Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش آخرین آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سال آموزشی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ را تشریح کرد.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با بیان توضیحاتی به تشریح آخرین آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی فعلی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم زاده اظهار کرد: ۲۱۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی فعلی که تنها چند روز از آن باقی مانده است، به دلایل مختلف از تحصیل در این زمان جا ماندند.

وی تصریح کرد: برای ما ثبت نام همه کودکان مهم است و این اهمیت تنها شامل کودکان ایرانی که در سن تحصیل و آموزش تحصیلی قرار دارند نمی‌شود.

 

فرصت برابر کودکان برای استفاده از فضای آموزشی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به دستور و با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی هر کودکی که در خاک جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کند می‌تواند از خدمات تحصیلی در مدارس برخوردار شود و استفاده کند.

حکیم زاده گفت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و با پیگیری وزارت آموزش و پرورش و همچنین همکاری وزارت کشور، خوشبختانه امکانی فراهم شده است که دانش آموزان اتباع بیگانه بتوانند کارت حمایت تحصیلی دریافت کرده و در مدارس از خدمات تحصیلی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در سال تحصیلی آینده نیز تدبیری اتخاذ شده است که همه افراد در سن ورود به مدرسه و سوادآموزی بتوانند با دستور العمل تعیین شده در مدارس ثبت نام کرده و مدارس مختلف موظف به همکاری هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شناسایی و جذب دانش آموزان و کودکان بازمانده از تحصیل در سال گذشته دستاوردهای خوبی داشت و امسال هم با جدیت و قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

 

کودکان بازمانده از تحصیل کارت حمایتی می‌گیرند

حکیم زاده اظهار کرد: تلاش ما در وزارت آموزش و پرورش بر این است که تا جایی که امکان دارد شرایط تحصیل و سوادآموزی را در همه مناطق کشور برای کودکانی که در سن تحصیل قرار دارند فراهم کند.

وی اضافه کرد:دانش آموزان اتباع خارجی حتی کودکانی که به همراه والدین خود به صورت غیر قانونی در ایران حضور دارند می‌توانند کارت حمایت تحصیلی را از فرمانداری‌ها دریافت کرده و در نهایت پس از ثبت نام در مدرسه مشغول به تحصیل شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آن دسته از دانش آموزان که به هر دلیلی فاقد اوراق هویتی مثل شناسنامه هستند، با شرایط و اقدامات فوق می‌توانند در مدارس ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدرسه کرونا دانش آموزان معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بازمانده از تحصیل دانش آموزان حکیم زاده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای

نصرت‌الله محمودی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: براساس اعلام وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ در استان هزار و ۳۳ کودک بازمانده تحصیل بودند که کار شناسایی این کودکان انجام شد و از این تعداد ۳۰۰ کودک به چرخه تعلیم و تربیت بازگردانده شدند و بقیه کودکان به دلایل مختلف از جمله بد سرپرستی، معلولیت و بیماری سخت و مشکلات اقتصادی خانواده به نهاد‌های حمایتی ارجاع داده شدند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ مدیریت تمام مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش محول شد.

بیشتر بخوانید

سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری

محمودی اضافه کرد: هم‌اکنون ۹۰۰کودکستان در استان زیرپوشش آموزش و پرورش قرار دارند که از این تعداد ۸۳۶ کودکستان تطبیق مجوز دادند و برای ۷۲۵ کودکستان استان شهریه مشخص و ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای