Web Analytics Made Easy - Statcounter

با آماده شدن آرایه برنامه‌های انتخاباتی نامزدها، رسانه ملی وارد فضای انتخابات شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی سیما، با آماده شدن آرایه برنامه‌های انتخاباتی نامزدها، رسانه ملی وارد فضای انتخابات شد.

در فاصله یک ماه مانده به انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، استودیو‌های سیما برای تولید برنامه‌های انتخاباتی آماده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استودیوی شماره ۱۱ برای مناظره‌ها در نظر گرفته شده که کار ساخت آن به دلیل مشخص نشدن تعداد قطعی نامزد‌های انتخابات هنوز نهایی نشده، اما طرح کلی آن اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

استودیوی شماره ۱۲ برای برنامه شبکه سه با عنوان "گفتگوی نامزد‌ها با جوانان" و استودیوی شماره ۱۳ به برنامه "گفتگو با دوربین نامزد‌ها " شبکه یک تعلق دارد و استودیوی شماره ۱۴ برای برنامه " گفت و گوی اقتصادی نامزد‌ها " شبکه چهار اختصاص یافته که پس از پشت سر گذاشتن مراحل فنی، آماده بهره‌برداری شده‌اند.

برنامه‌های رسانه ملی کلید شورآفرینی در انتخابات

علی طلوعی، رئیس مرکز تحقیقات سازمان با حضور در استودیو‌های انتخابات گفت: اقداماتی مانند تعویض و تغییر نور استودیوها، ایجاد زیرساخت برای ۱۴۰ خط نور، تعویض میکسر صدا و اقدامات فنی برای استفاده چندین دوربین و بازسازی شبکه حرکتی و تلسکوپی پروژکتور‌ها و نصب پروژکتور‌های جدید LED ازجمله اقدامات مرکز تولید و فنی سیما برای تجهیز استودیو‌ها بوده است.

وی افزود: ما بر اساس نگاهی که مردم به انتخابات دارند، آمار و اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنیم و داده‌هایمان متأثر از نگاه مخاطبان است که این نگاه می‌تواند تحت‌تأثیر مناظره‌ها و برنامه‌های ویژه رادیو و تلویزیون باشد.

رئیس مرکز تحقیقات با اشاره به تأثیر مناظره‌ها و برنامه‌های نامزد‌های ریاست جمهوری در شورآفرینی و گرم شدن فضای انتخابات گفت: بالاترین آمار مخاطبان در برنامه‌های انتخاباتی مربوط به مناظره‌هاست که به لحاظ میزان بیننده همواره فاصله معناداری با پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در زمان خود داشته‌اند.

طلوعی تصریح کرد در آخرین انتخابات ریاست جمهوری با استقبال ۶۴ درصدی از مناظره‌ها روبرو بودیم که دربرش زمانی خود از پربیننده‌ترین برنامه روی آنتن سبقت گرفته بود.

وی افزود: به نظر می‌آید در انتخابات ۱۴۰۰ نیز مناظره‌ها می‌توانند نگاه مخاطب را به خود جلب کنند و به صورت کلی امیدواریم با چینش متفاوت برنامه‌های مختلف و متنوع رسانه ملی در انتخابات امسال، مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

طلوعی با اشاره به رعایت عدالت رسانه‌ای در رقابت انتخاباتی گفت: برنامه‌های قانونی می‌توانند شناخت بیشتری از نامزد‌های انتخاباتی به مخاطب ارائه دهند، به طوری که در دوره‌های پیش، نامزد‌هایی با یک تا دو درصد شناخت در میان مردم پس از برنامه‌های داغ تلویزیونی تا بیشتر از ۴۰ درصد نزد مردم شناخته شدند.

رئیس مرکز تحقیقات تصریح کرد: مخاطبان انتظار دارند مناظره‌ها تصویری از اخلاق را به آن‌ها عرضه کند و رعایت این نکته در مقبولیت نامزد‌ها تأثیر به سزایی دارد.

وی در پایان با اشاره به تعداد نظرسنجی‌هایی که رسانه ملی برای انتخابات انجام می‌دهد، گفت: مرکز تحقیقات تاکنون ۱۴ نظرسنجی انجام داده است و با ورود به فضای انتخاباتی در هفته دو نظرسنجی انجام می‌شود که این تعداد در هفته آخر انتخابات به نظرسنجی‌های روزانه تبدیل می‌شود. تجمیع این نظرسنجی‌ها نتایج نهایی نظرسنجی رسانه ملی را که همواره با کمترین ضریب خطا روبرو بوده، دربر می‌گیرد.

اهمیت به جزئیات در طراحی آرایه‌ها

طرح آرایه برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در فروردین‌ماه به تایید رسید و اکنون با تلاش طراحان وعوامل مرکز تولید و فنی سیما نصب آرایه‌ها به پایان رسیده است.

عبدالعباس برغشی، رییس کمیته طراحان صحنه برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری گفت: طرح آرایه‌ها، ماحصل نظر کمیته طراحی آرایه بوده که در انتخاب آن زیبایی‌شناسی، مخاطب شناسی و هویت بصری ایرانی، اسلامی لحاظ شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در بیشتر آرایه‌ها، رنگ آبی کمرنگ و کرم غالب است و این انتخاب برگرفته از هویت ایرانی و برای آرامش بخشی است، گفت: رنگ آبی کم‌رنگ از نظر حرفه‌ای، عمق میدان و گستردگی فضای آرایه را نزد مخاطب به وجود می‌آورد و صحنه را چشم‌نوازتر می‌کند.

زهره گوهرشادی، یکی از طراحان آرایه‌های برنامه‌های انتخاباتی نیز استفاده از رنگ آبی کم رنگ در اکثر آرایه‌ها را با توجه به کارکرد این رنگ موثر دانست و افزود: این رنگ هم عمق میدان بیشتری ایجاد می‌کند و هم برای مخاطب و مصاحبه شونده، آرامش به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تلویزیون صدا و سیما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار تلویزیون صدا و سیما برنامه های انتخاباتی نامزد فضای انتخابات مرکز تحقیقات ریاست جمهوری مناظره ها رسانه ملی آرایه ها نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ مرحله دومِ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان