Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@05:44:45 GMT

با خواص شگفت‌انگیز گلاب آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۷۵۴۳

با خواص شگفت‌انگیز گلاب آشنا شوید

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که گلاب رایحه خوشی دارد و از آن در صنعت عطرسازی استفاده می‌شود، عنوان کرد: گلاب علاوه‌بر صنعت عطرسازی، فواید درمانی بسیاری دارد و دارای خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی، ضد درد، ضد تشنج، ضد برونشیت و… است.

وی با اشاره به این‌که در کشور ما انواع گلاب سنگین، سبک، دو آتشه، سه آتشه و پس‌آب  تهیه می‌شود، افزود: گلاب سرشار از ویتامین‌های C، E، تانن، پکتین، سیترنلول، گرانتول، استاروپنین و فنیل اتانول بوده و دارای ترکیبات مفیدی مانند ترپن‌ها، گلیکوزیدها، فلاوونوئیدها، آنتوسیانین‌ها و… است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی با بیان این‌که گلاب یکی‌از پر مصرف‌ترین عرقیات است که طبیعت گرم ومعتدل دارد، عنوان کرد: گلاب به دلیل خواص و طبیعت ویژه‌ای که دارد برای تقویت قلب، کبد، معده و اعصاب مفید است، این نکته را باید بدانیم که طبیعت انواع گلاب‌ها گرم و معتدل است و طبع گلاب سه آتشه، دو آتشه، درجه یک، درجه دو و پس‌آب، به ترتیب از گرمی به خنکی می‌رود.

خواص باورنکردنی گلاب برای زیبایی و سلامتی

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به این‌که نبات و شکر از مصلحات گلاب هستند، بیان کرد: از گلاب برای تهیه شربت گلاب، انواع کیک و شیرینی، انواع مربا، شله زرد، حلوا و چای گلاب استفاده می‌کنند که مهم‌ترین خاصیت آن آرام‌بخش بودن آن است و به همین علت در مراسم‌های سوگواری از آن استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: گلاب اصل، بوی مطبوع گل محمدی می‌دهد و فاقد بوی ترشیدگی است و رنگ آن شفاف، روشن، بدون رسوب بوده و طعم آن سنگین و کمی مایل به تلخی است.

توکلی با اشاره به فواید گلاب برای درمان بیماری‌ها، زیبایی و سلامت بدن، افزود: می‌توان از گلاب برای درمان بیماری‌هایی مانند گلودرد، بهبود بینایی و رفع خستگی چشم، مشکلات دستگاه گوارش، کاهش فشار خون، پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، استرس، درمان سردرد و میگرن، رفع بی‌خوابی، درمان آفت دهان، درمان خشکی مخاط و خون‌ریزی، درمان تب، افزایش استحکام و تقویت لثه، درمان یبوست، رفع خستگی، کاهش میزان حرارت بدن، مشکلات مجاری تنفسی، درمان سوزش ادرار، کمک به رحم، رفع بوی بد دهان، پوست، مو، لب و ... استفاده کرد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به خواص روغن گلاب، عنوان کرد: روغن گل رز برای پوست مفید است و باعث روشن شدن پوست و کاهش علائم پیری می‌شود، همچنین مصرف آن با افسردگی و استرس مبارزه می‌کند.

وی ادامه داد: روغن گل رز برای تقویت دستگاه گوارش بسیار مفید بوده و به سلامت کبد کمک می‌کند، همچنین باعث تحریک گردش خون در اندام‌ها شده و از عفونت‌های ویروسی و باکتریایی جلوگیری و باعث افزایش میل جنسی می‌شود.

توکلی با اشاره به این‌که گل سرخ فواید درمانی زیادی دارد، افزود: چای گلاب برای هضم غذا مفید بوده و باعث کاهش وزن شده و برای دیابت و سلامت قلب نیز مفید است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی در رابطه با عوارض جانبی و مضرات گلاب، گفت: گلاب معمولاً عارضه خاصی ندارد اما ممکن است، باعث بروز حساسیت‌های پوستی مانند سوزش، خارش و قرمزی پوست شود. 

کد خبر 602438 برچسب‌ها خواص مواد غذایی گیاهان دارویی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خواص مواد غذایی گیاهان دارویی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید بعد از پیروزی برابر سوسیداد به ستایش از شاگردانش پرداخت و از استعداد باورنکردنی آردا گولر صحبت کرد.

به گزارش  ایسنا، رئال مادرید در بازی آغازین هفته سی‌وسوم رقابت های لالیگا با تک گل دقیقه ۲۹ آردا گولر رئال سوسیداد را شکست داد و یک گام دیگر به قهرمانی زودهنگام در لالیگا نزدیک‌تر شد.

به نوشته مارکا، کارلو آنچلوتی در نشست خبری بعد از بازی گفت: همه بازیکنان رئال مادرید در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشتند و وظیفه خود را در زمین به خوبی انجام دادند. گولر، کارواخال و گارسیا همه خوب بودند و با تمرکز بازی کردند. گولر در آینده بازیکن بسیار مهمی برای ما خواهد بود. شک نکنید او فصل آینده هم اینجا بازی خواهد کرد. او یک استعداد غیرعادی است که خیلی خوب تمرین می‌کند تا شرایط بازی در رئال را داشته باشد. او سن و سال زیادی ندارد و به همین خاطر کم‌کم به ترکیب اضافه می‌شود.

آنچلوتی درباره مودریچ هم گفت: آمادگی بدنی او خیره‌کننده است و این را در بازی‌های اخیر به‌خوبی نشان داده است. وضعیت او شگفت‌آور است و می‌تواند در دیدار سه‌شنبه برابر بایرن‌مونیخ هم بازی کند. باید تغییراتی در ترکیب اصلی بازی برابر بایرن‌مونیخ به وجود بیاورم. میلیتائو هم به شرایط بازی رسیده است و به نظرم عملکرد خوبی داشت.  بسیار خوشحالیم که بازیکنان مصدوم در حال بازگشت به ترکیب اصلی‌اند. آنها کمک زیادی به ما خواهند کرد.

سرمربی رئال مادرید در دیدار برابر سوسیداد ۹ تغییر در ترکیب اصلی داشت. آنچلوتی درباره تغییرات زیاد در ترکیب رئال گفت:  همه فکر می‌کردند این بازی آسانی برای ماست و برای تفریح به اینجا آمده‌ایم؛ به استثنای بازیکنان که این چنین فکر نکردند و نگاهی بسیار جدی به این بازی داشتند. خوشبختانه همین تفکر باعث شد تا بازی را بسیار جدی بگیریم و یک پیروزی ارزشمند را کسب کنیم.

آنچلوتی در پایان گفت: رئال مادرید در بازی امشب خوب ظاهر شد و با شایستگی هم به پیروزی دست پیدا کرد. پیروزی در اینجا آسان نیست. ما یک تیم شگفت‌انگیز داریم و این همان تیمی است که من دوست دارم. تا قهرمانی چهار امتیاز دیگر می‌خواهیم و به قهرمانی بسیار نزدیک شده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد