Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@18:37:44 GMT

انتشار شایعات از مهمترین تخلفات است+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۷۳۱۷

انتشار شایعات از مهمترین تخلفات است+تصاویر

تورج رزمجو گفت: وظیفه ذاتی رسانه ها انتقاد سازنده است که بدون تخریب و تشویش اذهان عمومی در مسیر مطالبه گری خویش به دنبال احقاق حقوق عامه مردم باشند و در بیان خدمات نظام نیز باید این مهم صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس نشست هم اندیشی رسانه ها وفعالان فضای مجازی شهرستان لنده با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، فرماندهان سپاه ناحیه لنده و فرمانده انتظامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده و فعالین رسانه های مختلف و فضای مجازی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه اسماعیل زارعی گفت: اجرای قوانین در خصوص خبرنگاران و فعالین فضای مجازی به عنوان فصل الخطاب در همه عرصه ها و حوزه ها است.

وی افزود: برابر قوانین موجود در کشور در خصوص فضای مجازی برگزاری هرگونه نظر سنجی بدون گرفتن مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح ممنوع است و برابر ماده یک قانون مطبوعات نیز فعالین رسانه ای بدون مجوز تابع قوانین عمومی برخورد خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان لنده گفت: مسولیت تمام مطالب در رسانه ها متوجه مدیرمسول خواهد بود که باید این مهم توسط مدیران مسول با دقت ویژه مورد بررسی قرارگیرد و فعالین فضای مجازی بدون مجوز نیز برابر قوانین عمومی قوه قضائیه برخورد خواهدشد.

وی گفت:در خصوص تخلفات انتخاباتی نیز باید برخی قوانین حتما مورد توجه قرارگیرد که انتشار هرگونه مطلبی بر علیه کاندیدای مختلف بدون داشتن مدارک و مستندات، انتشار مطالب غیرواقعی مصادق عینی مصادیق مجرمانه است و دادستانی می بایست با فرد متخلف برخورد قاطع داشته باشد.

زارعی گفت:امیدواریم رسانه ها و فعالین فضای مجازی به گونه ای رفتار کنند که ضمن برخورداری از یک حرکت در مسیر سعادت و پیشرفت کاری نکنیم که در مواردی مجبور به تشکیل پرونده ها تخلفاتی برای اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی شویم.

در ادامه نیز فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: در حوزه فضای مجازی باید تلاش کنیم که شاهد تحقق بیانات مقام معظم رهبری در باب فضای مجازی و اهمیت ان برابر انقلاب اسلامی باشیم که این مهم باید مورد توجه جدی قرارگیرد.

وی افزود: حضور بیش از 40میلیون نفر در حوزه فضای مجازی یک حرکت پیشبرنده است که این حضور با این جمعیت می تواند نقش مهمی در برخی از چالش های فضای مجازی ایجاد شود.

روح الله ویسی خاطر نشان کرد: انتقادات مقام معظم رهبری از باب رهاشدگی فضای مجازی نشان از حضور بدون پشتوانه در این فضای و مخبرب بودن این فضا بدون داشتن اطلاعات کافی است که باید این مهم حتما باید مدیریت شود که در تمام کشورهای جهان این مهم در حال اجرای است ولی در کشور ما متاسفانه رها شده است..

وی تاکیدکرد: نباید فضای مجازی به حال خویش رها شود چرا که انتشار مطالب به صورت خواسته و ناخواسته می تواند در مسیر دشمن قرارگیرد لذا باید در این حوزه مدیریت قوی و راهبردی صورت گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت:بیان مطالبات مردم در این مقطع زمانی از سوی فعالین فضای مجازی می تواند کمک به رفع مشکلات و بیان دردهای مردم باشد که در جای خویش باید مورد تقدیر قرار گیرد ولی در برخی برهه های زمانی برخی افراد با انتشار برخی از مسائل مختلف مردم را دعوت به تجمع می کنند که این مهم مصداق عینی جرم است و باید فعالین فضای مجازی مراقبت کنند.

وی گفت: نا امید کردن مردم و ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه کمک به دشمنان است لذا باید در شرایط کنونی مردم را به آرامش و ترغیب به مشارکت پذیری داشته باشیم  و رقابت ها باید در مسیر پیشرفت باشد نه رقابت برای تحت الشعاع قرار دادن خدمات نظام باشید.

وی گفت: دعوت به آرامش در فضای مجازی یکی از مهمترین توصیه های مقام معظم رهبری است که باید این مهم حتما مورد توجه فعالین رسانه ای قرار گیرد.

ویسی گفت:دشمن هیچ کاری به ثبت نام کنندگان در انتخابات ندارد و مهمترین هدف آن کمرنگ کردن این عرصه است که باید این مهم از سوی همه فعالین با دعوت و مشارکت پذیری همگان اجرایی شود.

در ادامه نیز فرمانده انتظامی شهرستان لنده گفت: باتوجه به قرارگرفتن در آستانه انتخابات باید یک فضای امنی برای مردم صورت گیرد که شاهد حضور حداکثری مردم در این عرصه باشیم.

وی گفت: گاها برخی  افراد در فضای مجازی با تخلف یک فرد در یکی از سازمان ها و نهادها مردم را دعوت به تجمع می کنند یک حرکت مذبوم و غیرقانونی است چرا که راهکارهای قانونی برای دفاع از حقوق عامه مردم در تمام سازمان ها و نهادها هست و باید از مسیر قانونی این شکایات طی شود.

در ادامه نیز اکبر پرندوار گفت: همه ما در قبال رفتار و گفتار در قبال مردم موظف و مسول هستیم حتما نباید در جایگاه مدیریتی باشیم حتی در سطح بازار و جامعه نیز موظف به رعایت حق الناس هستیم و باید این مهم را سرلوحه کار خویش قراردهیم.

وی افزود: برابر اصل24قانون اساسی جرم در مطبوعات دارای یکسری شاخصه های است که توسط یک فرد یا گروهی مطرح می شود که در مطبوعات منتشر می شود که جنبه جرم دارد و مسولیت کیفری آن برعهده مدیر و مسول این رسانه است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده تصریح کرد: زمان اتفاق یک جرم باید چند مولفه مهم باید طی شود که علاوه بر ماده قانونی باید رکن مادی و روانی نیز باید لحاظ شود تا یک جرم اثابت شود.

وی در ادامه گفت: نظارت بر بحث فضای رسانه ای و مجازی برعهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید موارد تخلفی به اطلاع دستگاه قضایی برسد که برخی موارد نیز برخورد شده است .

پرندوار تاکیدکرد: شخص توهین کننده در فضای مجازی علاوه بر ارتکاب جرم باید برخورد قاطع باید با مسولان گروه های مجازی نیز صورت خواهد گرفت و برخورد با سایت های غیرمجاز نیز در دستور کارگروه ویژه است که در حال بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده گفت:پخش شایعات یکی از مهمترین چالش های است که در فضای مجازی در حال انتشار در گروه های مختلف است که این اشکال در سطح شهرستان بر همه وارد است.

وی خاطر نشان کرد: رسالت و وظیفه شما در فضای مجازی بسیار سنگین و راهبردی است و نباید خودتان را در برابر جریانات طایفه ای و جناحی قرار دهید تا خدای ناکرده نفی کننده حق الناس باشید.

در ادامه نیز فرماندار شهرستان لنده با تبریک سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهرگفت:این گردهمایی و این نشست در راستای هم افزایی و همکاری و همفکری بهتر و بیشتر با اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی است که در راستای بحث پیشگیری از وقوق جرم نیز برگزارشده است.

وی تاکیدکرد:رخداد تاریخی انتخابات در خردادماه سال جاری برای به نمایش گذاشتن عزت و اقتدار ملی است که همه ما در این حماسه نقش مهم و اساسی داریم لذا باید همه در جهت تعالی برای مشارکت بیش از پیش این انتخابات کمک کنیم.

تورج رزمجو تصریح کرد:این انتخابات نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که همه باید در جهت مشارکت در این رخداد ملی گام برداریم و یکبار دیگر دشمنان را ناکام بگذاریم و توطئه های آنان را خنثی کنیم.

وی اظهارکرد:حفظ و صیانت از آراء مردم یک تکلیف و وظیفه شرعی و قانونی است که باید این مهم برای همه مردم و مسولان نیز تببن و تشریح شود که همه خود را باید موظف بدانند.

فرماندار شهرستان لنده گفت: در مدت سه ماه گذشته از انتصاب خود به عنوان خادم مردم شهرستان لنده دیدارهای مهمی با مردم ، عشایر و پیگیر مطالبات مردم و حق و حقوق  شهرستان در حوزه های مختلف هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انتقادات سازنده است که راهگشای پیشرفت و سعادت شهرستان خواهد بود و این انتقادات است که هوشیار باش برای مسولان است.

رزمجو گفت: وظیفه ذاتی رسانه ها انتقاد سازنده است که بدون تخریب و تشویش اذهان عمومی در مسیر مطالبه گری خویش به دنبال احقاق حقوق عامه مردم باشند و در بیان خدمات نظام نیز باید این مهم صورت گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:انتخابات سربلندی نظام و مقام معظم رهبری است و تهدید کردن در این برهه زمانی از سوی برخی گروه ها و اشخاص حقیقی و حقوقی بدون شک در بر گیرنده مطالبه گری نیست بدون شک نیازمند تامین اعتبارات ویژه برای پروژه های شهرستان است که ما هم در حال برنامه ریزی و پیگیری های مستمر هستیم و این گونه نیست که نسبت به مسائل و مشکلات روستاها و مردم بی تفاوت باشیم.

فرماندار شهرستان لنده گفت:بیش از یکصد پروژه در سطح شهرستان با همکاری بنیاد علوی داریم که نیازمند تامین اعتبارات ویژه است که امیدواریم جوی شهرستان این روزهای بیشتر از هر زمانی نیازمند آرامش است که همه ما در این حوزه موظف و مسول هستیم.

در ادامه فعالین رسانه ای و فضای مجازی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فعالین فضای مجازی باید این مهم شهرستان لنده گفت مقام معظم رهبری فضای مجازی فضای مجازی فعالین رسانه ادامه نیز صورت گیرد رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پویش ستاره‌های زمین برگزار شد.

در بخش همایش ستاره‌های زمین و فضای مجازی آقای نصری از استان کرمان، در بخش ستاره ساز و فضای مجازی آقای میراحمدی از استان چهارمحال‌وبختیاری با کشف ۶۰۰ مربی ستاره ساز و در بخش سرکشی از جلسات خانگی آقای قادری از استان یزد حائز رتبه برتر شدند.

همچنین در شاخص میز معرفی پویش ستاره‌های زمین و سرکشی از جلسات خانگی آقای جهان‌آرا از استان همدان، در شاخص تبلیغات محیطی حجت‌الاسلام دهقان‌دار از استان البرز و در شاخص برگزاری نمایشگاه ستاره‌های زمین آقای روزبه از استان فارس رتبه‌های برتر را کسب کردند.

کد خبر 6089236 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم