Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان، اظهار کرد: در این راستا با مسؤولیت امور حقوقی و آموزش هیأت نظارت، کمیته رصد فضای مجازی در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است که در حال رصد و جمع‌آوری تخلفات انتخاباتی کاندیداها در بانک اطلاعاتی برای اقدامات مقتضی و برخوردهای قانونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان تبلیغات زود هنگام را از مصادیق تخلفات انتخاباتی برشمرد و افزود: موعد قانونی تبلیغات هشت روز مانده به انتخابات است که ۲۴ ساعت آخر نیز به عنوان روز سکوت انتخاباتی معین شده و کاندیداها حق تبلیغات و بازکردن ستاد خود را ندارند.

محمدی با تأکید بر اینکه هر داوطلب شهر و روستا فقط حق تشکیل یک ستاد انتخاباتی برای خود را دارد، تصریح کرد: بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی نظیر فعالیت علیه دیگران، چسباندن بنرهای خارج از ابعاد قانونی (۷۰*۱۰۰)، پاره کردن بنرها، اظهار مطالب بر خلاف واقع، راه‌اندازی کاروان در شرایط کرونایی، دیوار نویسی و چسباندن پوستر بر روی تابلوهای شهری و راهنمایی و رانندگی و در و دیوار مدارس و مراکز آموزشی، استفاده از امکانات دولتی، فعالیت کارمندان در ساعات اداری، ایجاد ضرر و زیان به افراد حقیقی و حقوقی از جمله مصادیق تخلفات انتخاباتی هستند که در صورت مشاهده برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

دبیر هیأت عالی نظارت استان زنجان با بیان اینکه مسؤول امور ناظرین هیأت نظارت استان نیز معرفی شده که در ارتباط نزدیک و مستمر با شهرستان‌ها در انتخاب و آموزش سرناظرین و ناظرین فعالیت خواهد داشت، افزود: در همه اقدامات انجام شده از استان‌های پیشرو هستیم و در امور ناظرین هم با ارتباط با واحد متناظر در هیأت مرکزی، سامانه ناظرین نیز سازمان دهی خواهد شد.

وی با تشریح دستورالعمل ناظرین و تعداد ناظرین در شعب مختلف به تناسب محل‌های جغرافیایی و تعداد رای دهندگان، گفت: آموزش ناظرین مسئله بسیار مهمی است که اقدامات لازم برای آموزش‌های حضوری و مجازی انجام خواهد گرفت.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به رد صلاحیت ۱۳۸ داوطلب در هیأت‌های اجرایی و هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته در هیأت عالی نظارت استان، از این تعداد ۱۰۱ نفر رد و ۳۷ نفر تایید صلاحیت شدند که از تعداد رد شدگان اعتراض ۸۵ نفر طی چهار روز وصول و برای بررسی به هیأت مرکزی ارسال شد که طی ۱۰ روز نتایج اعلام خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه این پروسه نشان می‌دهد همه امور با حساسیت کامل و در روندی سالم و درست انجام گرفته است، گفت: نهایت تلاش خود را کرده‌ایم که افراد دارای صلاحیت به انتخابات راه پیدا کنند و امید داریم این انتخابات نقطه عطفی در تاریخ انتخابات نظام مقدس در شوراهای اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: تخلفات انتخاباتی فضای مجازی استان زنجان انتخابات حسین محمدی مصادیق جرایم کاندیداهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس