Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - محققان در این پروژه بر این باورند که این پیشرفت قابل ملاحظه می‌تواند درمان سرطان برای میلیونها نفر در سراسر جهان را در آینده بهبود ببخشد. مطالعه‌ای جدید توسط محققان مهندسی و پزشکی در دانشگاه مینسوتا شهرهای دوقلو منتشر شده است. این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه سلولهای ایمنی مهندسی‌شده را می‌توان در درمانهای جدید برای سرطان به منظور غلبه بر موانع فیزیکی استفاده نمود که برای سیستم ایمنی بیمار امکان نبرد با تومورهای سرطانی را فراهم می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، محققان در این پروژه بر این باورند که این پیشرفت قابل ملاحظه می‌تواند درمان سرطان برای میلیونها نفر در سراسر جهان را در آینده بهبود ببخشد.
 
ایمونوتراپی نوعی از درمان سرطان است که به سیستم ایمنی بیمار برای نبرد با رشد سرطان کمک می‌کند. سلولهای T نوعی از سلولهای سفید خون هستند که در سیستم ایمنی نقشی حیاتی دارند. سلولهای T سمیت‌سلولی به سربازانی که برای جستجو و تخریب سلولهای مهاجم هدفگذاری شده گسیل می‌شوند ارتباط داده می‌شوند. ایمونوتراپی در نبرد با انواعی از سرطان در خون و ارگانهای تولیدکننده خون به موفقیت رسیده است، ولی سلولهای T در نبرد با تومورهای جامد آنچنان موفق نیستند.
 
محققان در این مطالعه به مهندسی سلولهای T پرداخته و معیارهای طراحی مهندسی را برای بهینه‌سازی مکانیکی سلولها توسعه داده و آنها را برای غلبه بر موانع دستیابی به سلولهای سرطانی درون یک تومور متناسب نمودند. محققان خاطرنشان نمودند که در یک تومور فیبروز، سفتی تومور موجب می‌شود تا سلول‌های ایمنی دو برابر کندتر شوند.
 
این مطالعه نخستین مطالعه‌ای است که برخی عناصر ساختاری و علامتدهی را شناسایی کرده است که در آنها سلول‌های T را می‌توان به شکلی تنظیم کرد که در نبرد با سرطان کارآمدتر باشند. هر دوره مانع درون یک تومور اندکی متفاوت است، ولی همه آنها شباهتهایی دارند. این تیم سلول‌های ایمنی را مهندسی کرد و دریافت که آنها، فارغ از اینکه با چه مانعی مواجه شوند، تقریبا دو برابر سریعتر حرکت کردند.
 
سلول‌های T سمیت‌سلولی مهندسی شده از تکنولوژیهای ویرایش ژنی پیشرفته برای تغییر DNA سلولهای T سمیت‌سلولی استفاده نمودند تا برای آنها امکان غلبه بهتر از بر موانع درون تومور فراهم بیاید. پژوهشگران اکنون در حال کار برای ایجاد سلولهایی هستند که در غلبه بر انواع مختلف موانع خوب هستند. وقتی سلولها با یکدیگر ترکیب شوند، هدف گروههای سلولهای ایمنی غلبه بر موانع مختلف به منظور دستیابی به سلولهای سرطانی درون تومور است. در آینده، محققان این پروژه قصد دارند که به مطالعه ویژگیهای مکانیکی سلولها ادامه دهند تا به درک بهتری درباره نحوه تعامل سلولهای ایمنی و سلولهای سرطانی دست یابند. طرحهایی برای کارآزماییهای حیوانی و کارآزماییهای انسانی در آینده وجود دارد.
 
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: سرطان سلامت پزشکی سلولهای T بر موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که یک آزمایش انجام شده توسط ابزار هوش مصنوعی روی یک قطره خون خشک شده می‌تواند سه نوع سرطان مرگبار را تشخیص دهد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: محققان چینی دریافتند این ابزار می‌تواند سرطان روده، معده و پانکراس را در عرض چند دقیقه شناسایی کند.

به نوشته روزنامه سان، این مطالعه که در نشریه «نیچر ساستینبیلیتی» (Nature Sustainability) منتشر شده ، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه یک آزمایش جدید می‌تواند با استفاده از عملکردهای خون خشک شده سه بیماری مرگبار را غربالگری کند. در این آزمایش از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل نشانگرهای زیستی در خون استفاده می‌شود.

محققان شرکت کننده در این مطالعه تخمین می زنند که اگر این آزمایش‌ها در کشورهای کمتر توسعه یافته انجام شود، نسبت موارد سرطان روده تشخیص داده نشده می تواند از ۸۴ به ۲۹ درصد کاهش یابد.

این محققان اعلام کردند این آزمایش با استفاده از توانایی هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به کاهش موارد تشخیص داده نشده سرطان در کشورهای کمتر توسعه یافته در سراسر جهان تا ۵۵ درصد کمک کند. رومین وانگ، نویسنده اصلی این تحقیق، از دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، گفت: بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان نرخ بالایی از عدم تشخیص بیماری سرطان را تجربه می‌کنند. این نیاز به ابزارهای تشخیصی را نشان می‌دهد که دقت و مقرون به صرفه بودن را افزایش دهد. رویکرد ما امکان تشخیص سرطان های متعدد را در عرض چند دقیقه با هزینه مقرون به صرفه می‌دهد.

اگر سرطان زودتر تشخیص داده شود، نرخ بقای بیماران بسیار بیشتر خواهد بود، به همین دلیل محققان دائما به دنبال بهبود روش‌های آزمایش این بیماری هستند. اکثر آزمایش‌های خون فعلی برای این بیماری‌ها از خون مایع برای شناسایی نشانگرهای سرطان استفاده می‌کنند که به اندازه کافی برای تشخیص هر یک از سرطان‌های روده، معده و پانکراس به صورت جداگانه قدرتمند نیستند. دکتر چائویوان کوانگ، از کالج پزشکی آلبرت انیشتین، که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: استفاده از خون خشک شده می‌تواند بازی را تغییردهد.

او گفت که خون خشک شده را می توان با هزینه بسیار کمتر و با تجهیزات بسیار ساده‌تر جمع‌آوری، ذخیره و حمل کرد. دکتر کوانگ به لایو ساینس گفت: این می‌تواند به در دسترس بودن آزمایش‌های تشخیص زودهنگام سرطان در سراسر جهان کمک کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899356

دیگر خبرها

  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص