Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@10:53:46 GMT

واکنش ها به گفتگوی جنجالی لاریجانی در کلاب هاوس

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۰۱۳۰

واکنش ها به گفتگوی جنجالی لاریجانی در کلاب هاوس

خراسان:  «کلاب هاوس»  پلتفرمی است که ورود پر سر و صدایی به ایران داشت و در این بین تاکنون چهره های مختلف سیاسی از محمد جواد ظریف گرفته تا فائزه هاشمی و جهانگیری و... ، از آن استفاده و حرف های صریح و بی پرده خود را در گفت وگو های کلاب هاوسی مطرح کرده اند.گفت وگویی که تا حد زیادی تحت تاثیر برنامه هویت ،چراغ و پخش کنفرانس برلین در دوره ریاست وی بر رسانه ملی و همچنین روابطش با برادرانش بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  قبل از داغ شدن تنور انتخابات نیز  پیش بینی می شد که  « کلاب هاوس » جنجال آفرین باشد و  نامزد ها برای بیان نظرات خود به سراغ آن بروند. در این بین، علی لاریجانی نیز  استارت اولین گفت و گوی کلاب هاوسی و درعین حال جنجالی را زد، گفت و گویی که حواشی و واکنش های زیادی را به همراه داشت. لاریجانی در این گفت و گوی چهار ساعته کلاب هاوسی خود به سراغ موضوعات مختلفی رفت و به سوالات متعددی پاسخ داد. او در ابتدای گفت و گوی خود تاکید کرد که خود را از «جبهه واقعی انقلاب» می داند و جبهه واقعی انقلاب یعنی همه مردم و شهید مطهری و شهید بهشتی ها که علمدارش بودند.  او در بخش دیگری  از این گفت و گو، به سراغ ادعای تصویب جنجال برانگیز 20 دقیقه ای برجام رفت و با اشاره به این که ماجرا آن طور نیست که گفته می شود و برجام یک اقدامات پشت صحنه ای هم داشت، تاکید کرد که« اگر کسی بتواند موضوع به این مهمی را در ۲۰ دقیقه به نتیجه برساند خیلی مدیر قوی است و حتما به او رای بدهید.» رئیس سابق مجلس، همچنین در پاسخ به کسانی که این تصویب 20 دقیقه برجام را خیانت می دانند، اذعان کرد:« آقایان می‌گویند که این کار خیانت است، چرا شورای نگهبان ظرف چند ساعت اعلام نظر کرد؟ اگر این طرح خائنانه بود شورای نگهبان می‌توانست آن را نگه ‌دارد. یک مقدار مسئله عمیق‌تر است، این که نوجوانی سرش را در سطل آشغال می‌کند ما را می‌کشد، امروز باید سریع‌تر تلاش کنیم به تفاهم برسیم.» لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به مسئله حصر  زد و اظهار کرد:« حصر قرار بود یک اقدام موقت باشد و نباید این قدر طول می‌کشید، رئیس‌ جمهور می‌تواند جلسه شورای عالی امنیت ملی را تشکیل و حصر را پایان دهد.»  لاریجانی  در این گفت و گو در واکنش  به انتقادات از عملکرد برادرانش با اشاره به این که برادرانم آدم های مستقلی هستند و نظرات مختلفی در مسائل سیاسی و حکمرانی دارند، تصریح کرد:«انگار هی اصرار دارید بحث من و خانواده‌ام را ادامه دهید، کار هرکس به خودش مربوط است خوب از خودشان سوال کنید. من بار‌ها گفتم از بلندگوی مجلس از صادق انتقاد کردم.» وی از برجام و عملکرد محمد جواد ظریف در وزارت خارجه نیز دفاع کرد  و در پاسخ به این سوال که آیا شما از ظریف در وزارت امورخارجه استفاده خواهید کرد؟ پاسخ داد که « آقای ظریف را فرد توانایی می دانم هیچ چیزی غیر ممکن نیست شما امید داشته باشید.» لاریجانی در این گفت و گوی کلاب هاوسی خود درباره پخش برنامه هویت از صدا و سیما در سال‌های ریاست اش  که در آن گروهی از روشنفکران و نویسندگان ایرانی به فساد، جاسوسی و همراهی با اهداف دولت ‌های خارجی در ایران متهم شده بودند، گفت که « پخش برنامه هویت در زمان مدیریت بنده در صدا و سیما کار اشتباهی بود. هر چند بنده مسئول بودم اما مطلع نبودم و کار زیردستان بود. بعد هم با ساخت برنامه چهره‌های ماندگار، تلاش کردم اشتباه را اصلاح کنم.صدها کار مثبتم را نمی بینید و فقط به همین نقطه (برنامه هویت) گیر دادید؟» اما لاریجانی از پخش برنامه کنفرانس برلین از صدا و سیما دفاع و اظهار کرد که  در این کنفرانس عده‌ای در خارج از کشور به جمهوری اسلامی  توهین کرده‌اند. رئیس سابق مجلس  همچنین در خصوص این که در کشور عراق متولد شده است، گفت:« در مسائل حقوقی خون ملاک است و ایرانی بودن به خون است نه به جغرافیا، من آن جا متولد شدم و شش سالگی به ایران برگشتم.»

واکنش ها 

منبع: فردا

کلیدواژه: لاریجانی کاندیدای ۱۴۰۰ کلاب هاوس برنامه هویت کلاب هاوسی گفت و گوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903335

دیگر خبرها

  • مجری جنجالی آرسنالی با اشاره به رونالدو؛ حالا تن هاخ باید قرص آرام‌بخش بخورد! / عکس
  • واکنش یحیی گل‌محمدی به یک شایعه جنجالی
  • فیلم| ادعای مضحک مجری BBC و واکنش مهمان برنامه
  • ببینید | واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد
  • اولین واکنش مورایس به اتفاقات جنجالی استادیوم آزادی
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید |‌حرف های جنجالی مدیر آزمایشگاه در تلویزیون | ویدئو
  • برنامه گفتگوی اقتصادی از رادیو گفتگو
  • واکنش تند مهاجم پرسپولیسی به توهین جنجالی پیرمرد سپاهانی | عکس
  • دعوای جالب چهره امنیتی با مدافع زاکانی بر سر قرارداد جنجالی +تصویر