Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@17:23:56 GMT

یادگیری زبان انگلیسی در قالب کلام وحی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۸۳۵۹

یادگیری زبان انگلیسی در قالب کلام وحی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، راد مرد، مدیر موسسه بین المللی ائمه الهدی قم اظهار کرد : اولین محصول قرآنی مدون درحوزه آموزش گرامر و واژگان انگلیسی مبتنی بر تحلیل آیات قرآن به همت موسسه بین المللی ائمه الهدی منتشر شد.


او افزود:موسسه بین المللی ائمه الهدی با تمرکز چند ساله در حوزه معارف دینی به زبان‌های گوناگون، بر این باور است که منابع دینی به ویژه قرآن و روایات اهل بیت (ع) دارای ظرفیت مناسب برای تامین بخش قابل توجهی از محتوای آموزشی مورد نظر در حوزه آموزش زبان انگلیسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راد مرد ادامه داد:در این میان ترجمه‌های مختلف آیات قرآن کریم به زبان انگلیسی نقش مهم و موثری متناسب با اهداف مذکور پیدا می‌کند.  

او تحلیل ساختاری ترجمه آیات قرآن کریم در ۲ حوزه گرامر و واژگان را ایجاد فرصتی برای توسعه فرهنگ قرآنی عنوان کرد که می‌تواند حجم قابل توجهی از محتوا‌های مورد نیاز مرتبط با آموزش زبان انگلیسی را فراهم سازد.

مدیر موسسه بین المللی ائمه الهدی قم ادامه داد:دوره آموزش گرامر مبتنی بر تحلیل ترجمه انگلیسی قرآن کریم، روشی نو و جذاب با هدف کاهش آسیب‌های فرهنگی در آموزش زبان انگلیسی است.

او گفت:نخستین محصول با محوریت «سوره مبارکه زمر» به صورت فایل‌های مجزا و ویدیویی دراختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

مدیر موسسه بین المللی ائمه الهدی قم عنوان کرد:در هر جلسه تمامی واژگان کاربردی به روش کدگذاری و تداعی معانی آموزش داده می‌شود و زبان‌آموز ضمن آشنا شدن با فنون تحلیل ساختاری ترجمه انگلیسی و افزایش قدرت درک مطلب، مهم‌ترین الگو‌های کاربردی گرامر را به صورت عملی مرور می‌کند.

راد مرد گفت:مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول انتقال مفاهیم و معارف قرآنی در قالب تحلیل ترجمه‌های آیات قرآن کریم، آسیب‌زدایی فرهنگی در حوزه آموزش زبان انگلیسی، آشنایی با الگو‌های گرامری پرکاربرد در انگلیسی، آشنایی با ساختار جملات در انگلیسی، افزایش توانمندی و مهارت تحلیل ساختار جملات در انگلیسی، آشنایی با تکنیک‌های مقدماتی فن ترجمه انگلیسی به فارسی و آموزش واژگان مهم و کاربردی در ضمن تحلیل ترجمه آیات است.

او در پایان گفت:علاقه‌مندان برای تهیه این دوره آموزشی می‌توانند به تارنمای http://wboard.ir مراجعه کنند و یا در قم با شماره ۳۲۹۴۳۶۴۹ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند. 

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن کریم معارف دینی آموزش زبان انگلیسی قرآن کریم آیات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، هدف از تغییر سوالات امتحانات نهایی را تقویت یادگیری دانش آموزان و بهبود آموزش‌ها دانست.

محسن زارعی، ۱۶ اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین جشنواره طراحی سوال در بجنورد با بیان اینکه ارتقاء سطح ارزشیابی منجر به تغییر در یادگیری می‌شود، اظهار کرد: این تغییر، هماهنگ با بهبود فرآیند آموزش رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه یادگیری، در زمان خلق دانش از سوی دانش آموز رخ می‌دهد، افزود: محتوای از پیش تعیین شده، مانعی برای یادگیری است.

وی تاکید کرد: پیش از این، کنار گذاشتن کتاب به دانش آموز تحمیل می‌شد و منبع آزمون‌ها به جزوه و سوالات پرتکرار تنزل می‌یافت و دانش آموز به‌جای یادگیری، به دنبال کسب مهارت تست زنی بود.

زارعی، هدف از تغییر روند طراحی سوال و سطح آزمون‌ها را تقویت و تعمیق یادگیری در دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: شاخص‌ها نشان داده که سوالات امتحانات نهایی سال گذشته، استاندارد و مناسب بوده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: برای ۱۰۸ عنوان درسی، جدول نمونه سوالات، اهداف، چارچوب‌ها و شاخص‌های طراحی سوالات آزمون نهایی تدوین شده و امسال براساس این چارچوب‌ها، امتحانات نهایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چگونه از کلاس خصوصی زبان انگلیسی نتیجه بگیریم؟
  • آیلتس چیست؟
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • مصحف شریف « قرآن مبارک » چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • (ویدیو) گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان