنامه‌های ورزشی و اقتصادی گروه مالکیتی و مدیریتی مجموعه در فصل آینده گفت و افزود: متاسفانه سیاست سکوت و پرهیز از ورود به حواشی بیهوده از سوی ما گاهی موجب می شود که حرف‌های کوچک شاید به مرور بزرگ بشود وگرنه همه می‌دانند که صداقت در اطلاع رسانی شیوه همیشگی ما در برخورد با رسانه‌ها، کارشناسان و علاقه‌مندان بوده و خواهد بود

محمدجواد رحیمی فروش امتیاز مجموعه‌ها را حق طبیعی مالک باشگاه‌های خصوصی برشمرد و ادامه داد: خوشبختانه باشگاه ما از هیچ ارگان، نهاد، اداره، سازمان، هولدینگ، شرکت و…پشتیبانی اداری و مالی نمی‌شود اما مالک مجموعه کماکان تنها در کنار ماست و جای قدردانی دارد که فروش به کنار،حتی مذاکره برای فروش را نیز بر عهده بنده و هیات مدیره قرار داده است و برای نخستین بار نیاز است که از سوی اینجانب گفته شود که در دیدار خانگی چند هفته گذشته برابر گل گهر که اتفاقا با پیروزی ما نیز به پایان رسید،مالک باشگاه هوادار برای بار نخست و پس از گذشت سه سال ازخرید مجموعه،به ورزشگاه پاس قوامین تهران آمد و برتری تیمش را در کنار بنده و دیگر اعضای هیات مدیره به نظاره نشست،پس واقعا چنین تصمیمی بابت فروش در هیچ سطحی وجود ندارد و جالب آن که خود همان مجموعه هایی که از آن ها به عنوان مشتریان یا خریداران احتمالی نام برده شده نیز چنین مسئله ای را نه به طور شفاهی و نه به صورت رسمی تایید نکرده اند و احتمالا واسطه هایی بی کار و از روی بی خبری،صرفا به پیش برد یک شایعه تبلیغاتی برای مدتی کوتاه کمک کرده اند

مدیرعامل باشگاه هوادار اضافه کرد: خوشبختانه نتایج مجموعه ما در سال های اخیر و روند صعودی مان در فوتبال ایران سبب شده است که باشگاه هوادار بیش از پیش در کانون توجهات قرار بگیرد و در فصل جاری نیز با تلاش کادر فنی،بازیکنان و تمامی عوامل خوشبختانه یک اتفاق بزرگ در حال رخ دادن است،چرا که صعود به جمع تک رقمی های جدول رده بندی لیگ برتر و مرحله نیمه نهایی جام حذفی می تواند ادامه شگفتی سازی و ماجراجویی مجموعه ای باشد که از حیث بودجه و مباحث مالی به معنای واقعی در رتبه آخر باشگاه های لیگ برتری می باشد که ارزش عملکرد مربیان،بازیکنان،مدیران و…را به اذعان کارشناسان و علاقه مندان صد چندان کرده است و همان طور که می دانید باشگاه هوادار به عنوان تنها باشگاه فوتبال ایران در فصل جاری و با توجه به فروش بازیکنان،جذب حامیان مالی و…در آستانه برابری درآمدها و هزینه ها قرار گرفته است و در فصول آینده با توجه به تخصیص موضوعاتی مانند حق پخش و تبلیغات محیطی به باشگاه ها و اجرای دیگر برنامه ها مانند(گسترش آکادمی و تمرکز بیش تر روی پروسه کشف و جذب استعدادها و پرورش و معرفی شان به فوتبال کشورمان)برای نخستین بار شاید در تاریخ فوتبال ایران باشگاهی بالاخره وارد فاز درآمدزایی و سود دهی خواهد شد

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • در نقد یک محرومیت عجیب؛ می‌توانید از ورود پیرمرد پرحاشیه سپاهانی به استادیوم جلوگیری کنید؟!
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • تکذیب فروش امتیاز باشگاه هوادار از سوی مدیرعامل
  • فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!
  • سرنوشت پیرمرد پرحاشیه/ مارکوپولو به استقلال نرسید!
  • ورود وزیر ورزش به حرکت جنجالی هوادار سپاهان
  • دلایلی که مربیان به سمت جوانگرایی نمی‌روند/ همه نتیجه‌گرا شده‌اند
  • برخورد صمیمانه اوسمار با بازیکن مورد علاقه‌اش در سپاهان + عکس
  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند