Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش سناتور سندرز برای توقف فروش ۷۳۵ میلیون دلاری سلاح به اسرائیل در سنای آمریکا به شکست انجامید.

 به نقل از پایگاه خبری هیل، طرح سناتور برنی سندرز برای تصویب شدن به ۵۱ رای یا ۵۰ رای نیاز داشت و کامالا هریس، معاون بایدن نیز باید علیه فروش سلاح دولت رای می‌داد.

اما با توجه به اختلاف نظر بین دموکرات‌ها بر سر اینکه دولت چه تاکتیک‌هایی را علیه اسرائیل به خدمت می‌گیرد، سندرز نتوانست رای مورد نیازش را به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان آنهایی که مخالف این قعطنامه بودند می‌توان به باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی اشاره کرد که گفت:‌ من از این قطعنامه حمایت نمی‌کنم.

سناتور بن کاردین، نفر دوم دموکرات در این کمیته نیز گفت، فکر نمی‌کند که ۵۰ رای مورد نیاز برای توقف فروش سلاح به دست بیاید و برای همین حامی این قطعنامه از سوی سندرز نیست.

وی ادامه داد: مطمئنم که دولت جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا به صورت مناسب به این مساله رسیدگی می‌کند.

سایر دموکرات‌ها در کمیته روابط خارجی سنا نیز اعلام کردند که درباره این مساله تصمیمی نگرفته‌اند.

سناتور کریس مورفی که از قانون کنترل صادرات سلاح برای توقف فروش سلاح به عربستان استفاده کرده، گفت: پیش از آنکه تصمیمی درباره فروش سلاح به اسرائیل بگیرم، منتظر دریافت اطلاعات هستم. ما باید درباره راه‌هایی به منظور تضمین ادامه و حفظ رویکرد مساله تشکیل یک کشور فلسطینی از سوی اسرائیل فکر کنیم. فکر می‌کنم با توجه به شرایط اخیر در نوار غزه آینده کمی بیشتر در معرض خطر قرار دارد.

سناتور تیم کین، یکی از اعضای کمیته روابط خارجی و خدمات مسلح نیز از موضع گیری درباره قطعنامه مطرح شده از سوی سندرز امتناع کرد اما گفت که به رویکرد دولت بایدن اعتماد دارد.

رند پال، جمهوری خواه نیز که به صورت معمول حامی توقف فروش سلاح است گفته که از قطعنامه سندرز حمایت نمی‌کند و افزود: من در گذشته مخالف فروش سلاح به افرادی بوده‌ام که فکر می‌کنم به روش‌هایی غیر دموکراتیک و مستبدانه اقدام می‌کنند. فکر می‌کنم اسرائیل دارد از خودش دفاع می‌کند.

علاوه بر کمبود رای، مشخص نیست که آیا قطعنامه سندرز برای مراحل سریع که به او امکان می‌دهد آن را به صحن بیاورد، واجد شرایط است یا خیر.

دولت بایدن پنجم مه سال جاری میلادی به کنگره اطلاع داد که فروش ۷۳۵ میلیون دلار سلاح و تسلیحات به اسرائیل را تصویب کرده است.

اکثریت فروش تسلیحات، مورد بررسی ۳۰ روزه کنگره قرار می‌گیرند که در این مدت، قانونگذاران می‌توانند اگر بخواهند جلوی این فروش را بگیرند. اما برای برخی از متحدان نزدیک مانند اسرائیل بازه زمانی ۱۵ روزه در نظر گرفته شده است که به زودی پایان می‌یابد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برای توقف فروش توقف فروش سلاح فروش سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار وحید مجید گفت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح نموده اند.

سردار مجید گفت: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!