Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از کالاخبر، شهباز حسن پور، نماینده مردم سیرجان در مجلس با اشاره به عرضه محصولات معدنی در بورس کالا اظهار کرد: بحث منابع طبیعی و معادن از جمله مسایلی در کشور تلقی می شود که با غفلت همراه بوده است، این در حالیست که همیشه به معادن به عنوان یکی از ظرفیت های های بالقوه و پتانسیل اصلی کشور معادن تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته اعلام کردند که معادن باید جایگزین نفت شود اما متاسفانه در این مدت به این امر کمتر توجه شده است و هیچ اولویتی در کشور برای این صنعت در نظر گرفته نشده است.

حسن پور با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه اقتصادی آمده است که باید معادن پیشران اقتصادی کشور باشد، گفت: خوشبختانه امروز به مرور در حال اهمیت ویژه به معادن در کشور هستیم تا انگیزه رشد سرمایه گذاری به این بخش بازگردد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در دو روز گذشته دست به اقدامی ارزشمند زده است، اظهار داشت: در این راستا وزیر صمت حدود ۶ هزار و ۵۰۰ معدن را آزاد اعلام کرد و از کارآفرینان خواست تا در این موضوع مهم و مقوله ارزشمند سرمایه گذاری و از طریق آن کسب سود کنند.

فصل جدید توسعه معادن کشور

حسن پور در ادامه به عرضه محصولات معدنی در بورس کالا اشاره کرد و گفت: گام مهم دیگر در راستای توجه به بخش معدن، ورود محصولات معدنی به بورس کالا است که اقدامی مبارک و بسیار ارزشمند است زیرا پس از سال ها سود واقعی حاصل از تولید مواد معدنی به تولیدکنندگان می رسد و این اتفاق می تواند فصل جدیدی برای توسعه معادن کشور باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اطمینان و افزایش سرمایه گذاری در بحث معادن، صنایع معدنی و فولادی کشور را با امنیت بالا همراه می سازد و از این رو همه باید از بهبود شرایط شرکت های معدنی استقبال کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، معادن را یکی از اصلی ترین مزیت های کشور دانست و گفت: سرمایه گذاری در این حوزه دارای مزیت های ارزشمندی برای سرمایه گذاران است که با توجه به روند واقعی سازی قیمت کالاهای این بخش، سرمایه ها می تواند با اطمینان وارد این حوزه شود.

پربیننده ترین رقیب اصلی ابراهیم رییسی کیست؟ امکان بازگشت ۱۰۰۰هزار میلیارد یارانه پنهان به جیب مردم در دولت سیزدهم قالیباف: برای پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا محصولات معدنی انتخابات ۱۴۰۰ محصولات معدنی سرمایه گذاری بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه

مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه تسریع وتسهیل و افزایش ظرفیت حمل بار از سوی رانندگان را سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در دستور کار خود قرار داده است گفت:  برنامه ریزی جامع برای واردات کالا‌های اساسی و توزیع متناسب آن در بنادر مختلف و پرداخت به موقع کرایه رانندگان توسط صاحبان کالا یکی از مهم ترین اقدامات در این حوزه به شمار می رود.

وی بیان کرد: تهیه سامانه پرداخت متمرکز کرایه حمل در شرکت‌های صاحب کالا همچنین درخواست اعلام بار به صورت مستمر و در طول سال از سوی صاحبان کالا یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در بخش تسریع در حمل کالا و بار در دستور کار خود قرار داده ایم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل تاکید کرد:  عدم تداخل زمانی درخواست حمل با زمان اوج درخواست یا ورود سایر کالا‌ها و همچنین زمان برداشت محصولات کشاورزی از دیگر برنامه هایی است که در این بخش در دستور کار قرار داده ایم.

حمداللهی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم سازمان راهداری برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است گفت:  توزیع عادلانه بار از طریق توسعه اعلام بار و نوبت دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور همچنین  توسعه و اجرای فاز‌های اجرایی بعدی بارنامه الکترونیک شامل ارسال پیامک یکبار مصرف otp برای رانندگان و اجرای طرح‌های احراز هویت ذینفعان بارنامه از برنامه هایی است که امسال در حوزه توزیع بار اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد:  بازنگری و ابلاغ ضوابط جدید بازارگاه‌ها با رویکرد جهش تولید خدمت با مشارکت مردم و  توسعه کمی و کیفی شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس در کشور و تقویت نظارت بر فعالیت آنها از مهم ترین برنامه های است که امسال به مرحله اجرایی وعملیاتی شدن می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد