Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه سازمان ملل در نشست روز جمعه شورای امنیت درباره لیبی اعلام کرد، اطلاعات این سازمان نشان می دهد که هزاران مزدور خارجی همچنان در این کشور حضور داشته و تهدیدی امنیتی بر لیبی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، یان کوبیس، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی در این نشست گفت، حضور مداوم هزاران مزدور خارجی و اعضای گروه‌های مسلح و کمک گرفتن از آنها و اقدامات این مزدوران تهدیدی امنیتی نه فقط برای لیبی و برای سراسر منطقه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به درگیری‌ها میان نیروهای دولتی چاد و گروه‌های شورشی که از خاک لیبی وارد چاد شدند و در جریان این درگیری ادریس دبی، رئیس جمهوری چاد در ماه آوریل کشته شد، افزود، حوادث اخیر چاد با وضعیت لیبی در ارتباط است.

کوبیس گفت، برنامه ریزی برای خروج مزدوران خارجی از منطقه و تضمین عملی شدن این برنامه و نیز خلع سلاح آنها و بازگرداندن آنها به کشور خود بسیار مهم است.

وی همچنین به تهدیدی دیگر یعنی گروه‌های جنایتکاری اشاره کرد که به صورت غیر قانونی مهاجران را از آفریقا به اروپا منتقل می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با معاون وزارت کشور ایران بر پایبندی کشورش به توافق امنیتی با ایران تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز چهارشنبه میزبان مجید میر احمدی معاون وزارت کشور ایران بود.

بر اساس بیانیه امنیت ملی عراق، در این دیدار اجرای توافق امنیتی امضا شده میان دو طرف علاوه بر مساله کنترل مرزهای مشترک و توسعه روابط دوجانبه بررسی شد.

الاعرجی تأکید کرد که دولت عراق به اجرای توافق امنیتی مذکور در چارچوب زمانی‌اش پایبند است و برای همکاری با ایران در همه زمینه ها و توسعه روابط تاریخی بین دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند