Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سنی بالای ۷۵ سال که تاکنون به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن کرونا خود نشده اند، می توانند با در دست داشتن کارت ملی جهت انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

از امروز یکم خردادماه واکسیناسیون افراد ۷۰ الی ۷۵ سال در استان مرکزی آغاز می شود.

علوم پزشکی اراک از افرادی که در این گروه سنی قرار دارند خواسته است که تنها مطابق دعوت تلفنی از سوی مرکز بهداشت در ساعت و روز مقرر در محلی که به آنها اعلام می‌شود، برای واکسیناسیون حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گروه سنی بالای ۷۵ سال که تاکنون به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن کرونا خود نشده اند، می توانند با در دست داشتن کارت ملی جهت انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس علوم پزشکی اراک می گوید: در حال حاضر انجام هر چه سریعتر واکسیناسیون یکی از راه‌های موثر در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر کروناست، اما تا انجام روند کامل واکسیناسیون نیاز است که همچنان نکات بهداشتی به دقت اجرا شوند و افراد حتی در صورت زدن واکسن تا انجام کامل روند واکسیناسیون و واکسینه شدن اکثریت گروه‌ها، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

واکسیناسیون در شهر اراک در چهار مرکز شامل "سالن ورزشی شهید ساکی" واقع در معاونت بهداشتی خیابان دانشگاه بلوار کشاورز، "سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی"، "پایگاه مدیریت بحران منطقه ۵ شهرداری اراک" در انتهای خیابان قائم مقام، روبروی سپاه روح الله، جنب استخر شهرداری و "سایت واکسیناسیون خودرویی" در دانشکده فنی امیرکبیر انجام می‌شود.

اینروزها که خوشبختانه بازار واکسیناسیون داغ است یک سوال که ذهن مردم را به خود مشغول کرده کارهایی است که قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا باید انجام داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک می گوید جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

دکتر علیمحمدی در این‌باره افزود: معمولا افرادی که حساسیت خاصی نداشته باشند یا قبل از واکسن تب نداشته و در سه ماه اخیر تست کرونای آنها مثبت نشده باشد، منعی برای واکسیناسیون ندارند.

وی اظهار کرد: بعد از واکسیناسیون هم چنانچه عارضه ای متوجه افراد شد حتما به پزشک مراجعه کنند و در صورت نیاز داروی مسکن برای بدن درد یا تب آنها تجویز می شود.

علیمحمدی در خصوص نحوه تغذیه افرادی که اقدام به واکسیناسیون می کنند نیز گفت: واکسیناسیون کرونا هیچ تداخلی تغذیه ای ندارد و دریافت کنندگان واکسن محدودیتی در نوع تغذیه ندارند.

متخصصان می گویند تا جمعیت زیادی واکسینه نشوند، نمی توان به ایمنی جمعی دست یافت، ضمن اینکه تزرق واکسن ریسک بدحال شدن و مرگ ناشی از کووید۱۹ را به شدت کاهش می دهد.

از طرفی با توجه به جهش هایی که در ویروس کرونا رخ داده، برخی نگرانند که آیا واکسن های موجود می تواند تمامی این جهش ها را پوشش دهد.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اروپا در پاسخ به این سوال گفته است: واکسن‌های کووید-۱۹ که در حال حاضر برای مقابله با این بیماری در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار دارد می‌تواند در برابر تمامی سویه‌های کروناویروس مصونیت ایجاد کند.

از طرفی با توجه به اینکه با ابتلای افراد دارای زمینه ای به کرونا ریسک بدحال شدن و مرگ و میر آنها افزایش می یابد، تزریق واکسن برای این افراد به شدت توصیه شده است و شاید یکی از دلایل اولویت دادن به واکسیناسیون سالمندان که عموما به بیماری های زمینه ای مبتلا هستند نیز همین باشد.

/ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس علی آبادی در برنامه صف اول با موضوع "عملکرد وزارت صمت در برگزاری اجلاس ایران و آفریقا تا تحقق شعار سال" گفت: برنامه داریم تا انتهای سال ۱۴۰۳ همه کشور را پایش کنیم، از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، فراخوان می‌دهیم که بدانیم چه داریم، چون ما بعد از این که بدانیم چه داریم، اینها را به مزایده می‌گذاریم، مردم در صندوق‌های طرح‌های مردمی که بسیار سودآور هم هستند، می‌توانند شرکت کنند.
وی با تاکید بر مشارکت مردمی در افزایش تولید در بخش معدن در سال ۱۴۰۳ گفت: درحال حاضر پایشی که انجام دادیم نشان می‌دهد که اغلب نقاط کشور آنومالی‌های خیلی خوبی داریم، یعنی مناطقی که امید بسیار زیادی برای معادن ارزشمند در آن جا وجود دارد، ارزشمندترین معادن مثلا معادن فلزی هستند مثل معدن طلا، معدن مس و معدن آهن هستند که ما تلاش می‌کنیم همه ظرفیت‌ها را برای حداکثر کردن ِ اکتشاف، به کار گیریم. حتی تلاش می‌کنیم که از ظرفیت‌های خارج از کشور استفاده کنیم، چون باید زودتر بدانیم چی و کجا داریم و بعد به مزایده بگذاریم و استفاده کنیم از منابع مردم و از منابع سرمایه گذاران بزرگ، البته با رعایت ملاحظاتی که قانون برای ما تکلیف کرده است.
وزیر صمت همچنین با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه رشد سیزده درصدی را در بخش معدن دیده است افزود: ما در بخش معدن ظرفیت‌های خوبی داریم، متاسفانه تا به امروز به قدر کافی به این موضوع پرداخته نشده است و در فرمایشات مقام معظم رهبری به وضوح این را می‌بینیم، بار‌ها تاکید داشتند و همین امسال هم تاکید داشتند که از فرصت معدن استفاده شود، اتفاق خوبی که باید بیافتد و تا حالا نیافتده است اکتشاف است ما باید اول ببینیم چه داریم، در این بخش، نمی‌گویم خوب کار نشده است، به نظر من، کم کار شده است، بیشتر باید کار شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال