Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد، اظهار کرد: در سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر ۴۳ برنامه شاخص پیش‌بینی شده که از جمله این برنامه‌ها آئین کلنگ زنی و آغاز عملیات پروژه ملی چهار بانده کردن جاده خرمشهر به اهواز با اعتباری به میزان سه هزار میلیارد ریال و با حضور مقامات استانی و شهرستانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این پروژه با قراردادی سه‌جانبه میان «دولت، سازمان منطقه آزاد اروند، وزارت راه و شهرسازی» ظرف مدت سه سال و به طول ۱۲۰ کیلومتر اجرایی شود؛ همچنین این پروژه در مرحله نخست به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتباری ۳۰۰ میلیارد ریال به مدت ۳۰ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار خرمشهر، از آغاز به کار پروژه احداث بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی، تجاری و اداری خرمشهر به عنوان دیگر پروژه مهم خبر داد و افزود: عملیات ساخت بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی، تجاری و اداری خرمشهر با همکاری بنیاد مستضعفان و مشارکت بخش خصوصی و با زیربنایی ۱۴ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۴۸ هزار مترمربع به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در روز سوم خرداد آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه شامل ساخت دو برج ۱۰ طبقه، مجموعه فرهنگی سینما، رستوران و واحدهای تجاری و تفریحی است، ادامه داد: امید است که در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی یکی از پروژه‌های فرهنگی، تجاری و اداری در مسیر ساحل کارون باشیم که اشتغال صدها نفر در شهرستان خرمشهر فراهم شود.

حیدری، آغاز عملیات پروژه آب‌رسانی به روستاهای شلمچه را از دیگر برنامه‌های سوم خرداد برشمرد و گفت: در روز دوم خرداد در آئینی و با حضور مسئولان استانی – محلی پروژه آب‌رسانی به روستاهای مسیر شلمچه و با اعتباری بالغ‌بر ۶۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

فرماندار ویژه خرمشهر، پروژه آب‌رسانی به روستاهای مسیر شلمچه را یکی از دغدغه‌های مسئولان و مردم خواند و توضیح داد: این پروژه با توجه به ضرورت موضوع آب‌رسانی به مواکب اربعین، پایانه مرزی و روستاهای مسیر شلمچه طبق قول داده شده باید تا پایان تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

حیدری همچنین به پروژه‌های خدمات شهری خرمشهر اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت پروژه آسفالت کوی محرزی از مناطق کم برخوردار خرمشهر با اعتباری به میزان ۳۰ میلیارد ریال و پروژه پارک ساحلی با اعتباری به میزان ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری بهره‌برداری می‌شوند.

وی از آسفالت معابر، افتتاح مدرسه و کلنگ زنی جامع مساکن مهر با مشارکت بخش خصوصی و مسکن و شهرسازی خرمشهر با اعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد ریال به عنوان دیگر پروژه‌های این بخش یاد کرد.

فرماندار خرمشهر، شرایط ناشی از کرونا را در برگزاری برنامه‌های سوم خرداد یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته روز سوم خرداد با محدودیت کرونایی روبه‌رو بود، آنچه لازم است برای چنین رویداد بزرگی که در سطح ملی و استانی گرامی داشته شود، انجام نشد و امسال نیز این محدودیت وجود دارد ولی با برنامه‌ریزی انجام شده توسط دستگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس و سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی، نظامی و انتظامی مقرر شد که بخشی از برنامه‌ها در فضای مجازی و بخشی در فضای غیرمجازی برگزار شوند.

وی، آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در تحولات بین المللی و تاریخ مقدس ایران اسلامی دانست و افزود: آزادسازی خرمشهر یک بازتاب جهانی و بین المللی داشت و همه دنیا متوجه قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همین‌طور مشارکت همه نیروها، بسیج، مردم و اقشار گوناگون برای دفاع از تمامیت ارزی و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود.

حیدری بیان کرد: سوم خرداد آینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی، جهاد آگاهانه و شجاعانه ملت ایران اسلامی است و ما هر ساله به پاس این نصرت سالروز سوم خرداد را گرامی داشته و به خود می‌بالیم که «خرمشهر» کربلای ایران است چون تمام نقاط این شهر رنگ و بوی خون شهدا را می‌دهد و امروز ما میراث دار خون شهدا و پاسدار حریم انقلاب اسلامی هستیم.

کد خبر 5216794

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حیدری فرمانداری خرمشهر سوم خرداد فتح خرمشهر انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا فلسطین بوشهر جنبش ازما آمار کرونا اردبیل زلزله گرگان انتخابات شورای شهر و روستا عکس استانها کرمانشاه واکسن کرونا میلیارد ریال آب رسانی سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم محمدی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های دهه کرامت استان زنجان، از کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این دهه در زنجان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده است تا ۲۱ چایخانه آستان قدس رضوی در زنجان ایجاد شود.

وی با یادآوری اینکه مقرر شده است تا خادمان و پرچم متبرک حضرت معصومه (س) در روز ۲۱ اردیبهشت به زنجان برسند، افزود: قرار است خادمان به مدت سه روز در زنجان حضور داشته باشند.

این مسؤول در خصوص برنامه‌های خادمان حرم حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: این خادمان قرار است طی مدت سه روز برنامه‌های خود را در زندان‌های زنجان، ابهر و خدابنده به اجرا بگذارند.

محمدی در رابطه با برنامه‌های خادمان حرم امام رضا (ع) نیز یادآور شد: این خادمان نیز برنامه‌های خود را به مدت یک هفته با عنوان «زیر سایه خورشید» در سطح استان به خصوص شهرستان‌های خرمدره، سلطانیه و طارم به اجرا بگذارند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه ایجاد چایخانه آستان قدس رضوی یکی از برنامه‌های مهم در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: در همین راستا مقرر شده است تا ۸۸۸ چایخانه در سطح کشور ایجاد شود که سهم استان زنجان از چایخانه‌های آستان قدس رضوی ۲۱ چایخانه خواهد بود.

غلامرضا نظری، مدیر روابط‌عمومی شهرداری زنجان نیز در ادامه این نشست خبری یکی از رویکردهای اصلی برنامه‌های دهه کرامت را افزایش نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای اینکه بتوان این برنامه‌ها را به بهترین شکل ممکن به اجرا گذاشت، باید از ظرفیت مردمی در اجرای برنامه‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 6097478

دیگر خبرها

  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان