Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرحبخش ماندگاری صبح امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با موضوع توسعه شهر بندرعباس و فرصت‌های پیش روی آن، اظهار کرد: توسعه شهر بندرعباس به عنوان یک شهر بزرگ ساحلی که در مجاورت مراکز مهم اقتصادی کشور واقع شده باید دارای جهت‌گیری مشخص و مدونی باشد که سرمایه‌های بدست آمده پیرامونی در درون آن هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انبوهی از کارگران و شاغلان در صنایع مستقر در غرب شهر بندرعباس و همین طور مسافرانی که از بندرعباس راهی جزایر می‌شوند، نیاز به مجموعه‌ای از خدمات گردشگری و تفریحی دارند که می‌توان از طریق سوق دادن توسعه شهر بندرعباس به ارائه چنین خدماتی، هم زمینه آبادانی آن را فراهم کرد و هم از این طریق به رشد اقتصاد مردم محلی کمک رساند.

این کارشناس حوزه اجتماعی همچنین خاطرنشان کرد: اگر بسترهای مناسب برای تأمین خواسته مردم در زمینه گردشگری و رفاهی در شهر بندرعباس فراهم نباشد، عملا گریز سرمایه از استان صورت می‌گیرد و این خسارات بزرگی به توسعه استان وارد می‌کند و عملا ما یک فرصت بزرگی از اشتغال در حوزه خدمات گردشگری را از دست می‌دهیم.

ماندگاری گفت: شهرداری می‌تواند بسترهای تشویقی برای سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه گردشگری ساحلی را فراهم کند و از طرفی دیگر با رایزنی با دیگر دستگاه‌های مسؤول در این حوزه به رونق گردشگری دریامحور که بخشی از اقتصاد دریامحور است هم کند و این راه سختی نیست و بسیاری از کشورها در این زمینه تجربیات موفقی داشته‌اند که می‌تواند بدون آزمون و خطا از آن تجربیات استفاده کرد.

وی به اهمیت افزایش ماندگاری مسافر در هرمزگان به عنوان یک راهبرد در این زمینه یاد کرد و گفت: مسافران زیادی از طریق بندرعباس عازم قشم و هرمز می‌شوند که شاید زمان ماندگاری آنها در بندرعباس بدلیل عدم وجود امکانات گردشگری کمتر از یک روز باشد و این در حالی است که ما می‌توانیم فقط با چند ظرفیت خاص گردشگری، این ماندگاری مسافر را به 2 تا 3 روز افزایش دهیم و از این طریق درآمد بیشتری نصیب شهر کنیم.

معاون پیشین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان در همین زمینه توضیح داد: بندرعباس به عنوان مهم‌ترین شهر ساحلی کشورمان در جنوب کشور هنوز با جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری و سفر فاصله دارد و این در حالی است که بدلیل فقدان زیرساخت‌های گردشگری، سالانه صدها میلیارد تومان درآمد مستقیم را از دست می‌دهد.

ماندگاری بیان کرد: گردشگری در جهان بهترین زمینه برای ایجاد اشتغال با حداقل هزینه است اما ما کمترین از این ظرفیت در کشورمان بهره جسته‌ایم و باید جهت‌گیری توسعه شهری را متناسب با این مزیت‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه گردشگری در هرمزگان بندرعباس شهر بندرعباس توسعه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد