Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@13:22:46 GMT

برگزاری نماز جمعه در شرایط نارنجی کرونایی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۴۲۱۱

برگزاری نماز جمعه در شرایط نارنجی کرونایی

محسن اروجی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تداوم وضعیت نارنجی کرونایی در استان قم بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان تا پایان هفته جاری اظهار کرد: مصوّبات پیشین ستاد ملی مبارزه با کرونا بیانگر آن بود که گروه های شغلی سه و چهار باید در شرایط نارنجی کرونایی تعطیل باشند، اما تجدیدنظرهایی در این زمینه رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا مراکز ورزشی و تفریحی، استخرها، موزه ها، باغ وحش ها، شهربازی های سرپوشیده و همچنین آموزشگاه های آزاد در شرایط نارنجی کرونایی برای اساس رعایت برخی شیوه نامه های خاص بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم همچنین درباره برگزاری نمازهای جمعه و یا فعالیت هیئات مذهبی در شرایط فعلی کرونایی قم گفت: اعلام شده که برگزاری نماز جمعه با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر در فضای باز و حداکثر به مدت ۴۰ دقیقه بلامانع است.

وی افزود: البته شیوه نامه های بازنگری شده درباره برگزاری هیئات مذهبی در شرایط نارنجی کرونایی نیز بیانگر آن است که هیئات می توانند در فضای باز با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر و حداکثر به مدت ۷۵ دقیقه با رعایت فاصله دو متری بین افراد شرکت کننده، فعالیت داشته باشند.

اروجی تأکید کرد: محدودیت های تردد شبانه خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد و همچنین ممنوعیت خروج خودروهای با پلاک بومی از شهرهای با وضعیت نارنجی و ورود خودروهای با پلاک غیربومی به دیگر شهرها نیز بر اساس اعلام های قبلی همچنان پابرجاست و جریمه های متناسب با آن إعمال خواهد شد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه مدیریت بحران قم دانشگاه علوم پزشکی شرایط نارنجی کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، این مسابقات به یاد شهید سرافراز محمد معماریان و با شعار قرآن ناطق، تحقق وعده صادق برنامه‌ریزی شده و در دو روز به میزبانی موقوفه قرآنی سعدالحکما و اردوگاه تفریحی ملاصدرا در شهرستان کهک اجرا خواهد شد.

در مرحله آموزشگاهی این مسابقات که در آبان پارسال برگزار شد، بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز سطح مدارس استان در دو بخش دختران و پسران شرکت کردند و در مرحله نواحی آموزش و پرورش هم ۱۲ هزار دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و از این تعداد یک هزار نفر به مرحله استانی که مسابقات آن از امروز آغاز شد، راه یافتند.

برترین های این مرحله در دو بخش دختران و پسران به مرحله کشوری مسابقات که در مرداد سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک