Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:05:33 GMT

۱۷ میلیون نشاء توت فرنگی در مریوان تولید شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۹۵۰۲

۱۷ میلیون نشاء توت فرنگی در مریوان تولید شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان اظهار داشت: این تعداد نشاء توت فرنگی از نهالستان‌های سطح شهرستان مریوان توسط باغداران نمونه شهرستان تولید شده است.

او با اشاره به اینکه شهرستان مریوان قطب تولید نشاء توت فرنگی در کشور است، گفت: نشاء تولیدی مریوان علاوه بر استان کردستان در استان‌های کرمان، فارس و مازندران نیز توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان اضافه کرد: امسال در سطح بیش از ۲۰ هکتار کشت توت فرنگی با ارقام تجاری خارجی با دستگاه پشته ساز به صورت مکانیزه اجرا شد.

او با بیان اینکه اجرای این طرح به صورت مشارکتی بوده است گفت: ۸۰ درصد نشاء توت فرنگی و دستگاه پشته ساز طرح (این دستگاه به صورت رایگان) توسط جهاد کشاورزی در اختیار مجریان قرار گرفته است و باقیمانده عملیات که شامل آماده سازی زمین، کشت و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای با هزینه و توسط خود مجریان صورت گرفته است.

رحیمی سطح زیر کشت توت فرنگی در شهرستان مریوان را ۳۷۰ هکتار دانست و افزود: از این سطح ۳۵۰ هکتار به تولید محصول توت فرنگی و ۲۰ هکتار باقیمانده نیز به تولید نشاء اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه مریوان به عنوان یکی از قطب‌های تولید توت فرنگی در تامین و توزیع نهال توت فرنگی در کشور نقش بسیار موثری دارد گفت: شهرستان مریوان به دلیل داشتن ویژگی‌های جغرافیایی یکی از مناطق مستعد در زمینه کشاورزی به خصوص کشت توت فرنگی است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی محصولات کشاورزی شهرستان مریوان نشاء توت فرنگی توت فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین، با درخواست کادر فنی و موافقت فدراسیون کشتی، محمدعلی گرایی در وزن ۸۲ کیلوگرم به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد.

اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس از ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده در کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار خواهد شد.

هدایت این تیم برعهده حسن رنگرز است و حسن حسین‌زاده، مجید رمضانی، طالب نعمت‌پور و فرزاد ایمانعلی‌زاده او را همراهی می‌کنند.



کد خبر 848183 منبع: ایرنا برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت