Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی گفت: کانون کوثر روستای طالب آباد بندر انزلی تا کنون ۲۱ مرحله از رزمایش مواسات و همدلی را در کنار کمک‌ های نقدی برای درمان بیماران و دستگیری از نیازمندان اجرا کرد.

خبرگزاری شبستان_ گیلان، با شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های ناشی از آن که قشر عظیمی از مردم به ویژه اقشار کم‌‌درآمود را تحت تاثیر قرار داد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در عمل به رسالت ذاتی خود در دستگیری از نیازمندان به میدان آمده و به پایگاهی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی تبدیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کانون‌های مساجد به‌عنوان پرچمدار مبارزه با کرونا ویروس، در گام نخست به کارگاه‌های دوخت ماسک و تهیه دستکش تبدیل شده و نیازمندی خانوارهای پیرامون خود را در کنار ضدعفونی معابر و منازل برطرف کردند. در گام بعدی به اجرای طرح غربالگری و شناسایی بیمارن پرداخته و همراه کادر درمان شدند.

 

با فرمایشات رهبر معظم انقلاب که" خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم." کمک مومنانه به افراد نیازمند از سوی خانواده بزرگ کانون‌های مساجد در قالب طرحی ملی راهکار شکل گرفت.

یکی از این کانون‌ها، کانون فرهنگی هنری کوثر طالب‌آباد انزلی است که با جذب مشارکت های مردمی و حمایت‌های خیرین بسته‌های حمایتی شامل مواد غذایی و هدایای نقدی را به صورت ماهانه و یا مناسبتی تهیه و به دست نیازمندان می رساند.

 

«منیژه جمالی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشار ه به تلاش‌های کانون کوثر طالب آباد انزلی در دستگیری از نیازمندان اظهارکرد: رزمایش کمک‌های مومنانه و مواسات بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و در قالب طرح ملی راهکار در کانون فرهنگی هنری کوثر با مشارکت اعضای کانون آغاز شد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری کوثر انزلی با بیان اینکه از ابتدای کرونا تا کنون ۲۱ مرحله از این رزمایش در کانون اجرا شد افزود: از این تعداد کمک‌های مومنانه، سه مرحله بالع بر یکصد بسته حمایتی از ابتدای سال جاری برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در مرحله اول  همزمان با نوروز ۱۴۰۰، ۴۰ بسته کمک معیشتی به ارزش ۱۰ میلیون تومان شامل مرغ، حبوبات، برنج، قند، شکر، روغن، ماکارونی، رب بین نیازمندان توزیع شد.

 

جمالی تعداد بسته‌های معیشتی مرحله دوم را ۱۴ بسته به ارزش اقتصادی هر بسته ۵۰۰  هزار تومان اعلام کرد و بیان داشت: در مرحله سوم۵۰ بسته مواد غذایی به کمک حوزه خواهران سپاه تهیه و میان نیازمندان شهرستان بندرانزلی و روستای طالب آباد توزیع شد.

وی از برگزاری طرح افطاری‌های ساده در مسجد امام حسین(ع)در ماه رمضان خبر داد و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان یک شب در میان با افطاری ساده از روزه‌داران پذیرایی کردیم. همچنین توزیع نان صلواتی به ارزش یک میلیون تومان، توزیع بالغ بر ۱۱۰ وعده غذای گرم از دیگر اقدامات بود.

 

جمالی با اشاره به کمک‌ ۱۳۰ میلیون ریالی اعضای کانون برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد افزود: خرید ۲ دستگاه ویلچر برای یک کودک معلول و یک سالمند، جمع آوری۲۱ میلیون ریال برای جراحی یک بیمار، ۴۰ میلیون ریال کمک هزینه خرید دارو، ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه کمک هزینه برای خرید خانه به یکی از نیازمندان از دیگر موارد کارنامه درخشان کانون کوثر است.

 

جمالی همچنین از برگزاری کرسی تلاوت توسط منطقه آزاد انزلی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این مسابقه پنج روستای منطقه آزاد و حسن رود شرکت داشتند که کانون فرهنگی هنری دوستداران ولایت رتبه اول و کانون فرهنگی هنری کوثر با ۱۰ شرکت کننده رتبه دوم را کسب کرد.

 

وی در پایان با قدردانی از امام جماعت، اهالی مسجد امام حسین(ع)، پایگاه مقاومت بسیج، اعضای کانون و خیرین، رمز موفقیت کانون را تعامل و ارتباط خوب با نهادها و ارگان‌های شهرستان  و منطقه آزاد بندر انزلی اعلام کرد.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات کانون های مساجد گیلان کانون فرهنگی هنری کوثر طالب آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال 1403 در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

خونویی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خـود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها توضیح داد: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و ...است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

وی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی