Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود رسیدگی لازم به مسائل حمل و نقل جاده‌ای این حوزه انتخابیه گفت: اگر به شاخص‌های مخصوص حمل و نقل جاده‌ای نگاه کنید که متولی آن وزارت راه‌وشهرسازی است، متوجه فاصله بسیار الیگودرز با میانگین کشوری خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب مدیران ضعیف از سوی وزارت راه و شهرسازی که توان کار ندارند و به جای پاسخگویی به مردم، حاشیه ایجاد می‌کنند. آن‌ها کلیپی منتشر کرده‌اند تا من را در سطح گسترده‌ای تخریب کنند. این کلیپ مربوط به مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی نیازمند اولویت بندی است، مردم انتظار دارند من برای حل مشکلات نقاط حادثه خیز در راه‌ها، بیشتر پیگیری کنم. درباره یکی از مناطق حوزه انتخابیه گفتم دستگاه‌ها و ماشین‌آلات را به نقطه پرترافیک منتقل کنند و مابقی کار‌ها با فاصله زمانی انجام شود.

این نماینده مجلس همچنین کلیپ منتشر شده را مقابل خبرنگاران پخش کرد و ادامه داد: این مدیرکل در کلیپ یاد شده به یک فرد خبرنگارنما می‌گوید آقای خدابخشی به من فشار وارد می‌کند دستگاه‌ها و ماشین آلات را جدا کنم که آن فرد دلیل این اقدام را می‌پرسد. آن مدیرکل هم پاسخ می‌دهد احتمالا در پیام تقدیر و تشکر اسم نماینده نبوده است. در صورتی که در جواب او بیان می‌شود که نام من در آن پیام تشکر بوده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان به جای پیگیری، حاشیه به وجود می‌آورد.

خدابخشی اضافه کرد: در ادامه هم، کلیپ را به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که دست به دست می‌چرخد تا به مخاطبان القا کنند، چون از نماینده الیگودرز برای شروع کار تقدیر و تشکر نکرده‌اند، او هم پروژه را تعطیل کرده است.

وی با اشاره به صدای ضبط شده تماس خود با مدیرکل راه وشهرسازی استان لرستان نزد خبرنگاران، تصریح کرد: من با مدیرکل تماس گرفتم و با او در همین باره صحبت کردم، ضمن اینکه در آن پیام تقدیر و تشکر هم نام من بوده است. در تماس تلفنی صدای ضبط شده این مدیرکل هست و او جواب داده که من در تماس با آن شخص، گفته‌ام «شاید» به این دلیل پروژه را تعطیل کرده است. این فرد بر اساس توهم ذهنی خودش مطلب خلاف واقع گفته و چه با هماهنگی و چه ناخواسته، خبرنگارنما محتوای صوتی را در سطح گسترده منتشر می‌کند.

خدابخشی یادآوری کرد که اخلاقاً ضبط و انتشار این صوت‌ها درست نیست، اما برای اطلاع خبرنگاران و در جریان قرار دادن آن‌ها چنین کردم تا حقیقت موضوع روشن شود.

نماینده الیگودرز گفت: با وجود وسعت زیاد شهرستان الیگودرز که پهناورترین شهرستان استان لرستان است، مشکلات زیادی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای داریم و ایجاد زیرساخت‌ها در این گستره پهناور هزینه می‌برد. برخلاف اینکه در ۴۳ سال گذشته خدمات خوبی در مناطق مختلف کشور ارائه شده و مردم در مناطق مختلف از زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای بهره بردند، اما متأسفانه شهرستان الیگودرز چندان مورد توجه نبوده است.

وی اضافه کرد: از جمله شاخص‌های مخصوص حمل و نقل جاده‌ای، درصد راه‌های آسفالته روستایی است که بر اساس اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، الیگودرز ۶۲ درصد راه آسفالته روستایی دارد. این یعنی بدترین وضعیت در کشور و مشکلات بسیار که با کوچکترین برف و باران در ۴۲۰ روستا، راه‌های مواصلاتی مسدود و در برخی روستاها، راه‌های دسترسی ۵ تا ۶ ماه بسته می‌شود. روستا‌هایی داریم که با وجود جمعیت بالایشان هنوز جاده دسترسی ندارند.

خدابخشی اضافه کرد: به طور پیوسته از وزارت راه و شهرسازی پیگیر بودم و مشکلات را انتقال دادم و از ابزار‌های نظارتی‌ام در مجلس استفاده کردم. در تاریخ‌های ۱۴ دی ۹۹، ۷ اسفند، ۸ اسفند، ۹ اسفند، ۱۲ اسفند نسبت به موضوع حمل و نقل جاده‌ای شهرستان الیگودرز سؤال کردم. همچنین در روز‌های ۷ اردیبهشت، ۲۸ اردیبهشت از وزیر راه و شهرسازی درباره مسئله مذکور پیگیری و سؤال داشته‌ام.

بیشتر بخوانید

مسیر مواصلاتی ۲۵۰ روستا در الیگودرز مسدود است/ امکانات راهداری کافی نیست

نماینده الیگودرز توضیح داد: این سؤال‌ها و پرسش‌های دیگر تحت تأثیر پیگیری‌های مردم و مطالباتی است که مجبور به پیگیری آن‌ها بوده‌ام. برخی از آن‌ها پیگیری شده و به ویژه برای موارد مربوط به سازمان حمل و نقل جاده‌ای، اتفاقی نیفتاده است. با توجه به سردسیری الیگودرز، فصل کاری حدود ۶ ماه از فروردین تا شهریور است و پس از آن، دیگر موقعیت انجام کار وجود ندارد. در نتیجه اگر وزارت راه و شهرسازی می‌خواهد اقدامی انجام دهد، باید از الان آغاز کند. الان نیمی از سال فصل عمرانی گذشته و اتفاقی در حوزه انتخابیه‌ام رخ نداده است.

وی یادآور شد که مسائل حوزه انتخابیه‌اش را از سطح مدیرکل تا وزیر پیگیری کرده است و بیان کرد: به خاطر درخواست مردم حتی با پیمانکاران منتخب پروژه‌ها گفت‌وگو می‌کنم و مشکلات و مسائل را انتقال می‌دهم تا حل شود.

خدابخشی گفت: سناریویی در حوزه انتخابیه‌ام شهرستان الیگودرز نوشته شده و مشابه سناریو‌هایی است که از زمان شکل‌گیری مجلس جدید طراحی شد و در راستای تخریب نمایندگان و مجلس بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی الیگودرز لرستان مجلس یازدهم خبرنگارنما وزارت راه و شهرسازی شهرستان الیگودرز نماینده الیگودرز حمل و نقل جاده ای حوزه انتخابیه راه و شهرسازی استان لرستان مدیرکل راه وزارت راه راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه مسیرهای روستایی در شهرستان دشتی که در پی بارندگی دچار انسداد شده بود، با فروکش کردن رودخانه‌های محلی، بازگشایی شد، هرچند به رویه برخی جاده‌ها خسارت وارد شد که راهداران پیگیر ترمیم آن هستند.

اخترشناس افزود: تنها محور فرعی شیرینو کنگان به گله دار در استان فارس به دلیل ریزش ترانشه ها مسدود است که ۱۳ نیروی راهداری با هفت دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در تلاش برای رفع خطر و بازگشایی این جاده هستند.

وی یادآور شد: سایر محورهای استان باز و نیروهای راهداری با تمام توان عملیات هدایت آب‌های سطحی، رفع آب گرفتگی و پاکسازی سطح محورها را انجام داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به هشدار هواشناسی درباره نفوذ یک سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد: کاربران جاده‌ای می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۴۱ یا مشاهده سایت اینترنتی در جریان آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور قرار بگیرند.

کد خبر 6097644

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری و لغزندگی جاده در گردنه چری کوهرنگ
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • بارش باران در تمام محورهای لرستان
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش