Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@10:35:20 GMT

عرضه خودرو در بورس حرف غیر کارشناسی است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۱۸۹۸

ئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس یک حرف غیر کارشناسی است. محمدرضا پور ابراهیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما با تأکید براین‌که باید قیمت‌گذاری دستوری از اقتصاد کشور حذف شود افزود: قیمت‌گذاری دستوری در هر نوع کالایی اعم از خودرو، فولاد، پتروشیمی و… به‌جز ایجاد رانت و فساد در اقتصاد، مزیتی ایجاد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: چند قیمتی بودن در اقتصاد کشور از اساس فساد آور است و وقتی چند قیمت وجود دارد حرف زدن در خصوص عرضه خودرو در بورس و بازار سرمایه یک حرف بی‌منطق و غیر کارشناسی است.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زمانی می‌توان در خصوص پذیرش کالا در بورس صحبت کرد که مبنا وجود سازوکار عرضه و تقاضا باشد، اما وقتی ما به‌واسطه قیمت‌گذاری دستوری کاملا سازوکار عرضه و تقاضا را تغییر می‌دهیم و تقاضای کاذب، سفته‌بازی و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنیم، اصلا امکان پذیرش در بورس وجود ندارد.وی افزود: رسیدن به قیمت تعادلی بر اساس حذف قیمت دستوری و روند قیمت تمام‌شده شرکت‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد اما به‌گونه‌ای که شرکت‌ها هم قیمت تمام‌شده را بالا نبرند و رقابت ایجاد کنند.پورابراهیمی تأکید کرد: این‌که ازیک‌طرف بگوییم خودروساز‌ها قیمت تمام‌شده را کاهش دهند و از طرف دیگر مجبور کنیم در حوزه قیمت‌گذاری دستوری عمل کنندبه‌نحوی‌که بابت فروش هر خودروی تولیدی زیان کنند، امکان‌پذیر و منطقی نیست.وی در پایان گفت: باتوجه به شرایط کنونی بازار خودرو،الان صحبت از پذیرش و عرضه خودرو در بورس یک حرف غیر کارشناسی و غیرمنطقی است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بورس محمدرضا پور ابراهیمی بورس پورابراهیمی عرضه خودرو در بورس عرضه خودرو در بورس قیمت گذاری دستوری غیر کارشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، از حدود ۳ ماه پیش حواشی پیرامون تحویل خودروی پژو پارس (موعد زمستان ۱۴۰۱) شکل گرفت و روز به روز هم به این حواشی افزوده می‌شود؛ ماجرا از آنجایی شروع شد که به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه قرار شد که تولید پژو پارس متوقف شود و پس از اعتراضات اعلام شد که صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.

با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.

ارسال فراخوان با قیمت‌های جدید کافی بود تا متقاضیان با صدای بلندتری اعتراض و مقابل نهادهای ذی نفع از جمله شورای رقابت تجمع کنند.

با توجه به حجم بالای اعتراضات شورای رقابت امروز هشتم اردیبهشت ماه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود به بررسی مسائل پیرامون عرضه پژو پارس می پردازد. در این جلسه نمایندگان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و همچنین مدیر عامل ایران خودرو حضور خواهند داشت‌. 

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود