Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@21:14:34 GMT

گوترش: اگر جهنمی روی زمین باشد زندگی کودکان غزه است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۶۶۱۲

گوترش: اگر جهنمی روی زمین باشد زندگی کودکان غزه است

دبیرکل سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان درباره فلسطین اعلام کرد که از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه شوکه است.

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که از ادامه حملات توپخانه‌ای و هوایی اسرائیل به غزه شوکه است.

وی گفت: اگر جهنمی روی زمین باشد آن زندگی کودکان در غزه است. حتی جنگ‌ها هم قواعدی دارند باید از غیرنظامیان در برابر حملات حمایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حملات علیه غیرنظامیان و املاک غیرنظامی نقض قوانین جنگی است. هیچ گونه توجیهی از جمله مبارزه با تروریسم یا دفاع از خود برای زیرپا گذاشتن قوانین انسانی بین المللی وجود ندارد.

وی بر لزوم پایبندی مقامات اسرائیلی به قوانین از جمله استفاده متناسب از زور و قدرت تأکید کرد.

گوترش خواهان توقف عملیات انهدام و تخلیه اراضی به ویژه در قدس شرقی شد و گفت: اسرائیل باید اجازه تسهیل رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را بدهد. همچنین از حماس و گروه‌های مسلح دیگر می‌خواهیم حملات موشکی به محله‌های مسکونی را متوقف کنند.

وی گفت: روند صلح تنها راه برای حل عادلانه و دائمی است. تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی از جمله انهدام و تخلیه به موجب قوانین بین المللی غیرقانونی است. ما خواهان ازسرگیری مذاکرات برای تحقق راهکار تشکیل دو کشور هستیم.

رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی بعد از ۱۱ روز جنگ با میانجیگری مصر و سازمان ملل به توافق آتش بس رسیدند که از صبح امروز(جمعه) اجرایی شد.ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، تشکیلات صهیونیستی موسوم به سازمان ۱۷۰۱ اسرائیل اذعان کرد که حزب الله لبنان طی ماه میلادی گذشته ۵۷۴ موشک و راکت به مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

این سازمان صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش خود افزود که در ماه آوریل گذشته ۱۰ فروند موشک سنگین، ۷۴ فروند موشک ضد زره و ۶۱ پهپاد از جنوب لبنان به شمال سرزمین های اشغالی شلیک شد.

بر اساس گزارش این سازمان، در این حملات دست‌کم دو نفر کشته و ۳۲ تن زخمی شدند.

این آمارها در حالی است که حزب الله لبنان در ادامه حمایت از مردم غزه، همچنان به حملات خود به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و تا کنون هزاران شهرک‌نشین صهیونیست از هراس این حملات خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

به گفته منابع محلی و رسانه‌های مستقل، آمار اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی چندان قابل اعتماد نیست و شمار تلفات و زخمی‌های اشغالگران بسیار بیشتر از این است.

کد خبر 6094386

دیگر خبرها

  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • شیری دست استقلال و نکونام را خواند!
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • گوترش: عملیات در رفح یک تراژدی ویرانگر خواهد بود/ درباره گورهای جمعی تحقیق شود
  • مقام سازمان ملل: حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صد‌ها هزار نفر می‌شود
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند