Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@05:21:09 GMT

فرد بدون شناسنامه نمی تواند رای بدهد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۷۱۲۸

فرد بدون شناسنامه نمی تواند رای بدهد

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: طبق قانون فرد بدون شناسنامه نمی تواند رای بدهد.

سیف الله ابوترابی با حضور در برنامه زنده چاپ اول شبکه خبر با بیان اینکه برای رای دادن در روز انتخابات، شناسنامه به عنوان مدرکی که در قانون پیش بینی شده است، باید حتما همراه فرد باشد، گفت: در قانون پیش بینی نشده است که فرد بدون شناسنامه رای دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به علت ممهور شدن شناسنامه در روز انتخابات، خاطرنشان کرد: از طریق سامانه مربوطه استعلام از فرد صورت می‌گیرد و مشخص می‌شود که اگر فرد در جایی رای داده، امکان رای دادن در مکان دیگری نخواهد داشت مگر جا‌هایی که آفلاین است که البته آن هم قابل رصد است و به همین دلیل شناسنامه را ممهور به مهر هیئت نظارت و هیئت اجرایی می‌کنند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره تاخیر در تحویل کارت‌های ملی هوشمند گفت: هیچ نقطه قابل دفاع برای تحویل ندادن کارت‌های ملی هوشمند وجود ندارد.
وی گفت: از ۶۴ میلیون نفر جمعیت واجد شرایط بالای ۱۵ سال، بیش از ۶۰ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر تاکنون ثبت نامشان را تکمیل کرده اند.
ابوترابی افزود: برای بیش از ۵۰ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.
وی ادامه داد: این اقدام باید سال ۹۷ به اتمام می‌رسید، اما با تحریم‌ها مواجه شدیم و به علت اینکه بدنه کارت وارداتی بود نتوانستیم این کار را به اتمام برسانیم.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه همه مواد اولیه کارت‌های ملی هوشمند وارداتی است، حتی تراشه هم در داخل کشور تولید نمی‌شود، گفت: برخی شرکت‌ها اعلام کرده اند که می‌توانند بدنه کارت ملی هوشمند تولید کنند، اما در قانون، تامین بدنه کارت بر عهده چاپخانه دولتی است یعنی چاپخانه دولتی متولی تامین اوراق بهادار است از جمله کارت ملی هوشمند و ثبت احوال تنها مرجع صدور کارت ملی هوشمند است.
وی با بیان اینکه این ظرفیت صدور ماهانه ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند را داریم، گفت: تا کنون ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار کارت ملی هوشمند تولید داخل را چاپخانه به ما تحویل داده است و ما هم صادر کرده ایم.

ابوترابی افزود: سال گذشته قول داده بودند ماهانه یک میلیون کارت ملی هوشمند به ما تحویل دهند که بنا به دلائلی از جمله تامین نشدن اعتبار این کار انجام نشده است، ولی ما همچنان پیگیر هستیم.
وی با بیان اینکه برای صدور هر کارت ملی هوشمند مبلغ ۲۵ هزار تومان به خزانه دولت واریز می‌شود، گفت: این درحالیست که قیمت تمام شده هر یک از این کارت‌ها بیش از ۴۰ هزار تومان است./شبکه خبر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کارت ملی هوشمند ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون سه شب پس از اینکه در دیدار جالوروسی مقابل اودینزه در ترکیب قرار گرفت و در 20 دقیقه باقی مانده از این رقابت نیمه کاره در سری آ ایتالیا برای رم به میدان رفت، با عملکردش کاری کرد تا دنیله ده‌روسی امشب هم در جدال حساس برابر ناپولی او را در ترکیب قرار بدهد.

ستاره ایرانی رم که برای چهارمین بار در فصل جاری سری آ حضور در ترکیب را تجربه می‌کرد و انگیزه زیادی برای اثبات توانایی خود داشت و نمی‌خواست فرصتی که ده‌روسی در اختیار او قرار داده را از دست بدهد، در دقیقه 58 اولین شانس خود در محوطه جریمه حریف را با گرفتن یک خطا، تبدیل به پنالتی برای تیمش کرد.

سردار آزمون که در 19 بازی قبلی خود در سری آ ایتالیا سه گل به ثمر رسانده و روی سه گل دیگر هم نقش موثری داشت، امشب هم در هفته سی و چهارم این رقابت‌ها مقابل تیم رده هشتمی ناپولی درخشید و در ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا شهر ناپل تیمش را صاحب گل اول بازی کرد تا از حریف‌شان پیش بیفتند.

ستاره ایرانی رم در دقیقه 58 توپ بلند به محوطه جریمه ناپولی را قصد داشت با کنترل توپ تبدیل به موقعیت جدی کند که خوآن ژسوس، مدافع برزیلی حریف مچ پای راست او را زد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد و داوران ویدئویی هم آن را تایید کنند.

سردار که برای دومین بار در این فصل برای جالوروسی پنالتی می‌گرفت، توپ را تحویل پائولو دیبالا داد تا ستاره آرژانتینی پشت ضربه بایستد و گل اول بازی را مقابل ناپولی به ثمر رساند.

ناپولی در دقیقه 64 روی غافلگیری مدافعان رم یک گل غیرمنتظره توسط ماتیاس اولیورا زد و پنج دقیقه بعد هم سردار آزمون جای خود را به تامی آبراهام داد تا در دیداری که کمترین فرصت را داشت و 69 دقیقه در زمین بود، نمایش موثری ارائه کند.

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • از اسرائیل خواسته‌ایم برای مقابله با پهپادهای ایرانی به ما مشاوره بدهد
  • انصاف نبود بخواهم تراشتگن را تحقیر کنم
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید(عکس)