Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیروس فصحتی از از خروج سرمایه گذاران مسکن از بازار مصالح ساختمانی ابراز نگرانی کرد و گفت: با این وضعیت باید منتظر رکود شد‌ید‌تر د‌ر کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی باشیم.

او اظهار داشت: برخی معضلات از جمله کمبود و گرانی بیش از حد سیمان باعث شده تا تبعات منفی بر صنعت ساخت و ساز و به تبع آن کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحاد‌یه تولید کنند‌گان تیرچه و بلوک شیراز با بیان این که بحران سیمان آنقدر طولانی شد که تا زمان اصلاح قیمت ها، تبعات منفی زیادی بر بخش مسکن و کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی گذاشت، افزود: برآورد‌ها حاکی است خروج سرمایه گذار بخش مسکن از بازار باعث تعطیلی و نیمه تعطیل شدن شدن کارگاه‌های ساختمانی شده است.

فصحتی گفت: متاسفانه حضور دلالان آنقدر پر رنگ شده که عملاً بازار دست دلالان است و سایه آن‌ها بر سر تولید سنگینی می‌کند

او اظهار کرد: به عنوان مثال یک بونکر سیمان درب کارخانه‌های سیمان با هزینه حمل ۸ میلیون تومان قیمت دارد این در حالی است که همین بونکر به قیمت ۲۶ میلیون تومان تحویل کارگاه‌های ساختمانی و یا تولیدکنندگان مصالح ساختمانی می‌شود و در این میان ۱۸ میلیون تومان سود به جیب دلالان سرازیر می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تیرچه و بلوک شیراز گفت: تولید و ساخت مسکن با سیمان کیسه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان که سال گذشته همین موقع ۱۷۵۰۰ تومان بود عقلانی و اقتصادی نیست و نمی‌توان با این قیمت‌های سرسام آور به رونق ساخت و ساز خوش بین بود.

به گفته فصحتی یک کیسه سیمان که درب کارخانه ۲۴ هزار تومان قیمت گذاری شده هم اکنون در بازار با قیمت ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان به فروش می‌رود، همین کیسه سیمان تا چندی پیش و قبل از نرخ گذاری جدید دولتی ۱۷۵۰۰ نرخ قیمت گذاری شده بود، اما با قیمت ۵۰ هزار تومانی دست به دست می‌شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تیرچه و بلوک شیراز اظهارداشت: حتی پس از اصلاح ۵۰ درصدی قیمت‌ها این وضعیت همچنان در بازار حکمفرماست و قیمت سیمان در بازار آزاد حدود ۱ و نیم تا دو برابر قیمت اصلی آن است.

او با بیان این که قیمت سایر تجهیزات و مصالح ساختمانی نیز دو تا سه برابر شده است، افزود: به عنوان مثال میلگرد که هر کیلوی آن ۶ تا ۷ هزار تومان بود هم اکنون به ۱۵۰۰۰ تومان رسیده و و یا خرپا که پارسال قیمت آن هر کیلو ۸ هزار تومان بود هم اکنون به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تیرچه و بلوک شیراز با بیان این که این وضعیت باعث شده تا قیمت تیرچه و بلوک نسبت به پارسال حدود دو برابر شود، اظهار داشت: هر متر طول تیرچه که پارسال ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان بود اکنون به ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

فصحتی، کمبود مصالح برای تولید تیرچه و بلوک را از معضلات اصلی کارگاه‌ها برشمرد و گفت: به جز گرانی، کمبود مواد اولیه نیز باعث شده تا هر کارگاه ناچار باشد یکی دو هفته یا بعضاً یک ماه کارگاه خود را تعطیل کند.

او با تاکید بر این که مسئولان باید فکری به حال این وضعیت کنند، گفت: در کنار این نابسامانی بازار، باید به رکود صنعت ساختمان و انتظار این صنعت برای تغییر کابینه دولت و نتیجه بخش شدن مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد که باعث شده بازار مصالح ساختمانی خلوت‌تر از همیشه شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مصالح ساختمانی خروج سرمایه گذاران حوزه مسکن مصالح ساختمانی هزار تومان کارگاه ها باعث شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار 

 

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا چقدر شد؟

 

یک پیشنهاد به مدیران صندوق‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم

 

مجامع شرکت‌ها و صندوق‌های بورسی در هفته‌ی آینده | بیش از ۲۵ شرکت بورسی مجمع برگزار می‌کنند

 

فروشندگان از خیر سهامداری این نمادها گذشتند

 

کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟! | این انتقال چرا باید برای سهامداران مهم باشد؟

 

۱۰ میلیارد تومان جابجایی سهام بین دو سهامدار عمده؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

 

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

       

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول