Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@15:25:24 GMT

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون بیماران خاص غرب اهواز

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۰۴۰۱

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون بیماران خاص غرب اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهران احمدی بلوطکی رئیس بهداشت غرب اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واکسیناسیون بیماران خاص در این مرحله شامل بیماران تالاسمی ماژور، هموفیلی، سیکل سل، دیالیزی، پیوند اعضا، ام اس و بیماران سرطانی که در حال شیمی درمانی هستند و یا در یک سال گذشته سابقه شیمی درمانی داشته‌اند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نوبت دوم واکسن کووید - ۱۹ این بیماران در روزهای شنبه و یکشنبه یکم و دوم خردادماه انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: بیماران خاصی که سوم اردیبهشت واکسن نوبت اول را گرفته‌اند، باید شنبه اول خردادماه نوبت دوم واکسن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: بیماران خاصی که چهارم اردیبهشت واکسن نوبت اول کووید – ۱۹ را دریافت کرده‌اند باید یکشنبه دوم خردادماه برای دریافت مرحله دوم مراجعه کنند.

مهران احمدی بلوطکی تصریح کرد: محل تزریق نوبت دوم واکسن کووید – ۱۹ بیماران خاص، سالن شهید زکوی واقع در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است.

وی بیان کرد: تأکید می‌شود در این محل، تنها نوبت دوم واکسن بیماران خاص عنوان‌شده در بند یک همین اطلاعیه، انجام می‌شود.

بلوطکی اذعان کرد: بیماران خاص ساکن در مناطق حوزه غرب شهرستان اهواز می‌توانند برای دریافت نوبت اول واکسن کووید – ۱۹ به مرکز خدمات جامع سلامت شماره پنج واقع در کیان‌آباد نبش خیابان ۱۵ شرقی مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: برای متقاضیان دریافت واکسن پس از تایید مدارک هویتی و مدارک مربوط به بیماری‌شان توسط پزشک معتمد حاضر در مرکز، واکسن تزریق خواهد شد. واکسیناسیون همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در مرکز ذکرشده انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز واکسیناسیون مرحله دوم بیماران خاص نوبت دوم واکسن بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است