Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای ۷۵ سال در استان واکسینه شده‌اند و ۲۰ درصد مابقی نیز به هر دلیلی تمایل به انجام واکسیناسیون نداشتند که ۴۸ ساعت برای این افراد زمان در نظر گرفته شد که این افراد در صورت تمایل مراجعه کنند.

سیدمحمد جمالیان روز شنبه یکم خردادماه در جلسه ستاد کرونای استان مرکزی، ضمن تشکر از همکاری ارگان‌های مختلف برای انجام واکسیناسیون کرونا اظهار کرد: امروز یک سالن جدید در شهرداری اراک برای واکسیناسیون راه اندازی شد و واکسیناسیون سنین بالای ۷۰ سال در استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجربه نشان داده که دستگاه‌های نوبت دهی در حفظ آرامش به همکاران در امر واکسیناسیون کمک می‌کند که تقاضا داریم در صورت امکان ارگان‌هایی که دارای دستگاه نوبت دهی هستند در این خصوص دانشگاه را یاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه در خصوص وضعیت استان بسیار نگران هستیم، گفت: با توجه به تغییر رنگ چند شهرستان به رنگ زرد نباید ذهنیتی ایجاد شود که رو به بهبود هستیم و مردم می توانند به صورت عادی فعالیت کنند چراکه این وضعیت شکننده با کوچکترین غفلت به سمت پیک می‌رود. در حال حاضر چند استان جنوبی دوباره به سمت پیک رفتند و با توجه به مراودات ما با برخی از این استان ها همچنان این نگرانی برای ما وجود دارد.

جمالیان اضافه کرد: در نتیجه تقاضا داریم ضمن تداوم و اعمال محدودیت های هوشمند، از جدیت در انجام دستورالعمل ها کاسته نشود تا بتوان وضعیت را در استان پایدارتر کرد، تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد نیز یک تهدید بزرگ است که از هم اکنون باید تدابیر لازم اتخاذ شود در غیراین صورت تعطیلات می تواند این آرامش ایجاد شده را برهم بزند که در استان دهیاران و فرمانداران باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: نگرانی بعدی در خصوص میتینگ های انتخاباتی است که طبق گزارشات واصله متاسفانه این جلسات در مکان های سربسته و با تعداد زیاد جمعیت در حال برگزاری است که تهدید جدی محسوب می‌شود و باید در این کمیته برای این جلسات نیز تصمیم لازم اتخاذ شود.

جمالیان تاکید کرد: هدف از بسته شدن درب آرامستان محدود شدن برگزاری مراسمات در آرامستان ها بود، اما ترافیک ایجاد شده و حضور مردم به صورت دسته جمعی و پیاده روی تا محل قبور، ممکن است خطرات بیشتری به همراه داشته باشد در نتیجه پیشنهاد ما بر این است که درب ها بازگشایی شود تا ماشین ها بتوانند تردد داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین یکی از محیط های مناسب برای انتشار ویروس رستوران‌ها هستند که این مهم در استان به خصوص در شهر باید مورد توجه بوده و سرو بیرون بر باید همچنان مورد توجه باشد.

در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به وضعیت آماری بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در هفته سوم اردیبهشت ماه ۳۱۲۱ مورد مثبت داشته است که این رقم در هفته چهارم به ۱۷۰۱ مورد رسیده است و ۴۵ درصد کاهش رقم خورده است.

دکتر علی علیمحمدی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی موارد بستری و با بیان اینکه ۳۳۷ مورد بستری هفته سوم، در هفته چهارم به ۲۳۶ نفر رسید گفت: در بازه زمانی مذکور ۲۷۸۴ مورد بیمار سرپایی به ۱۴۶۵ نفر کاهش یافته است که ۴۷ درصد افت نشان می دهد و در مرگ و میر نیز کاهش نسبی ۲۳ درصدی رقم خورده است به طوری که ۷۴ فوتی هفته سوم اردیبشهت ماه به ۵۷ نفر در هفته چهارم رسیده است.

وی افزود: تاکنون ۱۰۴هزار و ۶۷ تست رپید در استان انجام شده است که تاکنون ۶۰ هزار و ۳۳۱ مورد توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۳۸ هزار و ۴۰۶ مورد در دانشگاه علوم پزشکی ساوه و ۱۵ هزار و ۳۱۰ مورد در خمین انجام شده و ۱۶ درصد تست ها مثبت بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا در حالی که تحقیقات خود را در مورد نقض مشکوک قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا آغاز کرد، گفت: پلتفرم‌های متا (فیس‌بوک و اینستاگرام) در مقابله با تبلیغات گمراه‌کننده و اطلاعات نادرست در دوره پیش از انتخابات پارلمان اروپا ناکام مانده‌اند.

این تحقیقات توسط ناظران فناوری اتحادیه اروپا در میان نگرانی‌ها درباره روسیه و چین به عنوان منابع ممکن اطلاعات نادرست انجام شده است، اما همچنین در داخل اتحادیه اروپا نیز، برخی از احزاب سیاسی و سازمان‌ها با دروغ‌ها سعی در جذب رأی‌دهندگان در انتخابات ۶ تا ۹ ژوئن برای انتخاب پارلمان پنج‌ساله بعدی دارند.

قانون خدمات دیجیتال که در سال گذشته آغاز شد، شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم می‌کند تا برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم‌های خود اقدامات بیشتری انجام دهد  و در غیر این صورت با جریمه تا ۶٪ از درآمد سالیانه جهانی خود مواجه شوند.

مارگرت وستاگر، رئیس دیجیتال اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: ما گمان می‌کنیم که نظارت متا کافی نیست، که شفافیت تبلیغات و رویه‌های تعدیل محتوا را ندارد.

او گفت: «بنابراین امروز، ما پرونده‌ای را علیه متا آغاز کرده‌ایم تا مطابقت آنها با قانون خدمات دیجیتال را ارزیابی کنیم.

متا که بیش از 250 میلیون کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا دارد، از روند کاهش ریسک خود دفاع کرد.

یک از سخنگویان متا گفت: ما یک فرآیند خوب برای شناسایی و کاهش خطرات در پلتفرم های خود داریم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با کمیسیون اروپا و ارائه جزئیات بیشتر این کار هستیم.

متا پنج روز کاری فرصت دارد تا اتحادیه اروپا را در مورد اقدامات اصلاحی انجام شده برای رفع نگرانی ها مطلع کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • ۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند
  • خوزستان آماده برای سیل احتمالی / نگرانی برای نابودی گندم‌ها
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین