Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@05:59:37 GMT

مراکز مجاز استخراج رمزارز خاموش می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۲۶۹۵

خبرگزاری آریا - به منظور تامین برق مشترکان و کمک به جلوگیری از بروز خاموشی، مراکز استخراج رمز ارز در ساعات اوج مصرف برق از امروز شنبه اول خرداد خاموش می شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، هم اکنون مصرف برق مراکز استخراج رمزارز که به صورت مجاز فعالیت می کنند به 300 مگاوات می‌رسد که طبق اعلام مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق- برق این میزان به منظور حفظ تعادل و پایداری شبکه برق، قطع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که براساس بارهای شناسایی شده و براوردهای صورت گرفته، در مجموع 2000 مگاوات برق برای استخراج رمز ارز در کشور مصرف می شود، یاداور شد: متاسفانه 1200 مگاوات از این میزان به صورت غیرقانونی مصرف می شود که با هماهنگی های صورت گرفته در حال شناسایی این تعداد هستیم.
رجبی مشهدی با بیان اینکه مصارف غیرقانونی باعث ایجاد نوسان در شبکه برق می شوند، با تقدیر از فعالانی که به صورت مجاز اقدام به این امر می کنند، تصریح کرد: این فعالیت‌ها می تواند باعث سوختن وسایل برقی هموطنان شود یا حتی خاموشی‌هایی را به دنبال داشته باشد.
سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: هموطنان به منظور حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی ها و افت ولتاژ در شبکه برق که آسیب آن به خود مردم می رسد، می توانند هرگونه فعالیت غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از شبکه برق را از طریق مراجعه به سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat به اطلاع برسانند.
وی یاداور شد: در این سایت بخشی جداگانه برای معرفی مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز به استخراج رمزارز می پردازند، وجود دارد که مردم می توانند از طریق مراجعه به این بخش، حتی شماره شبا بانکی خود را جهت دریافت پاداش معرفی مرکز غیرمجاز، اعلام کنند.
وی اظهار کرد: پرداخت پاداش به افرادی که به افشای مراکز استخراج رمزارز اقدام می کنند، پس از بررسی و تایید صحت گزارش ارائه شده، انجام می شود.
وی با بیان اینکه از مشترکان خانگی که از دستگاه ماینر و تجهیزات مربوطه برای استخراج رمز ارز در منزل استفاده می کنند درخواست میکنیم که سریعتر نسبت خاموش کردن آن اقدام کنند، تصریح کرد: در صورت عدم قطع و شناسایی، علاوه بر ضبط تجهیزات تا تعیین تکلیف نهایی، برق منزل این دسته از مشترکان متخلف نیز قطع خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استخراج رمزارز شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سرهنگ محمود شهرکی رئیس پلیس راه گلستان گفت : با دوربین‌های هوشمند جاده‌ای علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه ، میانگین سرعت آنان نیز از لحظه عبور از یک دوربین تا دوربین بعدی به صورت هوشمند ارزیابی می شود.

سرهنگ شهرکی ادامه داد: با توجه به مشخص بودن فاصله دوربین‌ها با یکدیگر، مدت زمانی که برابر سرعت مجاز هر معبر باید بین دو دوربین طی شود به صورت هوشمند محاسبه و اگر کمتر از این زمان مسافت طی شده باشد به عنوان سرعت غیر مجاز احصاء و اعمال قانون انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راه گلستان افزود : بر خلاف تصور برخی که معیار را فقط سرعت لحظه عبور از مقابل دوربین‌ها می‌دانند باید تذکر داد که اگر در فاصله بین آنها سرعت مجاز رعایت نگردد، رانندگان مرتکب تخلف سرعت غیر مجاز شده‌اند و به صورت هوشمند اعمال قانون خواهند شد.

 وی ادامه داد : در موارد بسیاری رانندگان بدون توجه به این قابلیت دوربین‌ها سرعت میانگین را رعایت نمی کنند و پس از اعمال قانون گمان می‌کنند که اشتباهی رخ داده است .

سرهنگ شهرکی با بیان اینکه سرعت غیر مجاز همواره عاملی مرگبار در تصادفات است افزود: چنانچه سرعت لحظه‌ای و یا میانگین وسایل نقلیه بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت باشد، آن خودرو علاوه بر اعمال قانون، به صورت سیستمی توقیف و در هر نقطه‌ای از کشور به پارکینگ منتقل می شود.

دیگر خبرها

  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است