Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - قطعی برق این روز‌ها تبدیل به یکی از مشکلات مناطق مختلف مردم زنجان شده و اعمال این خاموشی‌ها بدون برنامه نیز بر مسائل افزوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان ، در طول تابستان سال گذشته قطعی‌های مکرر برق و البته بدون برنامه در استان‌های مختلف کشور و در زنجان نیز رخ داد به طوری که در شهرستان‌های مختلف اعم از طارم که پایه اقتصادی آن کشاورزی است یا ابهر که بیشتر فعالیت‌ها در بخش صنعتی است را گاها با مشکلاتی رو به رو کرد و این امر سبب گلایه‌مندی این اقشار و در کنار آن بخش خانگی نیز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما طبق اعلامی که مسئولان شرکت برق داشتند استفاده بیش از حد مجاز از انرژی برق در زمان‌های پیک بار سبب می‌شد تا طبق دستور کشوری برای پیشگیری از افت برق در مدار، خاموشی‌ها دو ساعته با زمان‌بندی در نقاط مختلف انجام شود.

با این وجود با اینکه هنوز یک ماه به آغاز فصل تابستان و شروع روز‌های گرم طاقت‌فرسا باقی مانده که خود دلیلی برای استفاده از سیستم سرمایشی و بالارفتن پیک بار خواهد شد که در نهایت قطعی برق را نیز در پی دارد اما قطعی‌های برق هم‌اکنون در استان در نقاط مختلف آغاز شده و باز هم این قطعی بدون اطلاع‌رسانی در حال اعمال است. این در حالی است در اکثر روستا‌ها پمپ‌های آب با انرژی برق فعال می‌شوند و بلافاصله بعد از قطعی برق، قطعی آب نیز به قشر روستانشین تحمیل می‌شود که این مسائل پیرامون نبود همزمان برق و آب مردم را بیش از پیش کلافه می‌کند. 

با این وجود سوال این است که آیا شرکت توزیع برق استان برنامه و زمان‌بندی مشخص برای اعمال خاموشی‌ها خواهد داشت؟ 

در این خصوص علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: از روز‌های گذشته اعمال خاموشی‌ها در مناطق مختلف استان زنجان آغاز شده و این نقاط به نوبت قطعی برق را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امسال از لحاظ پیک بار نسبت به سال گذشته 15 روز جلو افتاده‌ایم افزود: پیک بار تابستان از امروز آغاز شده و خاموشی‌ها از هم اکنون در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه هنوز زمان‌بندی خاموشی در مناطق مختلف اعلام نشده است، گفت: در طول روز‌های آینده این زمان‌بندی مشخص شده و اطلاع رسانی بر روی سایت و اپلیکیشن انجام خواهد گرفت.

افزایش فوق العاده 16 درصدی تعرفه آب و برق پرمصرف ها از امروزگسترش دامنه قطع پراکنده برق در استان های شمالی و تهران/ درخواست مردم برای اعلام زمان قطع برقآمادگی یگان ویژه پلیس برای برقراری نظم و امنیت انتخابات

وی با بیان اینکه مشوق‌هایی در بخش کشاورزی و صنعتی برای کاهش مصرف برق در نظر گرفته شده تا در نهایت میزان هزینه پایین‌تر بیاید تصریح کرد: اگر کشاورزان در ساعات مشخصی از روز که پیک بار است مصرف خود را به صفر برسانند در بقیه ساعات روز به رایگان از این انرژی بهره‌مند خواهند شد.

علیزاده با بیان اینکه باید مدیریت مصرف بار برق انجام شود عنوان کرد: بخش‌های مختلف برای کم کردن خاموشی‌ها اعلام همکاری کرده‌اند که امیدواریم با همکاری مردم در بخش خانگی نیز مصرف برق را مدیریت کنیم و کم‌تر شاهد خاموشی در سطح استان باشیم.

با این تفاسیر مشخص است که خاموشی برق در نقاط مختلف استان زنجان در حال اعمال است که البته تاکنون برنامه و زمان‌بندی این خاموشی اطلاع رسانی نشده است. اما باید گفت حداقل انتظاری که مردم دارند این است که قبل از قطعی اجباری و بی‌برنامه برق اطلاع‌رسانی انجام شود و مردم سر در گم از زمان خاموشی این انرژی که که جدایی ناپذیر زندگی است، نشوند.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اطلاع رسانی استان زنجان خاموشی ها زمان بندی قطعی برق پیک بار روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

به گزارش "ورزش سه"، شرایط چلسی با شکست سنگین مقابل آرسنال دوباره وخیم شده است. آنها که برای کسب سهمیه اروپایی می‌جنگند در رتبه نهم قرار دارند و فردا به مصاف استون ویلا می‌روند. پوچتینو که مورد انتقادات زیادی قرار گرفته امروز در کنفرانس خبری پیش از دیدار روز شنبه، درباره شرایط تیمش صحبت کرد.

وضعیت ریس جیمز و لوی کولویل؟
هنوز در دسترس نیستند. دیروز در تمرینات بودند و به‌صورت جزئی تمرین کردند، برای بازی بعدی آماده نیستند اما به بازگشت نزدیک هستند.

کول پالمر به تمرینات برگشته؟
بله او خوب تمرین کرد و مشکلی برای بازی فردا ندارد.

عملکرد چلسی بدون پالمر؟
در مورد این موضوع می‌توانیم صحبت کنیم، در پایان، این واقعیت است. کول یک بازیکن کلیدی برای ماست. مشخص شده که ما بدون او در دردسر قرار می‌گیریم. این واقعیتی است که ما نمی‌توانیم پنهان کنیم.

تیم مقابل آرسنال تسلیم شده بود؟
اصلا درست نیست. ما بعد از چهار دقیقه گل خوردیم اما بعد بازی را در دست گرفتیم و موقعیت‌هایی ایجاد کردیم. در نیمه دوم فاقد کیفیت لازم بودیم اما در ۴۵ دقیقه اول همه باور کرده بودند که ما توانایی لازم برای پیروزی را داریم.

فردا تست مهمی برای شماست؟
تست من نیست، این امتحانی برای همه افراد در باشگاه است. این در مورد قوی بودن ذهن و کیفیت فنی است. من در دوره‌ها و شرایط مختلف در باشگاه‌های مختلف بودم. ما جایی که می‌خواهیم باشیم نیستیم. مثبت می‌مانیم و جلو می‌رویم.

در بازی‌های آینده باید خودتان را به مدیران ثابت کنید؟
به نظر می‌رسد فقط من باید ثابت کنم. همیشه این است که «مربی باید ثابت کند». اما نه، همه ما مسئولیم. همه ما باید ثابت کنیم که شایسته حضور در فصل آینده هستیم.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است