Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند آثار هنری با استفاده از تخم شترمرغ در کارگاهی در داخل زندان بیرجند خلق می‌شوند؛ کارگاهی که در آن زندانیان پوکه‌های تخم شترمرغ را خراش می‌دهند تا نقش هنر خلق کنند.

یکی از زندانیان مشغول در این کارگاه می‌گوید: در این محل مجتمع پرورش شترمرغ وجود دارد که ما از پوکه تخم شترمرغ برای ساخت ساعت، چراغ خواب و تابلو و از پر‌های شترمرغ برای ساخت گردگیر استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه می‌دهد: یادگیری در این کارگاه ۲ تا ۴ ماه زمان می‌برد.

دیگر زندانی مشغول در این کارگاه می‌گوید: به دلیل استحکام بالای تخم شترمرغ از آن برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنیم.

او اظهار می‌کند: این تخم‌ها می‌توانند نور را به راحتی از خود عبور دهند.

بیشتر بخوانید

تولید ۱۳ هزار عدد تخم شترمرغ در واحد‌های پرورشی

این زندانی هنرمند می‌گوید: برنامه ام این است که بعد از آزادی از زندان با استفاده از این هنر برای خود و چند نفر دیگر اشتغال ایجاد کنم.

روشان مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: به طور میانگین روزانه ۹۷۸ نفر از زندانیان در بخش‌های مختلف زندان‌های تابعه مشغول به فعالیت هستند؛ اشتغالی که درآمدش بر سر سفره خانواده زندانیان نیز می‌رود.

یکی دیگر از زندانیان مشغول به کار در این کارگاه می‌گوید: ماهانه ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان در این کارگاه درآمد دارم.

محصولات تولیدی زیبای آن‌ها همراه با سایر تولیدات زندانیان استان راهی شهر‌های اطراف نیز می‌شود و همچنین در سایت حامی بازار بنیاد تعاون زندانیان استان نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

علاوه بر این هنر، کارگاه تولید چوب و معرق، چرم دوزی، خیاطی و چندین کارگاه دیگر در زندان مرکزی بیرجند وجود دارد که مددجویان به فراگیری حرفه‌های مختلف در آن‌ها مشغول هستند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شترمرغ کارگاه تولیدی تخم شترمرغ تخم شترمرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ تراز منابع و مصارف تأمین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۲ اقدامات خوبی در زمینه‌ی اشتغال‌زایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تأمین اجتماعی استان برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

به گفته حسینی با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان -بدون درمان- پس از ۱۰ سال مثبت شد و تعداد کارگاه‌های فعال در سطح استان نیز به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

او افزود: برای نخستین بار به مناسبت هفته‌ کار و کارگر، ۸۰ میز خدمت این اداره‌کل تا ۱۱ اردیبهشت‌ در شهرستان‌ها دایر است.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • درآمد ۷۰۰ میلیونی «گالیله»!/ «آکادمی پرندگان» ۵۰ میلیون فروخت
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند