Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد چک‌های صیادی ثبت شده در سامانه صیاد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به یک میلیون برگ رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تعداد چک‌های صیادی ثبت شده در سامانه صیاد با الزامی شدن اجرای قانون جدید چک از ابتدای سال ۱۴۰۰، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، به یک میلیون فقره رسیده است.

بر همین اساس، نسبت چک‌های برگشتی به وصولی در سامانه صیاد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۲۶ اردیبهشت سال جاری حدود ۹ درصد بوده که در مقایسه با دوره مشابه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ کاهش قابل ملاحظه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون نفر ساعت در نظام بانکی کشور برای فراهم آوردن زیرساخت‌های اجرای قانون جدید چک زمان صرف شده است. این زمان علاوه بر اینکه شامل اقدامات فنی و مقرراتی بوده، دامنه وسیعی از برنامه‌های فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آشنایی عموم ذینفعان چک را نیز شامل شده است.

گفتنی است ارائه خدمات و سرویس‌های عمومی ثبت، تائید و انتقال چک مراحل تست و بازبینی‌های عملیاتی را پشت سر گذاشته و به زودی بر بستر کد‌های دستوری (USSD) و پیام کوتاه عملیاتی خواهند شد و در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: چک بانک بانک مرکزی سامانه صیاد یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • احتمال جدایی رشفورد از منچستریونایتد
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • چرا لیورپول به جای آموریم، سراغ اشلوت رفت؟
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • سرمربی جهانبخش، جای کلوپ در لیورپول!
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری