Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:48:26 GMT

۲ موج هجوم ملخ‌ها به کشور مهار شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۶۸۴۸

۲ موج هجوم ملخ‌ها به کشور مهار شد

کیخسرو چنگلوائی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به اخطارهای صورت گرفته برای هجوم ملخ‌ها به کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون دو مورد حمله از سوی ملخ‌های مهاجم به کشور صورت گرفت که با تمهیدات صورت گرفته این هجوم‌ها مهار شده و آسیبی به مزارع کشور وارد نشده است.

وی افزود: البته خطر هنوز دفع نشده و طبق گزارش‌های سازمان‌های جهانی در ماه‌های تیر و آبان سال جاری مجدداً کشور در معرض هجوم ملخ‌های صحرایی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنگلوائی عنوان کرد: ملخ‌های صحرایی در عربستان، شبه قاره هند و شاخ آفریقا حضور داشتند و از این مناطق برای یافتن غذا و خاک مناسب به سایر کشورها از جمله ایران وارد می‌شوند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: در مبدأ نیز مبارزه خوبی با این ملخ‌های صحرایی صورت گرفته و از شدت آنها کاسته شده است.

چنگلوائی با اشاره به اینکه ایران تجربه و آمادگی خوبی را برای مقابله و مبارزه با آفت ملخ صحرایی دارد، بیان کرد: مردم هیچ نگرانی در خصوص هجوم ملخ‌های صحرایی نداشته باشند زیرا ما به لحاظ امکانات، سم و نیروهای آموزش‌دیده، آماده هستیم.

وی اضافه کرد: امکانات سازمان حفظ نباتات کشور پاسخگوی مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار هکتار است.

چنگلوائی همچنین گفت: با کمک‌های نظامی و انتظامی به ویژه در زمینه لجستیک و نیروی انسانی برای عملیات مبارزه با این آفت مشکلی نخواهیم داشت.

کد خبر 5217789

منبع: مهر

کلیدواژه: ملخ صحرایی کشاورزی خوزستان سازمان حفظ نباتات کشور انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا اردبیل گرگان واکسن کرونا عکس استانها کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا زلزله ملخ های صحرایی هجوم ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی

صد‌ها شهرک‌نشین تندرو صبح امروز دوشنبه در آخرین روز عید یهودی «پسح» تحت نظارت پلیس رژیم اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش ایسنا، اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد بیش از ۲۰۰ شهرک‌نشین بامداد امروز به میدان الاقصی هجوم بردند و به گشت‌های تحریک‌آمیز و اجرای آیین‌های تلمودی پرداختند.

پیش بینی می‌شود که با سازماندهی یورش جمعی افراط‌گرایان توسط پلیس اشغالگر، تعداد متجاوزان به هنگام عصر نسبت به روز‌های گذشته افزایش یابد.

از سوی دیگر، پلیس اشغالگر تدابیر نظامی خود را در دروازه‌های شهرک قدیم و مسجدالاقصی تشدید کرده است و محدودیت‌هایی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی اعمال کرده است.

بیش از ۱۲۰۰ شهرک‌نشین افراطی دیروز یکشنبه هم به مسجدالاقصی هجوم بردند. روز پنجشنبه گذشته هم هجوم ۱۶۰۰ شهرک نشین گزارش شده بود که بالاترین آمار از هفتم اکتبر گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

سازمان‌های معبد ادعایی سلیمان برای هجوم گسترده به مسجد مبارک الاقصی برای تقدیم قربانی در عید «پسح» فراخوان داده بودند، در مقابل گروه‌های فلسطینی و جنبش‌های جوانان از مردم خواستند به مسجدالاقصی بروند و این مسجد را برای صهیونیست‌ها خالی نکنند.

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • شاه کلید مهار تورم
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود