Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 سعود الجبری که سابقا رئیس اطلاعات عربستان بود و در ۲۰۱۷ گریخت، اوت گذشته از ولیعهد سعودی به اتهام اعزام یک تیم قتل برای کشتن او در تورنتو در اکتبر ۲۰۱۸ به دادگاه شکایت کرد.

به گزارش پایگاه بیزنس اینسایدر، الجبری که چندین دهه از مقامهای ارشد وزارت کشور عربستان بود، به دنبال حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در حوزه ضد ترور همکاری نزدیکی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکلای الجبری میگویند که محمد بن سلمان میخواهد موکلشان را بکشد زیرا او به اطلاعات حساسی درباره دولت سعودی و خاندان سلطنتی دسترسی دارد و به محمد بن نایف که در ژوئن ۲۰۱۷ از ولیعهدی عربستان برکنار شد، نزدیک بود.

مایکل کلوگ، وکیل بن سلمان در دسامبر با تنظیم دادخواستی ادعای الجبری را رد کرده و استدلال کرد که ولیعهد سعودی از پیگرد در آمریکا به عنوان رئیس کشور مصون است. وکلای بن سلمان همچنین الجبری را به سوءاستفاده از برنامه‌های ضد ترور به منظور اختلاس ۳.۴ میلیارد دلار از دولت سعودی متهم کردند. الجبری این ادعا را رد کرده است.

براساس گزارش واشنگتن پست، وکلای الجبری برای دفاع از او مقابل این اتهام در دادخواست خودشان به دادگاه گفته‌اند که "ممکن است بررسی فعالیتهای مبارزه با تروریسم و امنیت ملی دولت ایالات متحده لازم باشد."

واشنگتن پست گزارش داد، وزارت دادگستری آمریکا نگران است که با این اقدام اسرار آمریکا افشا شود. یک مقام آمریکایی به واشنگتن پست گفت، سیا هم در حال بررسی این موضوع است.

پایگاه بیزنس اینسایدر با وزارت دادگستری آمریکا و سیا برای اظهارنظر تماس گرفت. وکلای الجبری پاسخی ندادند. وکلای محمد بن سلمان هم هنوز واکنشی نداشته‌اند.

واشنگتن پست گزارش داد که در تاریخ ۲۶ آوریل وزارت دادگستری آمریکا سندی را به دادگاه فدرال ماساچوست ارائه داد مبنی بر اینکه با توجه به قصد الجبری "برای توصیف اطلاعات مربوط به فعالیتهای امنیت ملی ادعا شده" در حال بررسی این پرونده است. بر این اساس، دولت در حال بررسی است که آیا مشارکت داشته باشد و در آن صورت، چگونه این اقدام باید انجام شود.

وزارت دادگستری آمریکا در این پرونده اشاره نکرده است که چگونه مداخله خواهد کرد اما واشنگتن پست گزارش داد که این وزارتخانه احتمالا از "امتیاز اسرار دولتی" استفاده میکند.

طبق این امتیاز، وزارت دادگستری آمریکا "در صورت وجود خطر منطقی درباره اینکه این افشاگری به امنیت ملی آمریکا آسیب بزند" مقابل درخواست دادگاه برای افشای اطلاعات می‌ایستد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیا محمد بن سلمان وزارت دادگستری آمریکا واشنگتن پست بن سلمان محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست کمیته برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه که با حضور معاونین، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی این استان به منظور بررسی سند تحول قضائی و چگونگی اجرایی شدن برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت : نسخه سند تحول قوه قضائیه بروز رسانی شده است.

وی با اشاره بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی، افزود: برنامه‌های عملیاتی سال جاری باید به صورت تفکیک شده برای هر یک از مجریان تعیین و مراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خطاب به کمیته برنامه‌ریزی دادگستری این استان با تاکید بر مطالعه کامل سند تحول قضائی، بیان کرد: این سند مانند قانون اساسی برای قوه قضائیه است، لذا مطالعه آن الزامی است و ضرورت دارد علاوه بر اجرایی کردن و عمل به مفاد آن، ایده‌ها و پیشنهاد‌های خود را در جهت بهبود عملکرد دستگاه قضائی ارائه دهید.

کرمی به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص انتخاب عادلانه کارشناسان بر اساس قرعه کشی اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به صورت سنتی بستری فسادزا بود، لذا قرعه کشی میان کارشناسان از طریق سامانه ارجاع راهی عادلانه برای انتخاب کارشناسان جهت کارشناسی پرونده‌های قضائی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دادگستری استان کرمانشاه تا پایان فروردین سال جاری با استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان آمار شایسته‌ای در این زمینه کسب کرده است.

کرمی بر رعایت نظم و انضباط اداری تاکید کرد و ادامه داد: تمام کارکنان قضائی و اداری این استان باید ضمن رعایت دقیق نظم و انضباط اداری جهت ترویج و رونق بخشی آن تلاش کنند، چرا که یکی از عوامل رضایت‌مندی مراجعین داشتن نظم، انضباط اداری و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری استان در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: از هر ایده‌ای در این استان که قابلیت اجرایی داشته باشد استقبال می‌کنیم.

کرمی به تاکید چندین ساله مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اقتصاد اشاره کرد و افزود: دادگستری استان در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی همواره به دنبال ارائه راهکار و کمک جهت رفع موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی، جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اعلام حمایت قاطع دستگاه قضائی استان از طرح نور فراجا، گفت: این طرح یک تکلیف قانونی، شرعی و مورد تأکید ولی امر مسلمین است که بایستی با رویکرد پیشگیرانه، مدیریت شایسته، صبر و بردباری انجام شود.

وی تاکید کرد: به طور یقین حمایت قضائی از اقدامات اجرایی فراجا در اجرای این طرح وظیفه قانونی دستگاه قضا است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند