Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای حدود ۷۱۵ ریزپروژه طی سال‌های اخیر امروز بانک ایران‌زمین را در جایگاهی قرار داده که با اطمینان کامل‌ترین پلتفرم بانکداری دیجیتالی خود را در اختیار مشتریانش قرار دهد و گام بزرگی در راستای پیاده‌سازی بانکداری باز بردارد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، توجه به بانکداری باز به عنوان یکی از گرایش‌های جدید بانکداری در جهان که توجه بسیاری از بانک‌های بزرگ را به خود جلب کرده و در برخی از بانک‌های دنیا پیاده شده در کشور ما نیز رو به افزایش است؛ فعالان و کارشناسان از طیف‌های متنوعی اعم از فناوری، بانکداری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. طی چند سال اخیر مقدار زیادی از داده ها و نیازهای بازار را به این بخش انتقال داده و بر اساس این امکان، سرویس های متنوع و بدیعی را در جهت پاسخگویی به نیازهای معقول و کارشناسانه بازار و مشتریان خلق کرده اند.

به باور کارشناسان، بانکداری باز می‌تواند پاسخگوی نیازهای معقول و کارشناسانه بازار و مشتریان در کوتاه‌ترین زمان با کمترین هزینه از طریق مشارکت بانک و سایر ذی‌نفعان برای ارتقای خدمات بانکی در گستره‌ای از نوآوری ‌باشد.

در ایران نیز یکی از بانک‌هایی که در زمینه بانکداری باز اقدامات و برنامه‌های جدی و دامنه‌داری را دنبال می‌کند، بانک ایران‌زمین است. این بانک با درک الزام حرکت به سوی بانکداری باز، پیدایش و حضور کسب و کارهای دیجیتال را دلیل اصلی برای پیاده‌سازی هرچه سریعتر بانکداری باز در ایران می‌داند.
این بانک از حدود 5 سال پیش با هدف‌گذاری یک جهش بزرگ در شیوه ارائه خدمات به مشتریان، پروژه بانکداری دیجیتال را آغاز کرده و امروز به همت کارکنان و مدیرانش گام‌های مهمی در مسیر تبدیل شدن به یک بانک دیجیتالی و پس از آن ارائه خدمات بانکداری باز برداشته است.
در این مسیر ارائه خدمات با محوریت تجربه مشتری و تغییر نگرش نسبت به فرآیندهای تولید محصول، جاری‌سازی خلاقیت در مجموعه بانک، ارتباط مؤثر با فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها و … از مواردی است که امروز در بانک ایران زمین تحقق یافته است.
تبدیل شدن به بانک دیجیتالی به معنای کامل آن مستلزم اجرای 715 ریز پروژه در بانک ایران زمین بوده که مجموعه آنها جهت پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال انجام گرفته است.

نتبجه اجرای این زیرپروژه‌ها، فراهم آمدن کامل‌ترین پلتفرم بانکداری دیجیتالی است که از اواخر سال گذشته به صورت پایلوت در اختیار مشتریان بانک ایران زمین قرار گفته است.
از دیگر این نوآوری‌ها، راه اندازی «بلیت امنیتی»در پرداختهای اینترنتی و موبایلی بانک ایران زمین است.
این نوآوری با هدف ارتقای امنیت کاربران سامانه های همراه بانک و بانکداری الکترونیکی خود و به منظور جلوگیری از برداشت های غیر مجاز از سپرده های مشتریان راه اندازی شده است؛ به این ترتیب که یک کد امنیتی با عنوان «بلیت امنیتی» به شماره تلفن ثبت شده مشتریان در بانک ارسال می شود و کاربران اینترنت بانک و همراه بانک باید در زمان استفاده از سرویس انتقال وجه به صورت داخلی، پایا، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق سپرده، این کد را در قسمت مربوط به «بلیت امنیتی» وارد کنند و صرفا در صورت صحیح بودن کد، انتقال وجه انجام می شود.
در کنار این موارد زیرساختی، بانک ایران زمین همواره بر سهولت استفاده از خدمات دیجیتالی خود نیز تاکید وژه داشته است. نشانه این تأکید رتبه برتر همراه بانک ایران زمین در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل است. همراه بانک ایران زمین توانست در بخش بانک و بیمه سیزدهمین جشنواره وب و موبایل با رای مردم رتبه برترین اپلیکیشن از نگاه مردمی را به خود اختصاص دهد.
یکی دیگر از راهبردهای قابل تأمل بانک ایران زمین حمایت از کسب و کارهای نوآورانه است و در همین راستا مرکز نوآوری ایران زمین همواره در تلاش است جایگاه خود را به عنوان مرکز ارائه دهنده خدمات برای کسب و کارهای نوآور تثبیت کند. ارتباط با استارتاپ‌ها و کسب و کارهای این حوزه جایگاه ویژه‌ای نزد بانک ایران زمین دارد. به همین منظور مرکز نوآوری ایران زمین در نیمه دوم فصل زمستان 1399، سومین فراخوان جذب طرح کسب و کار و محصولات نوآورانه را برای دوره های پیش شتابدهی، شتابدهی و سرمایه گذاری در زمینه های "فین تک (فناوری مالی)، سرگرمی، سلامت، امنیت و شهر هوشمند" آغاز کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین بانکداری باز کسب و کارهای همراه بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس گروه بانک توسعه اسلامی گفت: جهان به راه‌حل‌های بلندمدت و پروژه‌های زیرساختی پایدار نیاز دارد، زیرا شکاف تأمین مالی زیرساخت‌های جهانی تا سال ۲۰۴۰ حدود ۱۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

محمد الجاسر در نشست سالانه بانک و رویداد جشن طلایی در ریاض پایتخت عربستان سعودی گفت که تأمین مالی این پروژه‌های زیرساختی پایدار، مستلزم تغییر پارادایم است.

وی گفت: مکانیسم‌های سنتی تأمین مالی عمومی برای برآوردن تقاضای رو به رشد برای پروژه‌های زیربنایی مناسب نیست و جهان برای رسیدگی به این چالش‌ها و بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، نیاز به رویکردی جدید دارد.

الجاسر بیان کرد: این جایی است که بانک اسلامی به‌عنوان پرتویی از نور ظاهر می‌شود و اصول مبتنی بر دارایی و اشتراک ریسک آن کاملاً با نیازهای کشورهای کمتر توسعه یافته برای پروژه‌های زیرساختی بلندمدت هماهنگ است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی افزود: «علاوه بر این، بانک اسلامی با تاکید بر مسئولیت زیست محیطی، کاملاً در موقعیتی است که از این تلاش‌ها حمایت کند».

همچنین یادآوری کرد که در پنج دهه گذشته، بانک از امور مالی اسلامی دفاع کرده است. او می‌گوید استراتژی ما حول محور ایجاد مشارکت‌های قوی، تقویت بازارهای مالی و توانمندسازی بخش خصوصی است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی معتقد است که جهان بر سر تقاطع ایستاده است. همه‌گیری کووید -۱۹ آسیب‌پذیری‌ها را در زیرساخت‌ها آشکار و منابع عمومی را تخلیه کرد همچنین پیشرفت توسعه را معکوس کرد.

الجاسر گفت: «یک سوم کشورهای کم‌توسعه‌یافته در حال حاضر بدتر از دوران پیش از همه‌گیری هستند. بدون اقدام فوری، چشم‌انداز توسعه آنها می‌تواند بدتر شود».

همچنین تاکید کرد کشورهای کمتر توسعه یافته دارای پتانسیل اقتصادی فوق العاده در انتظار آزادسازی هستند.

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اجتماعی و فیزیکی برای کاهش فقر، ارتقای سلامت و آموزش و ایجاد اشتغال کلیدی است، افزود: این مورد تاب‌آوری در برابر شوک‌های آینده مانند همه‌گیری و تغییرات آب‌وهوایی را تقویت می‌کند.

کد خبر 6090673 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی