Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی رسولی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» گفت: این صندوق با راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت دانش‌بنیان پارت راه‌اندازی شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: سهامداران صندوق پژوهش و فناوری این شرکت دانش بنیان، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، و چهار نهاد دیگر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» به صورت تخصصی و با تمرکز بر مباحث هوش مصنوعی، بلاکچین، اینترنت اشیاء، واقعیت افزوده و مجازی، هوشمندسازی صنایع تولید هوشمند و نسل چهارم صنعتی و کلان داده و پردازش ابری راه‌اندازی شده است؛ تا خدمات مالی مورد نیاز را به شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها ارائه و آنها را پشتیبانی کند.

رسولی‌زاده با بیان اینکه هوش مصنوعی، از پیش‌روترین فناوری‌های روز دنیاست و صنایع مختلف، در حال سرمایه‌گذاری گسترده در این حوزه هستند، خاطرنشان کرد: این شرکت دانش‌بنیان به عنوان شرکت پیشرو در مبحث هوش مصنوعی سعی دارد به بخش‌های مختلف اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور کمک کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» ایجاد شده تا فعالین حوزه هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا در مسیر سرمایه‌گذاری و رشد قرار گیرند.

رسولی‌زاده اظهارداشت: مجوز این صندوق صادر شده و درحال طی کردن مراحل ثبت است و این صندوق به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی تاکید کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری‌های نوظهور با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در کشور راه‌اندازی شده‌اند. با توجه به جای خالی صندوقی که به صورت تخصصی در حوزه هوش مصنوعی کار کند، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری نوظهور تأسیس گردید.

رسولی‌زاده افزود: حمایت مالی وظیفه اصلی صندوق‌های پژوهش و فناوری است اما حمایت معنوی نیز در دستور کار این صندوق تخصصی قرار خواهد گرفت تا فعالان این اکوسیستم بتوانند در حوزه کاری خود به رشد و توسعه دست یابند.

وی ادامه داد: این صندوق با هدف توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان مبتنی بر فناوری در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور و توسعه کارآفرینی دانش‌بنیان و فناورانه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌آموختگان کشور راه‌اندازی شده است. افزایش سهم دانش و فناوری در سبد صادرات خدمات و محصولات صادراتی کشور، نفوذ دانش و فناوری حوزه اقتصاد دیجیتال در صنایع و کسب و کارهای کشور، ترغیب بخش خصوصی به مشارکت فعال در فرآیند توسعه فناوری و نوآوری حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به توسعه کسب و کارها از طریق کاهش ریسک و مخاطرات فرآیند ایده تا تجاری سازی در حوزه اقتصاد دیجیتال از دیگر اهداف راه‌اندازی این صندوق بوده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» گفت: مباحث مربوط به هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و پیش‌ران‌ها در مسیر پشتیبانی و رشد و توسعه صنایع به شمار می رود.

رسولی‌زاده اظهار داشت: امید است با راه‌اندازی این صندوق و هم‌افزایی تمام فعالان اکوسیستم بتوانیم گام‌های بلندی در راستای تحقق شعار سال برداریم.

کد خبر 5217799 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شرکت دانش بنیان استارت آپ هوش مصنوعی ایرانسل اینوتکس حاکمیت سایبری پارک فناوری پردیس نوآوری همراه اول کسب و کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت مخابرات ایران واتس آپ فناوری 5G گوگل تحقیقات علمی ویروس کرونا صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری های نوظهور حوزه اقتصاد دیجیتال نوظهور دیجیتال شرکت دانش بنیان راه اندازی شده رسولی زاده هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین نشست هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های پیش رو در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید علمی در نمایشگاه دستاوردهای وقف برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف در این نشست طی سخنانی خاطرنشان کرد: فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه مولدسازی تنها به ساختمان‌سازی محدود نمی‌شود. بلکه سرمایه‌گذاران باید صبور باشند زیرا در کمیسیون بهره‌وری اقتصادی برنامه‌ها بررسی می‌شود و هر اندازه بتوانیم در وقف حمایت می‌کنیم.

خاموشی با بیان اینکه می‌توان پول عایدات وقف را که ده برابر شده به صندوق دهیم تا این‌ حمایت‌ها توسعه پیدا کند، تصریح کرد: حلقه‌های نیروی انسانی قوی در کشور وجود دارد که به نظر می‌رسد برخی حلقه‌های ضعیف هم در زنجیر وجود دارد و کار ما این است از ضعیف‌ها حمایت کنیم.

 

حضور 39 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

 

او با تأکید به حمایت از حلقه‌های ضعیف اظهار داشت: هر کدام از غرفه‌های نمایشگاه اوقاف به این حلقه‌ها توجه می‌کنند. به عنوان مثال در مبحث در آبزی‌پروری درصدد تأمین 20 درصد از خوراک کشور هستیم. این در حالی است که در برخی استان‌ها امکان تولید میلیون‌ها تن تولید دریایی را داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر ارزان‌سازی هزینه‌های درمان برای بیماران، گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند.

او یادآوری کرد: دانش‌بنیان‌ها طرح تجاری خود را ارائه دهند، ما پس از بررسی‌های کارشناسی لازم و واجد شرایط بودن آنها را حمایت می‌کنیم. 

در این نشست مدیرعامل صندوق پژوهش ماندگار با بیان اینکه این صندوق دومین صندوق از بین 75 صندوق علم و فناوری است، گفت: دو سال و نیم از افتتاح این صندوق می‌گذرد. تاکنون 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم در حوزه دانش‌بنیان‌ها داشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه حدود 480 میلیارد تسهیلات پرداخت شد، گفت: امروز دو قرارداد در حوزه دیالیز و کیت تشخیص سرطان منعقد شد.

همچنین مدیرعامل شرکت سینا فناوران ماندگار  با اشاره به حوزه فعالیت این شرکت در عرصه تکثیر گاوهای پربازده اظهار داشت: این کار در حال حاضر کاری که در کشورهای پیشرفته انجام می‌شود.

او ادامه داد: از  15 سال قبل در این زمینه وارد شدیم و از گاوهای برتر که 40 شاخص دارند تخمک می‌گیریم، لقاح انجام می‌شود و سپس جنین منجمد می‌شود و بعد در رحم قرار می‌گیرد و گوساله متولد می‌شود. از هر گاو در سال 20 گوساله می‌توانیم تولید کنیم.

او با اشاره به نیاز برای سرمایه‌گذار دلسوز اظهار داشت: شرکت فناور برای توسعه نیاز به سرمایه گذار دلسوز دارد و سازمان اوقاف می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده خوبی باشد.

در این نشست همچنین به تولید دو دستگاه درمان سرطان توسط یک شرکت دانش‌بنیان اشاره شد که از سال 95 آغاز به کار کرده اما در زمینه تجاری‌سازی با مشکلات زیاد مواجه بوده و از حمایت سازمان اوقاف برخوردار شد.

بر اساس اظهار مسئولان این شرکت دانش‌بنیان، با حمایت سازمان اوقاف این شرکت طی 5 ماه گذشته به اندازه فعالیت 3 سال پیشرفت داشتند و با وجود اینکه مقاومت حوزه درمان از استفاده از دستگاه‌های داخلی وجود دارد، اما سازمان اوقاف همواره تأکید داشته که این دستگاه‌ها تولید و به بهره‌برداری برسند.

در این نشست همچنین طرح‌های شرکت فعال در حوزه فناوری تولید واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله چالش‌هایی که در این حوزه مطرح شد این بود که تولید واکسن به صورت سنتی هزینه زیادی داشت و وقت زیادی صرف می‌شد. اما اکنون این شرکت آمادگی تولید واکسن کرونا در سویه‌های جدید را دارد و پیش‌بینی شده تا شش سال آینده برای درمان تمامی انواع سرطان، ژن درمانی صورت پذیرد.

به همین منظور یک پلتفرم چابک طراحی و ساخته شده که انواع محصول در این زمینه را در داخل کشور تولید می‌کند. هرچند فعالان این عرصه نیازمند حمایت هستند و تاکنون سازمان اوقاف حمایت از این شرکت را بر عهده گرفته است.

نکته قابل توجه آن است که این شرکت ظرفیتی دارد که هفتصد نفر از نخبگان می‌توانند مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود