Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراکز مجاز استخراج رمز ارز مصرف خاموش می‌شوند، آمادگی پایانه جاسک برای صادرات نفت خام از دریای عمان، هند برای خرید نفت از ایران آماده می‌شود، هیچ امری مهمتر از معیشت مردم نیست برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امر شنبه اول خرداد شبستان به شرح زیر است:

مراکز مجاز استخراج رمز ارز مصرف خاموش می‌شوند

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: هم اکنون مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز که به صورت مجاز فعالیت می‌کنند به ۳۰۰ مگاوات می‌رسد که برق این میزان به منظور حفظ تعادل و پایداری شبکه برق، قطع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه براساس بار‌های شناسایی شده و برآورد‌های صورت گرفته، در مجموع ۱۵۰۰ مگاوات برق برای استخراج رمز ارز در کشور مصرف می‌شود، یادآور شد: متاسفانه ۱۲۰۰ مگاوات از این میزان به صورت غیرقانونی مصرف می‌شود که با هماهنگی‌های صورت گرفته در حال شناسایی این تعداد هستیم.

 

رجبی مشهدی با بیان اینکه مصارف غیرقانونی باعث ایجاد نوسان در شبکه برق می‌شوند، با تقدیر از فعالانی که به صورت مجاز اقدام به این امر می‌کنند، تصریح کرد: این فعالیت‌ها می‌تواند باعث سوختن وسایل برقی مشترکان شود یا حتی خاموشی‌هایی را به دنبال داشته باشد.

 

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: هموطنان به منظور حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها و افت ولتاژ در شبکه برق که آسیب آن به خود مردم می‌رسد، می‌توانند هرگونه فعالیت غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از شبکه برق را از طریق مراجعه به سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat به اطلاع برسانند.

 

شاهین سایپا با نمایشگر سراتویی آماده تحویل است

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد با هدف تسریع در تکمیل‌کاری، تجاری‌سازی و تحویل محصولات شاهین و نیز استقبال بسیار خوب مشتریان دارای حواله سررسید شده، امکان انتخاب نمایشگر (مالتی مدیا) سراتویی را برای همه مشتریان فراهم کرده و حواله‌داران شاهین می‌توانند، پیش از صدور دعوتنامه نیز مالتی مدیای خود را انتخاب کرده تا در روند تحویل خودرو تسریع شود.

 عدم تامین به موقع توسط یکی از شرکت‌های سازنده قطعات به دلیل مشکلات و محدودیت‌های جاری، تامین برخی قطعات خودرو‌ها از جمله نمایشگر شاهین، تجاری سازی و تکمیل و تحویل این خودرو‌ها را براساس زمان اعلام شده در قرارداد با تاخیر مواجه کرده است.

بر این اساس با دستور ویژه مدیرعامل گروه سایپا و طی یک برنامه‌ریزی فشرده اقدامات فنی و مهندسی برای ایجاد امکان نصب یک نمایشگر دیگر عملیاتی شد و در حداقل زمان مالتی مدیای سراتویی (ساخت کشور کره جنوبی) روی تعدادی از شاهین‌های تولیدی نصب شد و مشتریانی که نوبت تحویل خودرو آن‌ها فرا رسیده بود با استقبال از این ابتکار و ثبت موافقت در سایت سایپا خودروی خود را تحویل گرفتند.

بر همین اساس و با توجه به احتمال ادامه مشکلات موجود در تامین این قطعه توسط سازنده تا مدتی دیگر، سایپا تصمیم گرفته و اعلام کرده است که سایر خریداران شاهین نیز در صورت تمایل می‌توانند خودرو خود را با نمایشگر سراتویی تحویل بگیرند.

براساس اعلام گروه خودروسازی سایپا، همزمان با اتخاد و اجرای این تصمیم برای تکمیل و تحویل خودرو‌های شاهین، تلاش برای تامین قطعات از پیش برنامه ریزی شده برای شاهین با جدیت ادامه دارد.

 

آمادگی پایانه جاسک برای صادرات نفت خام از دریای عمان

«محمد مشکین‌فام» در حاشیه دیدار از مراحل ساخت طرح پایانه نفتی جاسک، فرآیند پیشرفت این طرح در بخش‌های خشکی و دریایی را مطلوب ارزیابی کرد و ضمن قدردانی از تلاش تیم‌های اجرایی در بخش کارفرما و پیمانکاران توانمند داخلی در شرایط سخت تحریمی و محدودیت‌های فعالیت در دوره مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا، اظهار کرد: به دلیل تجربه و تخصص در اجرای طرح‌های فراساحلی، احداث این پایانه نفتی به شرکت نفت و گاز پارس سپرده شد و این طرح به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رسیده است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده و روند اجرای کار اظهار کرد: با بهره‌برداری از فاز نخست این پایانه صادراتی به عنوان آخرین حلقه از طرح راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک در خردادماه سال جاری، ایران به موقعیتی ویژه در خارج از حوزه خلیج فارس دست یافته و با هدف کاهش وابستگی به تنگه هرمز و امکان دسترسی آسان‌تر به مشتریان خارجی، برای نخستین بار از دریای عمان نفت صادر می‌کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اعلام ارسال نفت خام از مبدأ گوره به سمت جاسک توسط شرکت ملی نفت در روزهای اخیر گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از هم‌اکنون برای دریافت، انتقال و بارگیری نفت خام توسط نفتکش‌های صادراتی از سواحل مکران آماده هستیم.

 

هند برای خرید نفت از ایران آماده می‌شود

پالایشگاه‌های دولتی هند در صدد هستند تا خرید نفت خام از ایران را تا اواخر سال ۲۰۲۱ به دلیل انتظار لغو تحریم‌های آمریکا از سر بگیرند.

بر اساس این گزارش پالایشگاه‌های هند واردات نفت از ایران را چندین ماه پس از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران قطع کردند. دولت ترامپ علاوه بر اعمال تحریم‌های نفتی از قرارداد برجام که سال ۲۰۱۸ بین ایران و ۵ کشور اروپا و آمریکا انجام شده بود عقب‌نشینی کرد.

دولت بایدن چند هفته‌ای است که به طور مستقیم در وین اتریش در باره توافق هسته‌ای با ایران و امکان دسترسی دو کشور به توافق بحث و مذاکره می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از این است که پیشرفت‌هایی در این مذاکرات صورت گرفته، اما پیشرفت عمده‌ای تاکنون حاصل نشده است.

شرکت‌های نفتی هند گفته‌اند: بزرگ‌ترین شرکت پالایشگاهی اویل کورپوریت، باهارات پترولیوم، هندوستان پترولیوم و پالایشگاه و فرآوری ماناگالور، به دنبال کاهش خریدهای نفتی از دیگر کشورها و ازسرگیری خرید نفت از ایران هستند. این شرکت‌های نفتی این را هم گفته‌اند که خرید نفت از ایران در صورتی خواهد بود که قیمت‌ها واقعی باشد و تحریم‌ها برداشته شود.

قبل از تحریم‌های آمریکا هند بزرگ‌ترین بازار نفت ایران محسوب می‌شد و پس از چین بیشترین خرید را از ایران انجام می‌داد که پس از تحریم‌های آمریکا خرید خود را به طور کامل از ایران قطع کرد، اما چین همچنان خریدار نفت ایران باقی مانده است.

 

هیچ امری مهمتر از معیشت مردم نیست

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در اینستاگرام تاکید کرد که هیچ امری مهمتر از معیشت مردم نیست. در ایران امروز ما، اقتصاد اصلی‌ترین بخشی است که باید اصلاح شود.

همتی ادامه داد: هیچ بحثی در موقعیت فعلی کشور، مهمتر از اقتصاد نیست.

وی تصریح کرد: هیچ امری مهمتر از معیشت مردم نیست. امروز، روز خیزش بزرگ برای ساختن دوباره ایران است، محکم تر و مقاوم تر.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: سیاست درست، کنارگذاشتن دولت از اقتصاد نیست، دولت در هیچ جای دنیا کنار نرفته، نه در چین، نه در اروپا و نه حتی در آمریکا، بلکه دولت باید حضور جدی داشته باشد. ولی نه در گندم و جو و غذای مرغ، دولت باید در جاده، مخابرات، ریل، اینترنت و.... سایر زیر ساخت‌ها حضور محکم و جدی داشته باشد.

همتی تاکید کرد: دولت باید سرمایه گذار پیشران در اقتصاد باشد، نه مداخله گر. به امید ایرانی بهتر و پیشرفته تر.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار خرید نفت از ایران استخراج رمز ارز نفت خام شبکه برق تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند

روح الله مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان آماده فعالیت است که این رقم در سال گذشته ۹۴ مورد بود.

وی افزود: با برنامه ریزی های که در حال انجام است سعی داریم تا زمان برداشت محصول گندم تعداد مراکز خرید در استان را افزایش دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۵۰ هزار تن گندم از طریق مراکز خرید اداره کل غله در استان خریداری شد، گفت: پیش بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

وی یادآور شد: امسال حدود ۱۵۲ هزار هکتار کشت قراردادی گندم در استان انجام شد.

مهری اظهار کرد: طبق برآوردهای جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال مسؤولیت خرید دانه‌های روغنی با سازمان جهاد کشاورزی است.

کد خبر 6089913

دیگر خبرها

  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها