Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام بانک مرکزی تعداد چک‌های صیادی ثبت شده در سامانه صیاد تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به یک میلیون برگ رسید.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، تعداد چک‌های صیادی ثبت شده در سامانه صیاد با الزامی شدن اجرای قانون جدید چک از ابتدای سال ۱۴۰۰، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، به یک میلیون فقره رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، نسبت چک‌های برگشتی به وصولی در سامانه صیاد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۲۶ اردیبهشت سال جاری حدود ۹ درصد بوده که در مقایسه با دوره مشابه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ کاهش قابل ملاحظه داشته است.

بر اساس اعلام معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون نفر ساعت در نظام بانکی کشور برای فراهم آوردن زیرساخت‌های اجرای قانون جدید چک زمان صرف شده است. این زمان علاوه بر اینکه شامل اقدامات فنی و مقرراتی بوده، دامنه وسیعی از برنامه‌های فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آشنایی عموم ذینفعان چک را نیز شامل شده است.

گفتنی است ارائه خدمات و سرویس‌های عمومی ثبت، تائید و انتقال چک مراحل تست و بازبینی‌های عملیاتی را پشت سر گذاشته و به زودی بر بستر کد‌های دستوری (USSD) و پیام کوتاه عملیاتی خواهند شد و در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: ثبت روزانه ۳۰ هزار فقره چک در سامانه صیاد

انتهای پیام/

برچسب ها: چک صیادی بانک مرکزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چک صیادی بانک مرکزی سامانه صیاد بانک مرکزی یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران امروز به دلیل حضور در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی راهی عربستان شد.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد